Czas, energia i nerwy podczas rozmów z potencjalnymi kupującymi – każdy, kto kiedykolwiek próbował sprzedać samochód wie, że sprzedaż na własną rękę to trudny proces, zwłaszcza jeśli chciał uzyskać możliwie jak najwyższą cenę. Carvago.com, największy europejski internetowy marketplace samochodowy, wprowadza do Polski nową internetową platformę aukcyjną, która pozwoli klientom sprzedać auto, nie wychodząc z domu, wybierając spośród ofert zainteresowanych kupujących.
Dealerom samochodów używanych platforma otwiera drogę do szerokiego i zróżnicowanego asortymentu używanych pojazdów, należących do właścicieli prywatnych. Carvago uruchomiło już platformę aukcyjną w Czechach, teraz kolej na inne kraje europejskie, w których działa firma.
Wszystko w jednym miejscu
Carvago.com działa na polskim rynku od 2021 roku, spotykając się z entuzjastycznym przyjęciem klientów, chcących sprawnie i bezpiecznie kupić używany samochód.
Użytkownicy doceniają intuicyjność zakupu samochodu w Carvago.com, dlatego zdecydowaliśmy się na umożliwienie im sprzedaży auta w równie prosty sposób. Chcemy zmienić u podstaw tę część rynku samochodów używanych, oferując platformę internetową, na której bez ryzyka, w wygodny i przejrzysty sposób użytkownik może wystawić swój samochód na aukcję. Zarówno kupno, jak i sprzedaż pojazdów nie zawsze podlegają jasnym zasadom, przez co wielu osobom może się to wydawać skomplikowane. Dostrzegamy tu ogromne pole do poprawy doświadczeń zakupowych, które dzięki naszej usłudze zostaną wyniesione na wyższy poziom. – komentuje Jakub Šulta, CEO Carvago.com.
Rozwój w Europie
Pod koniec 2020 roku Carvago rozpoczęło działalność w Czechach, a w 2021 platforma była już dostępna w Niemczech, we Włoszech, na Słowacji oraz w Polsce. Podobne podejście zastosowano teraz, uruchamiając platformę łączącą indywidualnych sprzedawców z dealerami.
Polska jest kolejnym krajem, w którym uruchamiamy nową platformę. Naszym celem jest zaoferowanie kompleksowej usługi na rynku, gdzie klienci otrzymują najlepszą cenę rynkową za swój samochód, a dealerzy mogą wybierać z szerokiej oferty samochodów od prywatnych właścicieli. – wyjaśnia Jakub Šulta.
Do popularyzacji nowego sposobu sprzedaży samochodów wśród prywatnych właścicieli ma się przyczynić również niedawne przejęcie belgijskiego marketplace’u Fastback przez holding technologiczny EAG, którego częścią jest Carvago. Fastback posiada dominującą pozycję we Francji i krajach Beneluksu, a dzięki jego przejęciu Carvago będzie w stanie oferować wystawiony na aukcji samochód ponad 2 tysiącom dealerów w Europie Środkowej i Zachodniej.
Jak działa platforma?
Cały proces sprzedaży samochodu odbywa się online, aż do momentu przeprowadzenia fizycznej kontroli pojazdu przez specjalistę, przyjeżdża z Carvago do wcześniej ustalonego miejsca, np. do domu sprzedającego. Technik tworzy raport CarAudit dotyczący rzeczywistego stanu pojazdu i jeśli zgadza się on z informacjami podanymi przez sprzedającego przed aukcją, następuje zapłata i transport pojazdu do zwycięzcy aukcji.
Jeśli sprzedający nie będzie zadowolony z oferowanej ceny, zmieni zdanie na temat sprzedaży lub po prostu chciał tylko wypróbować działanie platformy, to wystarczy żeodrzuci ostatnią ofertę złożoną na aukcji. Dopóki oferta nie zostanie przyjęta, sprzedający nie będzie do niczego zobowiązany.
Uruchomienie platformy to dla Carvago kolejny krok na drodze do digitalizacji rynku samochodów używanych, poprzez udostępnienieu klientom przejrzystej i intuicyjnej usługi sprzedaży i zakupu samochodów używanych.