epoint

Sprzedaż całej kolekcji – aż do ostatniej sztuki – to zasada przyświecająca LANCERTO. Polska marka premium tak projektuje i szyje swoje ubrania, a następnie planuje ich sprzedaż, by ani jeden egzemplarz nie trafił na śmieci czy do utylizacji.

100 miliardów – tyle nowych sztuk ubrań powstaje co roku. Z tego aż 92 miliony ton trafiają na wysypiska śmieci. To zatrważające ilości mające olbrzymi negatywny wpływ na środowisko. Skalę tę łatwiej sobie uświadomić, jeśli wyobrazimy sobie, że co sekundę wyrzucana jest cała ciężarówka odzieży. Co gorsza, często są to ubrania nowe, które nigdy nie trafiły do klientów. Niesprzedane elementy starych kolekcji nie tylko trafiają na wysypiska. Mogą być także utylizowane lub wysyłane np. do Afryki.

LANCERTO nie wyrzuca ubrań

Wbrew powszechnej praktyce postępuje LANCERTO, polska marka odzieży premium, która tak projektuje swoje kolekcje, by nigdy nie wyrzucać ich elementów.

Stale dążymy do sytuacji, w której nie marnuje się ani jedna sztuka odzieży. Postępujemy w myśl zasady „mniej znaczy więcej”. Stawiamy na minimalizm zarówno pod względem krojów, kolorów, jak i liczby szytych egzemplarzy. Analizujemy historyczne dane sprzedażowe, dzięki czemu większość kolekcji sprzedajemy już w pierwszych tygodniach po premierze. Nie wycofujemy, nie wyrzucamy i nie utylizujemy też starszych kolekcji. Sprzedajemy je w atrakcyjnych cenach w outletach i online. – opowiada Michał Grochala, Brand Manager LANCERTO.

LANCERTO nakłania także swoich klientów do tworzenia „zrównoważonej garderoby” – świadomego kupowania ubrań na lata zamiast ślepego podążania za chwilowymi trendami i zaopatrywania się w nową odzież co kilka miesięcy, a nawet tygodni.

Nasze kolekcje to tzw. klasyki o ponadczasowym charakterze, które długo nie wyjdą z mody i sprawdzą się w każdej szafie. Wszystkie nasze ubrania szyte są z jakościowych tkanin, a ich wykończenie jest na wysokim poziomie, co dodatkowo wydłuża ich długość życia. Wszystko po to, by służyły naszym klientom przez wiele sezonów. – kontynuuje Michał Grochala.

Wsparcie klientów podczas zakupów

Kroki podejmowane przez markę na etapie projektowania, szycia i sprzedaży to jedno. Kolejną, równie istotną kwestią jest to, co dzieje się z odzieżą, gdy trafi już do klientów. To oni decydują o tym, kiedy i dlaczego się jej ewentualnie pozbyć. Jednym z głównych powodów rezygnacji z ubrań jest ich niewłaściwe dopasowanie.

Okazuje się, że coś wydawałoby się tak oczywistego, jak wybranie rozmiaru może być problematyczne dla kupujących, którzy często czują się zagubieni w dostępnych tabelach wymiarów. Dlatego w LANCERTO robimy wszystko, by im w tym pomóc – wprowadzamy rozwiązania, które już na etapie zakupów pomogą klientowi wybrać idealne ubranie. – opowiada Michał Grochala.

Aby ułatwić właściwy dobór ubrań, LANCERTO udostępniło usługę Fit Findera – przewodnika, który uczy użytkowników, jak właściwie dobrać rozmiar, by ubranie pasowało idealnie. Marka ma w planach wdrożenie kolejnych udogodnień, które jeszcze lepiej wesprą klientów w procesie zakupowym i pomogą im wybrać ubranie, które będzie im służyło latami.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments