W ciągu 12 miesięcy – między lipcem 2021 a czerwcem 2022 roku – YouTube wypłacił światowej branży muzycznej ponad 6 miliardów dolarów, czyli o 2 mld dolarów więcej niż w poprzednim okresie.
YouTube planuje, aby do 2025 roku reklamy i subskrypcje stały się głównym źródłem przychodów branży muzycznej, dlatego platforma monetyzuje wszystkie formaty muzyczne (krótkie i długie formy wideo, ścieżki dźwiękowe, transmisje na żywo itp.), na wszystkich urządzeniach (desktop, urządzenia mobilne i TV), na ponad 100 rynkach.
Monetyzowanie treści generowanych przez użytkowników już drugi rok z rzędu przynosi ponad 30% wypłat dla artystów, autorów piosenek i posiadaczy praw autorskich. YouTube jest pionierem w zakresie monetyzacji treści generowanych przez użytkowników, które mają duży wpływ na rozwój całej branży.
YouTube Shorts generuje już 30 miliardów odsłon dziennie, z 1,5 miliarda zalogowanych użytkowników miesięcznie. Oprócz Funduszu YouTube Shorts o wartości 100 milionów dolarów YouTube tworzy także długoterminowe rozwiązania w zakresie monetyzacji dla filmów Shorts, a wkrótce przedstawi więcej informacji na ten temat.