Według najnowszego raportu McKinsey & Company handel cyfrowy stanowił główny motor napędowy rozwoju gospodarki cyfrowej w ostatnich latach i może przynieść Polsce dodatkowe 83 mld złotych do 2030 roku. By zrealizować ten scenariusz oraz by przygotować małych i średnich przedsiębiorców na nadchodzące trudniejsze czasy Google z PFR i OChK uruchamia bezpłatny zaawansowany program szkoleniowo-rozwojowy dla 500 aspirujących liderów polskiego rynku e-commerce – FIRMY JUTRA: E-COMMERCE.
Wielkość polskiej gospodarki cyfrowej, największej w Europie środkowo-wschodniej, szacuje się na 44 mld. euro, z czego najbardziej znaczący udział ma właśnie handel cyfrowy1. Jego wartość oraz udział w handlu ogółem podwoiła się od 2017 roku i w ubiegłym roku wynosiła 27 mld euro. By jednak podtrzymać tak dynamiczne tempo wzrostu, polskie firmy muszą dostosować się do nadchodzących trudniejszych czasów i rosnących oczekiwań klientów.
Dzięki inwestycji w cyfryzację przedsiębiorstw i kompetencje cyfrowe kraje mogą lepiej reagować na kryzysy i łagodzić ich wpływ na gospodarkę. Internet dostarczył niezbędnej wiedzy i narzędzi przedsiębiorcom do utrzymania, a nawet rozwoju biznesu podczas pandemii. Teraz nadszedł czas na pomoc w przygotowaniu przedsiębiorców do kolejnych wyzwań. W czasie pandemii powstało ponad 15 tysięcy nowych sklepów, a 48% małych firm twierdzi, że koszty rozpoczęcia działalności gospodarczej zmniejszyły się znacząco lub drastycznie dzięki narzędziom internetowym. To pokazuje, jak bardzo internet pomaga w utrzymaniu lub rozwoju biznesu, nawet – albo zwłaszcza – w trudnych czasach. – wyjaśnia Łukasz Pietrzak z Google Polska.
Dwa lata temu Google wraz z PFR uruchomił program szkoleniowy FIRMY JUTRA, aby pomóc polskim przedsiębiorcom w trakcie pandemii. Małe i średnie firmy rozwinęły swoje narzędzia cyfrowe, dzięki czemu łatwiej przeszły przez ten ciężki okres. Według przeprowadzonych przez instytut badawczy IPSOS badań ponad 15 tysięcy przedsiębiorstw, które brały udział w pierwszej edycji programu ,rozwinęło się lub utrzymało biznes na podobnym poziomie w trakcie pandemii, a 5 tysięcy firm uruchomiło swoje działania e-commerce.
Teraz, w obliczu nowych wyzwań stojących przed polskimi przedsiębiorcami Google uruchamia drugą edycję programu Firmy Jutra: e-commerce, ukierunkowaną na pogłębienie wiedzy o handlu cyfrowym. Będzie miała ona formę 4-tygodniowego intensywnego szkolenia, składającego się z wykładów i warsztatów, indywidualnych spotkań z doradcami programu, którzy pomogą ustalić plan rozwoju firmy w internecie, a także dodatkowych zadań do wykonania na podstawie udostępnionych materiałów.
Program kierowany jest do małych i średnich przedsiębiorców, a w szczególności do założycieli, właścicieli firm oraz osób odpowiedzialnych za marketing, czy rozwój firmy.
Szkolenia dotyczą zwiększania swojej obecności w internecie, rozwijania kanałów sprzedaży online i marketingu internetowego oraz analityki. W programie będzie mogło wziąć udział 500 przedsiębiorców i firm wybranych na podstawie zgłoszeń.
W trakcie intensywnego programu akceleracyjnego uczestnicy otrzymają:
• 12 spotkań i warsztatów z czołowymi ekspertami z branży;
• konsultacje oraz codzienne wsparcie 8 doradców Google,
• dostęp do społeczności Firm Jutra;
Rekrutacja do programu startuje dziś, 15 września i potrwa do 28 września, a formularz rekrutacyjny dostępny jest na stronie www.firmyjutra.pl.
Mając na uwadze obecną sytuację gospodarczą na świecie oraz powszechną cyfryzację, chcemy zachęcić małe i średnie przedsiębiorstwa do udziału w programie akceleracyjnym Firmy Jutra: e-commerce, w którym będą miały szansę zwiększyć swoją wiedzę na temat efektywnego wykorzystania kanałów sprzedaży online, marketingu internetowego i technologii chmurowych. Doświadczenia poprzedniej edycji gwarantują, że przedsiębiorcy zyskają nie tylko wiedzę, ale również zwiększą swoją bazę klientów. – wyjaśnia Łukasz Pietrzak.
Za koniecznością rozwoju umiejętności cyfrowych wśród przedsiębiorców przemawiają również wskaźniki makroekonomiczne. Według omawianego wcześniej raportu przedstawionego przez McKinsey & Company gospodarka cyfrowa w dziesięciu państwach zwanych Digital Challengers (Polska, Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Węgry, Łotwa, Litwa, Rumunia, Słowacja, Słowenia) wzrosła o 42 mld euro (+51%) między 2017 a 2021 rokiem, przy rocznym wzroście na poziomie 9% w latach 2017-2019 i 13% w latach 2019-2021.