SEG 2025

Nielsen ogłosił uruchomienie w październiku nowego narzędzia cross-mediowego Total Ad Ratings (TAR) w Polsce. Nowe rozwiązanie zapewnia informację o łącznym zasięgu kampanii reklamowej, z uwzględnieniem deduplikacji widowni w telewizji linearnej i na platformach cyfrowych.

Obecnie reklamy docierają do odbiorców na dużo większej liczbie urządzeń niż kiedykolwiek wcześniej, dlatego kupującym i sprzedającym media coraz trudniej jest dokładnie zmierzyć ich oglądalność. W rzeczywistości dokładny wieloplatformowy pomiar jest jednym z największych wyzwań, przed którymi stoi obecnie – rynek mediowy.

Autorskie rozwiązanie TAR firmy Nielsen to połączenie dwóch istniejących na rynku pomiarów Nielsena: badania kampanii reklamowych w internecie Digital Ad Ratings oraz Television Audience Measurement, czyli pomiaru reklam w telewizji, który jest walutą rynkową. Łącząc Nielsen Digital Ad Ratings z Nielsen TV Ratings i wykorzystując dane o wyświetleniach reklamy oraz algorytmy uczenia maszynowego, Nielsen Total Ad Ratings deduplikuje wskaźniki zasięgu reklamy na platformach telewizyjnych i cyfrowych za pomocą Nielsen ID System, aby zapewnić kompleksowy pomiar widowni międzyplatformowej.

TAR oferuje reklamodawcom niezależne i reprezentatywne informacje o odbiorcach kampanii wraz z danymi demograficznymi dotyczącymi wieku i płci, pomiaru zasięgu, częstotliwości i Gross Rating Point. Dzięki temu będzie można uzyskać informację o unikalnych zasięgach każdego kanału w różnych grupach demograficznych oraz całkowity zasięg kampanii telewizyjno-internetowej z uwzględnieniem części wspólnej. Total Ad Ratings przygotowywane jest na zlecenie klienta dla wskazanych kampanii.

Justyna Porębska, Digital Project Manager w Nielsen Polska mówi: TAR to pierwszy, ale niezwykle ważny, krok w stronę pomiaru cross-mediowego. Pozwala naszym klientom uzyskać informacje o wspólnym zasięgu kampanii w internecie i telewizji, a także unikalnych parametrach dla każdego z kanałów. Deduplikacja pomiędzy mediami jest niezbędna do zrozumienia prawdziwego unikalnego zasięgu odbiorców i skuteczności kampanii reklamowej. Obecny wymiar Total Ad Ratings stanowi wsparcie w podejmowaniu strategicznych decyzji dotyczących jak najefektywniejszego planowania kampanii w obydwu tych mediach, biorąc pod uwagę ich specyfikę i grupy docelowe, w jakich najlepiej się sprawdzają. Naszym celem jest jego dalszy intensywny rozwój – między innymi dołączenie pomiaru Connected TV oraz dodanie funkcjonalności wspierających również optymalizację kampanii.

W intensywnie rozwijającym się ekosystemie reklamowym rośnie również stopień komplikacji jego weryfikacji i pomiaru. Wychodząc naprzeciw postępującym zmianom, Nielsen opracował nowe sposoby identyfikowania urządzeń i osób, które z nich korzystają – zgodne z zachowaniem zasad prywatności i anonimowości.

TAR firmy Nielsen jest krokiem w kierunku budowy cross-mediowej strategii pomiaru na przyszłość, która łączy skalę big data i unikalną ekspertyzę firmy Nielsen w zakresie pomiaru mediów.

epoint
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments