Carrefour szuka optymalnych rozwiązań na etapie ostatniej mili i rozwija lokalność, poinformował sales development director Carrefour Piotr Lubiewa – Wieleżyński podczas Forum Rynku Spożywczego i Handlu.
„Wprowadziliśmy szybkie ścieżki wejścia do naszych sklepów dla lokalnych producentów. Pojedyncze sklepy decydują o dostępie dla lokalnych dostawców. Nadal rynek uczy się tej lokalności. Według badań klienci za lokalny uważają produkt polski. My jednak tu mówimy, że produkt lokalny pochodzi z najbliższej odległości do 50 km od danego sklepu. Budujemy więc ten trend. Otworzyliśmy szybką ścieżkę i jestem z tego dumny, bo to realna szansa dla małych producentów na wejście do sklepu dużej sieci. Procedura trwa nawet jedynie 48h. Jest to więc test dla małego producenta, a szansa dla nas na innowacje” – powiedział Lubiewa – Wieleżyński.
Sieć ma już 320 lokalnych dostawców. Zdecydowała się np. na wprowadzenie farm wertykalnych do swoich sklepów.
„To jeden z pierwszych startupów jakie wprowadzaliśmy szybką ścieżką. Obecnie farmy wertykalne są w 5 sklepach w Warszawie. Jest to Listny Cud oferujący mikroliście. Są już lojalni klienci tego produktu, ale jeszcze nie jest masowy. Wiemy, że się sprzedaje, myślimy o rozwoju tego konceptu, ale jeszcze nie ma masy krytycznej na skalę całego kraju” – wskazał przedstawiciel sieci.
ZOBACZ WIĘCEJ:
eRoboty sprzedają w sklepach Carrefour
Carrefour wspiera doświadczenie e-konsumentów z SAP
Carrefour uruchamia fundusz Dastore
Dalsze kroki ku lokalności to praca edukacyjna pracowników o lokalności do 50 km, wprowadzanie kolejnych małych firm. „To jest moment by wyjść szeroko, że mamy taką procedurę” – zaznaczył Lubiewa – Wieleżyński.
W obszarze delivery Carrefour nawiązał współpracę z InPost Fresh, aby poszerzyć bazę klientów o klientów kolejnej platformy. Obecnie usługa aktywna jest w Warszawie, Krakowie i Wrocławiu, oferuje zamówienie na kolejny dzień. Poza tym oferta sieci obecna jest w Glovo, czy innych kurierów (zakupy dostarczane nawet w 2-3 godz).
„Struktura kosztów się zmienia, last mile jest coraz droższy. Szukamy tu rozwiązań. Jestem zwolennikiem paczkomatów – finansowo i środowiskowo koszt tej usługi jest korzystny” – ocenił przedstawiciel Carrefour.
Dodał, że wśród nowych projektów startupowo – innowacyjnych w sektorze foodtech obserwuje MyEgg – startup tworzący jajko roślinne.