epoint

Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora gamingowego z okresu 12-16 września br.

Ultimate Games: Odnotowało 1,1 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2022 r. wobec 1,89 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Skonsolidowane przychody sięgnęły 6,7 mln zł w II kw. 2022 r. wobec 6,94 mln zł rok wcześniej.

Drago: Green Man Gaming został nowym dystrybutorem gier Drago entertainment, podała spółka.

T-Bull: Liczba nowych użytkowników wszystkich aplikacji mobilnych wyniosła 5 214 011 w sierpniu, podała spółka. Łączna skumulowana liczba pobrań wyniosła 608,4 mln.

Forever Entertainment: Planuje 8 premier gier na platformie Nintendo Switch do końca roku, 4 na Xbox One oraz 2 na PS4, podała spółka w zaktualizowanym harmonogramie.

BoomBit: Miał 4,23 mln zł skonsolidowanego zysku netto przy przychodach 148,07 mln zł w I poł. 2022 r., podała spółka prezentując wstępne wyniki finansowe. Wynik brutto na sprzedaży wyniósł 11,75 mln zł, wynik EBITDA – 11,77 mln zł.

Bloober Team: Feardemic, spółka zależna Bloober Team, podpisał z deweloperem NC Studios LLC 10-letnią umowę na wydanie gry „Project Nightmares Case 36: Henrietta Kedward”, podała spółka.

Vivid Games: Realizuje działania, które powinny w istotny sposób zwiększyć dochodowość portfolio w kolejnych miesiącach, podała spółka. Liczy, że zamknięcie układu i konsekwentna realizacja strategii maksymalizacji przychodów z „Real Boxing 2” i „Eroblast” zapewnią jej dobre otwarcie 2023 r.

Bloober Team: Feardemic – spółka zależna Bloober Team – ma umowę z Limited Run Games na wydanie wersji fizycznej, wersji kolekcjonerskiej oraz wersji standardowej gry „Nightmare Reaper” na Nintendo Switch, Xbox Series X|S, PlayStation 4 i PlayStation 5 w USA i w Europie, podała spółka.

Vivid Games: Miał w sierpniu 0,35 mln zł straty netto, przy przychodach 3,13 mln zł, podała spółka prezentując wstępne dane.

CI Games: Kontynuuje proces przekształcenia w spółkę europejską (SE), zgodnie z wcześniejszymi założeniami, podała spółka. Czeka na decyzję sądu do co zgody na biegłego rewidenta, który wyda opinię dotyczącą aktywów spółki na potrzeby przekształcenia spółki w SE.

Gaming Factory: W ramach dywersyfikacji działalności rozszerzył swój model biznesowy o segment gier NFT, podała spółka. Spółka wzbogaci swoje portfolio o tytuły funkcjonujące w modelu play to earn (P2E) i cyfrowe assety NFT. W tym celu nawiązała współpracę z doświadczonymi partnerami, którzy mają know-how we wspomnianym obszarze. Na platformie należącej do jednego z nich – moonie.io – pierwszy wspólny projekt – „Bug Academy”, z portfolio wydawniczego Gaming Factory, będzie dostępny na przełomie września i października.

Forever Entertainment: Premiera gry „The House of The Dead: Remake” w wersji na konsole Xbox Series X i Xbox Series S została zaplanowana na 23 września br.

Ice Code Games: Najnowsza gra z portfolio produkcyjnego spółki – „Hard West 2” zostanie zaprezentowana na jednych z największych targów gier na świecie – Tokyo Games Show 2022. Spółka pokaże swoją strategię turową na Polskim Stoisku Narodowym „Games from Poland” zorganizowanym przez Zagraniczne Biuro Handlowe PAIH w Tokio. W ciągu ostatnich 30 dni gra „Hard West 2” zebrała 78% pozytywnych recenzji na platformie Steam, a łączna liczba graczy, którzy ocenili najnowszą produkcję Ice Code Games przekroczyła już 1000 osób. W kilka godzin po premierze, sequel „Hard West” znalazł się na drugim miejscu w klasyfikacji sprzedaży Steam Global Bestseller.

Carbon Studio: Grupa zakończyła kluczowy etap opracowywania systemu Aurelius. To technologia mająca na celu zautomatyzowanie stałych procesów produkcyjnych użytych w projektach gamingowych grupy. Z uwagi na ukończenie kluczowego etapu projektu, twórcy systemu –  zespoły Carbon Studio oraz Iron VR, podpisały umowę dot. podziału praw majątkowych. Obu stronom przysługuje równy 50% udział.

SimFabric: Zakończył pomyślnie pierwszy etap produkcji projektu gry w oparciu o model play to earn oraz technologię blockchain. Po zakończeniu pierwszego etapu produkcji spółka otrzymała całą należność z tytułu przyznanego grantu w łącznej kwocie 25 tys. USD i równocześnie przechodzi do drugiego etapu produkcji gry, polegającego na emisji tokenów NFT oraz pełnej komercjalizacji projektu gry. Finalizacja drugiego etapu polegającego na emisji tokenów NFT do produkowanej gry powinna odbyć się w IV kwartale 2022 r.

3R Games: Wyniki sprzedaży gry „Thief Simulator: Greenview Street VR” na platformę Oculus Quest 2 od dnia premiery 7 lipca do 31 sierpnia 2022 r. kształtowały się następująco: 56 430 sprzedanych szt., 6 198 szt. zwrotów, ilość sprzedanych szt. netto wyniosła 50 232. Wartość brutto sprzedaży wyniosła 1 024 174 USD, wartość netto sprzedaży przypadająca na 3R Games to 536 464 USD.

Artifex Mundi: Szacunkowe skonsolidowane przychody ze sprzedaży produktów grupy wynosiły 2,95 mln zł w sierpniu, zaś poniesione przez grupę koszty akwizycji nowych graczy (UAC) w tym okresie osiągnęły poziom 0,84 mln zł.

Netflix, Ubisoft: Ogłosiły plany stworzenia trzech gier mobilnych opartych na gamingowych franczyzach. Ich premier można się spodziewać w roku 2023. Gry po raz pierwszy zapowiedziano na dorocznym wydarzeniu cyfrowym Ubisoftu – Ubisoft Forward. Będą one osadzone w światach znanych z tytułów „Valiant Hearts”, „Mighty Quest” i „Assassin’s Creed”. Gry będą miały wyłącznie wersję mobilną i będę dostępne dla użytkowników Netflix z całego świata, bez reklam i bez zakupów w aplikacji.

Jujubee: Antygrawitacyjne wyścigi „FLASHOUT 3” zadebiutują na PC ze wsparciem VR 22 września. Premiera na konsolach jeszcze w tym roku.

Allegro: Przygotowało specjalną ofertę dla fanów gry FIFA 23. Specjalna pula gier, z ofert oznaczonych etykietą „Nocna premiera”, trafi do zielonych automatów One Box jeszcze przed premierą 30 września i tylko w nich będzie do odbioru już minutę po północy. Przedsprzedaż gry na Allegro potrwa do 26 września.

Sony Interactive Entertainment: Gra „Uncharted: Kolekcja Dziedzictwo Złodziei” zadebiutuje na PC już 19 października. Jest to zbiór wielokrotnie nagradzanych gier studia Naughty Dog, który składa się z „Uncharted: Kres Złodzieja” oraz „Uncharted: Zaginione Dziedzictwo”.

NetDragon Websoft: Chińska firma gamingowa mianowała humanoidalnego robota napędzanego przez sztuczną inteligencję na stanowisko dyrektora generalnego. Robot nazywa się „Tang Yu”. Jak podano, będzie działał jako „narzędzie analityczne” wspierające podejmowanie decyzji. Będzie on również odgrywał rolę w rozwoju pracowników i zapewnianiu „sprawiedliwego” miejsca pracy.

Riot Games: Lil Nas X ogłosił oficjalnie, że dołączył jako nowy prezes League of Legends, jednej z najbardziej popularnych gier na świecie. W tej roli, począwszy od Mistrzostw Świata League of Legends w październiku 2022 r., przełamujący bariery gatunkowe raper, piosenkarz i autor tekstów będzie odpowiedzialny za stworzenie oficjalnej piosenki Mistrzostw Świata i zaprojektowanie skórki w grze oraz wystąpi w trakcie Mistrzostw, emitowanych na żywo dla ponad 180 mln graczy i fanów uniwersum LOL-a.

Źródła: depesze ISBnews, serwis ISBtech.pl, informacje ze spółek i organizacji

(ISBnews/ISBtech)

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments