Pure City pozyskuje łącznie 4 mln zł kapitału zalążkowego od funduszu Freya Capital na budowę sieci cyfrowej reklamy zewnętrznej oraz sieci stacji ładowania aut elektrycznych w jednym pod marką Pure City – Miejska Sieć Elektrostacji, poinformował ISBtech prezes Pure City Wojciech Bieńkowski. Łączny, kilkuletni capex inwestycyjny projektu szacuje na 70-80 mln zł.
„Zamknęliśmy transakcję finansowania zalążkowego z Freya Capital – do spółki wpłynęła pierwsza z dwóch transz na łącznie 4 mln zł. Planujemy do końca stycznia 2023 oddać do użytku 50 elektrostacji z 55 calowymi ekranami LED na zewnętrznych parkingach centrów i parków handlowych w dużych i średnich miastach, gwarantujących największe zasięgi reklamowe. W sierpniu podpisaliśmy listy intencyjne na około 200 lokalizacji, należących m.in. do funduszy nieruchomościowych – właścicieli centrów handlowych, parków handlowych i sieci detalicznych. Budujemy ekologiczną sieć ładowania samochodów elektrycznych certyfikowanym, zielonym prądem” – powiedział ISBtech Bieńkowski.
Wskazał, że producentem i dostawcą ładowarek elektrycznych z 55 calowymi, cyfrowymi ekranami reklamowymi, które spółka zamawia, jest polska firma.
„Na dziś model biznesowy oparty o samo ładowanie prądem nie daje wystarczających zwrotów z inwestycji. Jednak na rynkach dojrzałych widać, że na ładowaniu aut elektrycznych da się zarabiać. Dla Polski jest to perspektywa 3-5 lat. Miasta mają swoje potrzeby i wymagania w kwestii skalowania infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych. Dlatego naszym priorytetem jest dynamiczna budowa sieci elektrostacji z ekranami, jako że sieć cyfrowej reklamy zewnętrznej będzie generować przychody w zasadzie od początku projektu. Po instalacji pierwszych 60 elektrostacji rozpoczniemy sprzedaż czasu reklamowego na naszych ekranach cyfrowych. Partnerami Pure City w zakresie sprzedaży czasu reklamowego są zarówno operatorzy własnych sieci nośników cyfrowej reklamy jak również domy mediowe. Podpisaliśmy również umowę z BBDO Warszawa na obsługę komunikacyjną Pure City i przygotowujemy produkt reklamowy ESG dla marek, które inwestują m.in. w działania i komunikację w obszarze zrównoważonego klimatu. Dynamicznie rosnący rynek cyfrowej reklamy zewnętrznej pozwala nam budować wysoko rentowny biznes wzmocniony docelowo przychodami i marżą ze sprzedaży prądu” – wskazał prezes.
Zakłada, że na koniec przyszłego roku sieć osiągnie 250 punktów ładowania dzięki drugiej rundzie finansowania.
„Rozpoczynamy już roadshow. Chcemy mieć 500 elektrostacji na koniec 2024 roku, a w ciągu 3,5 roku dojść do poziomu 1 tys. Capex projektu liczymy na 70-80 mln zł. Szacunki dla rozwoju polskiego rynku elektromobilności zakładają wzrost ilości stacji ładowania do 40-50 tys w perspektywie najbliższych 5 lat, żeby dźwignąć obsługę szacowanej ilości samochodów elektrycznych” – podsumował Bieńkowski.
Pure City to startup, rozwijany przez Wojciecha Bieńkowskiego, byłego prezesa giełdowych spółkę, który buduje sieć cyfrowej reklamy zewnętrznej oraz sieci stacji ładowania aut elektrycznych w jednym pod marką Pure City – Miejska Sieć Elektrostacji.
(ISBnews)