Adyen, globalna platforma technologii finansowych, poszerzyła swoją ofertę o dwa nowe wbudowane produkty finansowe (ang. embedded finance). Capital i Accounts dostępne są już dla platform i marketplace’ów w Europie i Stanach Zjednoczonych za pośrednictwem pojedynczej integracji z Adyen. Badania przeprowadzone we współpracy z Boston Consulting Group wykazały, że 64 proc. małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce jest zainteresowanych usługami finansowymi wbudowanymi w platformy.
Aby wykorzystać możliwość bankowości jako usługi (ang. Banking as a Service), Adyen opracowało innowacyjny pakiet produktów finansowych obejmujący udzielanie pożyczek, oferowanie biznesowych kont bankowych i wydawanie firmowych kart. Wraz ze wbudowanym przetwarzaniem płatności, nowe produkty umożliwią platformom dostarczanie lepszych doświadczeń finansowych dla swoich użytkowników z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Usługi szczególnie doceniane przez polskie przedsiębiorstwa obejmują m.in. szybkie otwieranie rachunku (85 proc.), rozliczenia na koniec dnia (83 proc.), wysokie oprocentowanie (80 proc.) oraz zintegrowanie doświadczenie sprzedaży (71 proc.)
Platformy są ważną częścią zmian, jakie zachodzą w branży usług finansowych, a Adyen jest gotowe te zmiany stymulować. Embedded finance to dla nas kolejny naturalny krok wychodzący poza przetwarzanie płatności. Dzięki temu, że w przeszłości inwestowaliśmy już w licencje bankowe i wiodącą w branży technologię, jesteśmy dziś dostawcą oferującym pełen pakiet wbudowanych produktów finansowych, możliwych do wdrożenia za jednym razem. Właśnie to pozwala nam się wyjątkowo cieszyć na myśl o wykorzystaniu szansy, jaką niesie ze sobą bankowość jako usługa. – skomentował CEO firmy, Pieter van der Does.
Tradycyjne usługi finansowe są tłumione przez przestarzałe systemy, powolny proces akceptacji, reaktywne podejście oraz brak branżowej wiedzy. Te czynniki od dawna skutkują niedostateczną obsługą małych i średnich przedsiębiorstw. W efekcie, 65 proc. użytkowników platform rozważa zmianę dostawcy usług finansowych na rzecz rozwiązań lepiej dopasowanych do ich procesów biznesowych. Jednorazowa integracja z Adyen pozwala platformom na zaspokojenie rosnących potrzeb użytkowników za pośrednictwem wbudowanych usług finansowych. Cel to połączenie operacji biznesowych oraz finansowych małych i średnich przedsiębiorstw pod jednym dachem.
Pakiet produktów Adyen oferuje rozwiązanie wspierające kontrolę i opcje personalizacji. 94 proc. zainteresowanych pożyczkami gotówkowymi przedstawicieli MŚP chciałoby, by były one wstępnie zatwierdzane. Funkcja Capital umożliwia platformom proaktywne opcje finansowania biznesu użytkowników w oparciu o historyczne dane dotyczące płatności. Zintegrowanie finansów w jednym miejscu, to z kolei coś, co docenia 72 proc. małych i średnich przedsiębiorstw. Produkt Accounts pozwala sprzedającym na platformach na zarządzanie swoimi finansami w miejscu prowadzenia biznesu i na uzyskanie natychmiastowego dostępu do swoich funduszy.
To ważne, ponieważ w Polsce, obecnie około 36 proc. firm z sektora MŚP otrzymuje pieniądze w ciągu dnia, a około 91 proc. w ciągu 48h. Aż 73 proc. wyraża potrzebę rozliczeń w tym samym dniu, a nawet szybciej.
Idąc w parze z Capital i Accounts, Issuing uzupełnia ofertę, umożliwiając użytkownikom łatwe wydawanie środków z brandowanych kart płatniczych. Wybierając pakiet, platformy mogą uzupełnić swoją ofertę i korzystać z możliwości kompleksowego ekosystemu finansowego. Dla przykładu, dzięki partnerstwu z Adyen i korzystaniu z opcji Issuing, pracownicy Pyszne.pl zyskali w zeszłym roku karty przedpłacone, z których środki mogą przeznaczać na wydatki związane z posiłkami.