Przedstawiciele grupy Boombit podsumowali wyniki finansowe oraz zaprezentowali nowe projekty.
Boombit zanotował przychody z gier na poziomie 148, 1 mln PLN, z czego 81,9 mln PLN w Q2 2022, co jest najlepszym kwartałem grupy pod względem przychodów. Jest to wzrost o 30% w porównaniu do H1 2021. drugi najlepszy wynik w historii spółki. Dywidenda została wypłacona w kwocie 10,7 mln PLN, czyli ponad 86% zysku jednostkowego za rok 2021. Skorygowany zysk netto w H1 2022 wyniósł 5,0 mln PLN i jak powiedzieli przedstawiciele spółki, sytuacja finansowa Boombit jest “stabilna i ciągle powiększają przychody”.
Najlepiej zarabiającymi grami spółki są:
- Hunt Royale (37,6 mln PLN)
- Darts Club (13,1 mln PLN)
- Crazy Plane Landing (7,8 mln PLN)
Przychody podzielone ze względu na rodzaj gier spółki:
- TOTAl Hyper-casual 81 mln PLN (6% przychodów pochodzi z mikropłatności, a ponad 94% pochodzi z reklam)
- TOTAL Mid-Core i casual 66,3 mln PLN (57,6% przychodów z mikropłatności, 42,4% z reklam)
W bieżącym roku pojawiło się kilka nowych inicjatyw Play-And-Earn. Prowadzimy obecnie dwa niezależne projekty, które są realizowane przez nasze spółki celowe na zlokalizowane w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Wiążemy z nimi duże nadzieje i jesteśmy przekonani, że w przyszłości blockchain będzie istotnym elementem branży gamingowej. Intensywnie inwestujemy i rozwijamy ten obszar. – powiedział Marcin Olejarz CEO Boombit w trakcie konferencji.
Boombit aktywnie rozwija także nowe inicjatywy. BoomLand to platforma metawersum oparta na Blochchain Polygon. Powstaje ona w ramach partnerstwa z Polygon, które zainwestowało w jej rozwój 400 tys. dolarów. Pierwszą zaplanowaną grą, która ma pojawić się na BoomLand jest Hunters On-chain i pojawi się najpewniej w Q4 2022 roku. Wówczas zaplanowana jest także sprzedaż tokenów NFT. Spółka potwierdziła, że prowadzi rozmowy z deweloperami planującymi wydawać swoje gry na BoomLand. Najpewniej pojawią się one w H1 2023 roku i będą to 2 niezależne produkcje.
Drugim projektem jest Play And Earn to połączenie tradycyjnych gier mobilnych z technologią blockchain od NEAR. Sam projekt jest także realizowanym wspólnie z PlayEmber. Zaplanowane są na 2H 2022 testy na grach z portfela grupy BoomBit. Na rozwój projektu udało się pozyskać 2 mln USD w ramach podpisanych umów SAFT oraz grantów. W założeniu gracz może opcjonalnie czerpać korzyści z kryptowalut, ale nie będzie on musiał w nie inwestować, aby kontynuować rozgrywkę. Boombit stawia tutaj na wolność wyboru użytkownika.
Kolejne gry są zaplanowane w najbliższych miesiącach i zostaną ujawnione na kolejnych konferencjach. Tokeny do gier NFT pojawią się dopiero w przyszłym roku przy okazji premiery danych produkcji. Spółka nie planuje ich wcześniejszej emisji. Spółka Joint Venture grupy BoomPick ma wydać także swoją pierwszą grę w Q4 2022 roku.