epoint

Według najnowszego raportu McKinsey & Company handel cyfrowy stanowił główny motor napędowy rozwoju gospodarki cyfrowej w ostatnich latach i może przynieść Polsce dodatkowe 83 mld złotych do 2030 roku. By zrealizować ten scenariusz oraz by przygotować małych i średnich przedsiębiorców na nadchodzące trudniejsze czasy Google z PFR i OChK uruchamia bezpłatny zaawansowany program szkoleniowo-rozwojowy dla 500 aspirujących liderów polskiego rynku e-commerce – FIRMY JUTRA: E-COMMERCE.

Wielkość polskiej gospodarki cyfrowej, największej w Europie środkowo-wschodniej, szacuje się na 44 mld. euro,  z czego najbardziej znaczący udział ma właśnie handel cyfrowy1. Jego wartość oraz udział w handlu ogółem podwoiła się od 2017 roku i w ubiegłym roku wynosiła 27 mld euro. By jednak podtrzymać tak dynamiczne tempo wzrostu, polskie firmy muszą dostosować się do nadchodzących trudniejszych czasów i rosnących oczekiwań klientów.

Dzięki inwestycji w cyfryzację przedsiębiorstw i kompetencje cyfrowe kraje mogą lepiej reagować na kryzysy i łagodzić ich wpływ na gospodarkę. Internet dostarczył niezbędnej wiedzy i narzędzi przedsiębiorcom do utrzymania, a nawet rozwoju biznesu podczas pandemii. Teraz nadszedł czas na pomoc w przygotowaniu przedsiębiorców do kolejnych wyzwań. W czasie pandemii powstało ponad 15 tysięcy nowych sklepów, a 48% małych firm twierdzi, że koszty rozpoczęcia działalności gospodarczej zmniejszyły się znacząco lub drastycznie dzięki narzędziom internetowym. To pokazuje, jak bardzo internet pomaga w utrzymaniu lub rozwoju biznesu, nawet – albo zwłaszcza – w trudnych czasach.  wyjaśnia Łukasz Pietrzak z Google Polska.

Dwa lata temu Google wraz z PFR uruchomił program szkoleniowy FIRMY JUTRA, aby pomóc polskim przedsiębiorcom w trakcie pandemii. Małe i średnie firmy rozwinęły swoje narzędzia cyfrowe, dzięki czemu łatwiej przeszły przez ten ciężki okres. Według przeprowadzonych przez instytut badawczy IPSOS badań ponad 15 tysięcy przedsiębiorstw, które brały udział w pierwszej edycji programu ,rozwinęło się lub utrzymało biznes na podobnym poziomie w trakcie pandemii, a 5 tysięcy firm uruchomiło swoje działania e-commerce.

Teraz, w obliczu nowych wyzwań stojących przed polskimi przedsiębiorcami Google uruchamia drugą edycję programu Firmy Jutra: e-commerce, ukierunkowaną na pogłębienie wiedzy o handlu cyfrowym. Będzie miała ona formę 4-tygodniowego intensywnego szkolenia, składającego się z wykładów i warsztatów, indywidualnych spotkań z doradcami programu, którzy pomogą ustalić plan rozwoju firmy w internecie, a także dodatkowych zadań do wykonania na podstawie udostępnionych materiałów.
Program kierowany jest do małych i średnich przedsiębiorców, a w szczególności do założycieli, właścicieli firm oraz osób odpowiedzialnych za marketing, czy rozwój firmy.

Szkolenia dotyczą zwiększania swojej obecności w internecie, rozwijania kanałów sprzedaży online i marketingu internetowego oraz analityki. W programie będzie mogło wziąć udział 500 przedsiębiorców i firm wybranych na podstawie zgłoszeń.

W trakcie intensywnego programu akceleracyjnego uczestnicy otrzymają:
• 12 spotkań i warsztatów z czołowymi ekspertami z branży;
• konsultacje oraz codzienne wsparcie 8 doradców Google,
• dostęp do społeczności Firm Jutra;

Rekrutacja do programu startuje dziś, 15 września i potrwa do 28 września, a formularz rekrutacyjny dostępny jest na stronie www.firmyjutra.pl.

Mając na uwadze obecną sytuację gospodarczą na świecie oraz powszechną cyfryzację, chcemy  zachęcić małe i średnie przedsiębiorstwa do udziału w programie akceleracyjnym Firmy Jutra: e-commerce, w którym będą miały szansę zwiększyć swoją wiedzę na temat efektywnego wykorzystania kanałów sprzedaży online, marketingu internetowego i technologii chmurowych. Doświadczenia poprzedniej edycji gwarantują, że przedsiębiorcy zyskają nie tylko wiedzę, ale również zwiększą swoją bazę klientów.  wyjaśnia Łukasz Pietrzak. 

Za koniecznością rozwoju umiejętności cyfrowych wśród przedsiębiorców przemawiają również wskaźniki makroekonomiczne. Według omawianego wcześniej raportu przedstawionego przez McKinsey & Company gospodarka cyfrowa w dziesięciu państwach zwanych Digital Challengers (Polska, Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Węgry, Łotwa, Litwa, Rumunia, Słowacja, Słowenia) wzrosła o 42 mld euro (+51%) między 2017 a 2021 rokiem, przy rocznym wzroście na poziomie 9% w latach 2017-2019 i 13% w latach 2019-2021.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments