Asus stawia na umacnianie pozycji rynkowej szczególnie w segmentach laptopów z wyświetlaczami OLED i kategorię cyfrowych rzemieślników (creators), poinformował Ivan Besskyi, East EMEA technical PR leader Asus. Polska jest w ścisłej czołówce rynków laptopów gamingowych w Europie.
„Asus jest numerem 1 w East EMEA. Jesteśmy w tym regionie najszybciej rosnącą marką sprzętu konsumenckiego. Mamy 68% udział w segmencie laptopów z wyświetlaczem OLED. W następnych dwóch latach ta kategoria jest dla nas kluczowa. Ten rynek będzie naprawdę duży i chcemy go mocno promować” – powiedział powiedział Besskyi podczas Asus Performance Day Poland 2022.
Wskazał ponadto na ponad 2-milionowy potencjalny rynek twórców (cyfrowych rzemieślników ) w 2023.
„To duży segment i stąd nasz lineup na ten segment. Wcześniej laptopy gamingowe kupowane były nie tylko dla samego gamingu, ale również innych przeznaczeń, ponieważ oferują mocne specyfikacje. Dlatego kupowali je także twórcy lub tzw. cyfrowi rzemieślnicy. Chcemy rozwijać kategorię laptopów z których korzystają twórcy właśnie dla mocnych konfiguracji. Naszym celem jest umacnianie pozycji lidera kategorii laptopów OLED i maszyn dla twórców” – dodał przedstawiciel Asusa.
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Asus prezentuje nowe ExpertBooki
Asus przedstawił nowego Zenbooka
Podał, że w kategorii Gaming Asus miał 28% udział rynkowy w 2021 i pozycję lidera w East EMEA. W segmencie RTX/T&L poniżej 19,9 mm udział firmy w tym rynku to 58%. W serii laptopów Strix firma zanotowała wzrost 40% r/r w 2021.
„W ramach obecnych preferencji rynkowych użytkownicy chcą używać cienkich i lekkich laptopów. Moc pozostaje kluczowym czynnikiem decydującym o zakupie. Ponadto oczekiwania klientów koncentrują się na osiągach sprzętu, siły baterii, jakości wyświetlacza i budowy laptopa” – wymienił Besskyi.
Jak stwierdził, Asus odpowiada na te oczekiwania klientów nowymi propozycjami sprzętów z wysoką mocą procesora, mocną baterią z wysokiej jakości designem i wyświetlaczem.
„Asus zawsze realizuje strategię najpierw adaptowania technologii i na niej budowania modelu biznesowego. W efekcie w linii sprzętów na 2022 widzimy chociażby swoją przewagę w segmentach mainstream i upper mainstream maszynami Vivobook S, X (H45W)” – wymienił przedstawiciel Asusa.
Podkreślił, że systematycznie nowe wersje aplikacji wymagają coraz mocniejszego sprzętu. Aktualnie wchodzi metaverse i szacunki mówią o 20-krotnym wzroście zużycia danych w związku z jego wdrażaniem. Kolejna perspektywa przyspieszenia to 6G. Aplikacje będą więc coraz bardziej wymagające, co napędza wyścig ma moc procesora. Dodatkowo aktualnie dominuje średnio 4-7 lat długości życia laptopa. Besskyi zaznaczył, że w obliczu tych tendencji Asus buduje swoje przewagi m.in. w metodach chłodzenia ‘serca’ laptopa.
„Nowy design wentylatora w 2022 to generacja druga z do 87 cienkich ostrzy na 0,2-0,3 mm, kontrola przepływu powietrza, komora parowa w kształcie trójwymiarowym. „To efekty własnych badań w zakresie termalnym Asusa” – zaznaczył przedstawiciel koncernu, dodając że rozwiązania chłodzenia i wyciszania sprawiają, że przez większość czasu nie słychać pracy wentylatora w typowym scenariuszu użycia.
„Linia sprzętu na 2022 pokrywa najpopularniejsze wielkości 14-16 cali wyświetlacza. Warto zauważyć ponadto, że rośnie popularność sprzętu z 16-calowymi wyświetlaczami. Będzie ich więcej w przyszłym roku zamiast 15,6 cali” – wskazał Besskyi.
Anna Kaźmierczak, dyrektor Intel consumer sales North Europe & EMEA, podkreśliła jednocześnie, że Polska jest trzecim krajem pod względem sprzedaży laptopów gamingowych w Europie po Niemczech i Rosji. W wyniku ostatnich wydarzeń na wschodzie polski rynek zapewne zaraz przeskoczy Rosję.
„Jednocześnie co 4 laptop sprzedawany w Polsce to maszyna gamingowa. Popularne są konfiguracje z mocnym procesorem. Myślimy, że ostatnie 2 lata pandemiczne sprawiły że dużo osób wymieniło swój sprzęt i to się utrzyma, bo średni wiek gracza rośnie, a dodatkowo wchodzą nowi klienci na rynek” – wskazała dyrektor Intela.