Tutlo, polska firma technologiczna z listy FT 1000 Financial Times, oferuje indywidualne 20-minutowe lekcje języka angielskiego online na żądanie. Swoją ofertę kieruje zarówno do dorosłych, jak i dzieci. Aby odbyć zajęcia wystarczy zalogować się na platformie w godz. 7:00 – 22:00 i wybrać jednego z aktualnie dostępnych nauczycieli – nie trzeba się wcześniej umawiać. Klienci mają do dyspozycji blisko 1 tys. native speakerów i polskich lektorów. Od teraz z tej metody nauki mogą również korzystać Hiszpanie.
Przeprowadzona na nasze zlecenie analiza rynku pokazała, że Hiszpania jest krajem o dużym potencjale biznesowym pod względem nauki języka angielskiego, zarówno w kontekście dorosłych, jak i dzieci. Z jednej strony panuje tam relatywnie wysokie bezrobocie, a w wymaganiach 1/3 ofert pracy jest zamieszczona informacja o znajomości co najmniej jednego języka obcego, z czego w 9/10 przypadkach jest to właśnie język angielski. Z drugiej strony – jedynie 45 proc. rodziców pozytywnie ocenia poziom nauki tego języka w szkole, a blisko 40 proc. posyła swoje dzieci na prywatne lekcje. – mówi Yuliia Pysmenna, Chief Operating Officer w Tutlo.
Oferta Tutlo w Hiszpanii jest skierowana zarówno do klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Obecnie firma oferuje lekcje z native speakerami oraz ekspertami.
Dane pokazują również, że kluczową, pożądaną cechą kursów językowych online dla Hiszpanów jest elastyczność, która pozwala łączyć codzienne obowiązki z nauką. W naszym modelu lekcje są krótkie i można je odbyć w dogodnym czasie z dowolnego miejsca, dlatego też wierzymy, że mieszkańcy Barcelony, Madrytu czy Malagi będą równie chętnie korzystać z naszych kursów, co Polacy. Zakładamy, że w ciągu roku pozyskamy ok. 1 tys. klientów, a Tutlo w kolejnych latach na nowym rynku będzie rozwijało się tak samo dynamicznie, jak na rodzimym. – dodaje Yuliia Pysmenna.
Zachodnioeuropejskie plany Tutlo
Obecnie w Hiszpanii funkcjonuje kilkuosobowy zespół sprzedażowy spółki, który będzie systematycznie powiększany, a całość działań jest koordynowana z Polski. Jest to też dopiero początek planów firmy związanych z zagraniczną ekspansją.
Zrekrutowaliśmy już osoby na kluczowe stanowiska do hiszpańskiego zespołu i będziemy go sukcesywnie rozbudowywali. Zakładamy, że w ciągu roku będzie on liczył ok. 10 osób. Na jego czele stanęła Yuliia Pysmenna, która jest związana z Tutlo od początku istnienia firmy. Jednocześnie rynek hiszpański jest naszym pierwszym krokiem w zachodnioeuropejskiej ekspansji. W najbliższych latach z oferty Tutlo będą mogli korzystać również mieszkańcy kolejnych dwóch krajów. Również w Polsce dbamy o rozwój platformy. Niedługo w naszej ofercie pojawi się nowa usługa dedykowana dzieciom. – mówi Damian Strzelczyk, współzałożyciel i członek zarządu Tutlo,
Yuliia Pysmenna z Tutlo jest związana od początku swojej kariery zawodowej – dołączyła do firmy jako pierwsza osoba spoza grona wspólników. Pozyskała wówczas pierwszych lektorów i stworzyła skuteczny model współpracy z nimi, zbudowała od podstaw zespół HR, który pozyskał większość pracowników Tutlo, a także opracowała i wprowadziła system benefitów pracowniczych. Obecnie nadzoruje działalność operacyjną firmy i odpowiada za jej rozwój, w tym rozwój platformy i produktów, m.in. wdrażanie nowych kursów, wprowadzenie webinarów czy lekcji grupowych. Zarządza również projektami międzyzespołowymi, wszystkimi procesami związanymi z pozyskaniem lektorów oraz zajmuje się rekrutacją pracowników na najwyższe stanowiska.
Błyskawiczny rozwój firmy i obiecujące perspektywy
Tutlo powstało w 2015 r. z inicjatywy Damiana Strzelczyka i Tomasza Jabłońskiego, którzy rok wcześniej założyli Startup Academy. Przez 5 lat współtworzyli organizację – jako trenerzy oraz mentorzy wspierali rozwój start-up’ów oraz firmy i samorządy we wdrażaniu innowacji z wykorzystaniem startupowych metod. Jednocześnie pracowali na sukces biznesowy Tutlo. Firma już po trzech latach działalności osiągnęła przychody na poziomie blisko 10 mln PLN. Przełomowe dla jej rozwoju były lata 2020-2021, kiedy to w stosunku do 2019 r. zwiększyła liczbę klientów o 115 proc. do ponad 20 tys. i tym samym zanotowała wzrost przychodów o 112 proc. W 2022 r.
Tutlo znalazło się w prestiżowym rankingu Financial Times „FT 1000 — Europe’s Fastest Growing Companies 2022” plasując się na 50. pozycji jako 2. firma z segmentu edukacja w Europie, będąc tym samym 3. polską firmą w zestawieniu. Najnowsze prognozy firmy zakładają, że jej przychody na koniec br. wyniosą ok. 80 mln PLN.
Jak pokazuje raport The Brainy Insights – globalny rynek nauki języka angielskiego do 2030 r. ma osiągnąć wartość blisko 36 mld USD, przy średniorocznym tempie wzrostu na poziomie 13,6 proc. (CAGR) w latach 2022-2030. Autorzy prognozują również, że w tym okresie najszybciej będzie rósł właśnie segment nauki online – w średniorocznym tempie wynoszącym 16,3 proc. (CAGR).