Broń.pl S.A., właściciel jednego z największych i najstarszych w Polsce sklepów internetowych, specjalizującego się w sprzedaży produktów strzeleckich i obronnych niewymagających zezwolenia, odzieży oraz akcesoriów survivalowych, ogłosił, że w IV kwartale 2022 r. planuje przeprowadzenie oferty publicznej akcji w ramach kampanii crowdinvestingowej. Zostanie ona przeprowadzona na platformie inwestycyjnej Domu Maklerskiego INC – CrowdConnect. Spółka planuje pozyskać od inwestorów 2,5 mln zł. Zebrane środki przeznaczone mają zostać na poszerzenie oferty produktowej, w tym rozwój marek własnych, rozwój sklepu internetowego oraz działania marketingowe.
Wybuch wojny na Ukrainie sprawił, że wzrosło zainteresowanie tematyką militarną i wojenną, a mit ostatnich lat, że żyjemy w bezpiecznej części świata, w której nie musimy obawiać się konfliktów zbrojnych, został przełamany. Aktualnie widzimy bardzo duży wzrost zainteresowania bronią, jej obsługą, nauką strzelania oraz sztuką przetrwania. Przełożyło się to na zwiększony popyt na broń. Na naszej platformie e-commerce posiadamy ofertę ponad 20 000 produktów z różnych kategorii pochodzących od 400 największych światowych marek. Szeroki asortyment produktów pozwala nam sprostać oczekiwaniom rynku oraz wymagających klientów. – komentuje Mirosław Klekot, dyrektor ds. e-commerce.
Rozpoczęcie kampanii na platformie CrowdConnect planowane jest w listopadzie 2022 roku. W ramach emisji akcji spółka chce pozyskać od inwestorów 2,5 mln zł, celem poszerzenia asortymentu, zwiększenia nakładów marketingowych związanych z promocją marki i budową lojalności klientów oraz inwestycji w rozwój sklepu internetowego – optymalizacja szybkości działania i UX oraz zmiany informatyczne w postaci nowej platformy, która zintegruje obecne systemy.
Chcemy ugruntować i wzmocnić naszą pozycję na rynku. Aby to osiągnąć, musimy rozwijać się szybciej niż rynek i konkurencja, do czego potrzebujemy dodatkowych funduszy. Planujemy je zainwestować w kapitał obrotowy, szerszą ofertę produktową, coraz nowocześniejsze systemy informatyczne oraz marketing i promocję naszej marki. – dodaje Mirosław Klekot.
Czynnikami wspomagającym rozwój spółki mają być także zmiany regulacyjne, które zakładają łatwiejszy dostęp do broni, zwiększenie wydatków na obronność państwa, edukację w zakresie strzelania w szkołach, liczne kampanie promujące pracę zawodową w wojsku oraz przede wszystkim zmiany w Ustawie o Broni i Amunicji, które umożliwią zakup bez zezwolenia tych rodzajów broni, na które obecnie wymagane są specjalne pozwolenia.
Spółka Broń.pl w przyszłości planuje również debiut na rynku NewConnect.