LiveChat Software otrzymał z amerykańskiego urzędu patentowego (USPTO – United States Patent and Trademark Office) patent na funkcjonalność systemu LiveChat umożliwiającą głosowanie w zakresie oceny czatów.
System i metoda objęte patentem umożliwiają użytkownikowi końcowemu ocenę czatu poprzez wybranie opcji “thumb up” / “thumb down” (kciuk w górę, kciuk w dół). Dodatkowo zapewniają możliwość zebrania uzyskanych ocen, klasyfikacji ratingu, a także wysłanie raportu z wyników w formie wiadomości e-mail z podsumowaniem w formie graficznej.
Dzięki temu klienci LiveChat mogą ocenić pracę swoich agentów, a także zorientować się czy ich komunikacja jest efektywna. Formalna nazwa patentu to “System and Method enabling real-time communication rating by predefined conditions connected with rating summary with Agent application display”.
To już trzeci amerykański patent otrzymany przez LiveChat Software. USPTO uznał patent za innowacyjny ze względu na to, że zaprezentowane rozwiązanie umożliwia szybszy dostęp do informacji w zakresie oceny czatów oraz prezentacji tej oceny w formie zagregowanej niż inne tego typu systemy. Funkcjonalność pomaga w mierzeniu satysfakcji użytkowników końcowych i ewentualną poprawę ich obsługi, tym bardziej że system umożliwia im też dodawanie komentarzy.
“Warto zaznaczyć, że wszystkie patenty dotychczas przez nas uzyskane dotyczą bezpośrednio technologii stanowiących najbardziej istotne elementy systemu LiveChat co powoduje budowanie stabilnego portfolio patentowego zabezpieczającego posiadany know-how” – powiedziała Małgorzata Sikora, specjalistka m.in. z zakresu prawa patentowego z działu prawnego LiveChat Software.
Autorem wynalazku od strony technicznej jest Krzysztof Górski, związany z LiveChat od ponad 16 lat. Autorami dwóch poprzednich opatentowanych rozwiązań są inni “weterani” spółki: Marcin Dojwa i Konrad Kruk.
LiveChat Software prowadzi postępowania dotyczące kolejnych patentów w USA, w tym jeden, na mocno zaawansowanym etapie.
LiveChat Software
LiveChat Software działa na rynku usług “customer service” i jest jednym z liderów globalnego rynku rozwiązań typu live chat. Jego produkt LiveChat wspiera firmy w zakresie obsługi klienta, wsparcia sprzedaży online i generacji leadów. Dzięki niemu partnerzy LiveChat mogą pozostać w kontakcie ze swoimi klientami w każdym miejscu i czasie. Inne produkty Spółki to ChatBot i HelpDesk oraz KnowledgeBase.
LiveChat Software zatrudnia ponad 270 specjalistów z całego świata. Od ponad ośmiu lat jest też spółką notowaną na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.
Z rozwiązania LiveChat korzysta ponad 37 tysięcy firm z ok. 150 krajów, a z produktu ChatBot ponad 2500 klientów z więcej niż 30 krajów.