epoint

DataWalk prezentuje wyniki pierwszego półrocza 2022 roku i ogłasza otwarcie prac nad nowym etapem rozwoju. Przychody w pierwszym półroczu 2022 roku wyniosły 18,2 mln złotych, co oznacza wzrost o 29% r/r.

Paweł Wieczyński, prezes DataWalk

Wyniki pierwszego półrocza interpretujemy jako mieszane – z jednej strony dynamika skonsolidowanych przychodów znalazła się na poziomie poniżej naszych oczekiwań, z drugiej natomiast podpisaliśmy kilka bardzo istotnych dla nas kontraktów, które na pewno zaprocentują w kolejnych okresach – mówi Paweł Wieczyński, prezes zarządu DataWalk.Otrzymaliśmy nowe, zwiększone zamówienia od kilku kluczowych klientów, co jest doskonałym potwierdzeniem jakości naszego produktu i modelu biznesowego. Pozyskaliśmy też kluczowego kontrahenta we Francji – to rynek z ogromnym potencjałem, gdzie do tej pory nasza obecność nie była zbyt widoczna. Niestety równocześnie mierzyliśmy się z problemami natury wewnętrznej na polu tzw. field engineering i musieliśmy skupić się na kluczowych już pozyskanych klientach, co przełożyło się na mniejszy napływ całkiem nowych kontraktów. 

Strata na poziomie operacyjnym, po oczyszczeniu o bezgotówkowe koszty programu motywacyjnego, wyniosła 7,3 mln zł wobec 1,4 mln  w analogicznym okresie w roku 2021, co wynika z wcześniejszych zapowiedzi spółki o zwiększeniu tempa inwestycji w obszary go-to-market (pozyskiwania talentów do organizacji).

Latem DataWalk sfinalizował emisję akcji własnych, pozyskując łącznie ponad 38 mln zł. Emisja, zgodnie z zapowiedziami spółki, traktowana jest jako runda pomostowa i zabezpieczenie na czas bessy.

Dzięki zaufaniu akcjonariuszy udało nam się zabezpieczyć finansowanie pod niepewne ekonomicznie czasy, z jakimi mamy obecnie do czynienia – komentuje Paweł Wieczyński. – Osobiście wziąłem udział w emisji wraz z drugim członkiem zarządu, co pokazuje naszą pełną wiarę i zaangażowanie w dalszy rozwój biznesu. Nie zamierzamy zwalniać tempa i dalej inwestujemy w pozyskanie nowych talentów do organizacji, rozwój produktu i skalowanie procesów sprzedażowych. Przed nami czwarty etap realizacji strategii, w którym skupimy się przede wszystkim na skalowalności biznesu, co okazało się w tym roku wąskim gardłem naszej organizacji. W przyszłym roku mamy zamiar, zgodnie z naszą strategią, wrócić do wzrostów w okolicach 70% rocznie, obecnie finalizujemy budowę struktur, które umożliwią nam realizację tego planu. 

DataWalk planuje podsumować III etap rozwoju przy okazji raportu za drugi kwartał 2022 roku, który zostanie opublikowany czternastego września br. Obecnie spółka skupia się już na rozpoczęciu prac w związku z IV etapem strategii.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments