DataWalk prezentuje wstępne wyniki za trzeci kwartał 2022 roku. Przychody w tym okresie wyniosły 7,7 miliona PLN, co oznacza wzrost o 31% rok do roku (od początku roku łącznie 25,8 miliona PLN, czyli wzrost 29% rok do roku).
Trzeci kwartał był bardzo podobny do pierwszego półrocza pod względem mocnych stron, ale także pod względem rozczarowania dynamiką wzrostu naszych przychodów. Zaczynając od mocnych stron, nasza oferta produktowa nadal potwierdza swoje unikalne możliwości i fundamentalne przewagi. Mamy technologię, produkt i pozycjonowanie, aby stać się światowym liderem. Dynamika rynku nadal wskazuje na rosnące znaczenie analiz grafowych i hybrydowych. Spodziewaliśmy się w III kwartale znacznego wzrostu sprzedaży w stosunku do pierwszej połowy roku, ale tak się nie stało. Obserwujemy spowolnienie tempa podejmowania decyzji zakupowych przez niektórych klientów, mimo że nasze rozwiązania są uznawane za niezbędne, a produkt za optymalny dla ich potrzeb. Nie tracimy kontraktów, są one jedynie opóźnione, a w niektórych przypadkach podzielone na fazy ze zmniejszonym pierwszym zamówieniem. – mówi Paweł Wieczyński, prezes DataWalk.
Według wstępnych wyliczeń, strata na poziomie operacyjnym, po skorygowaniu o niegotówkowe koszty programu motywacyjnego, wyniosła 14,7 miliona PLN w pierwszych trzech kwartałach 2022 r., w porównaniu do 4,6 miliona PLN w analogicznym okresie 2021 r., co wynika z realizacji wcześniejszych zapowiedzi spółki o zwiększeniu tempa inwestycji w obszary go-to-market (m.in. w pozyskiwanie talentów).
Będziemy dokładnie analizować tempo inwestycji w obszarach innych niż go-to-market, aby chronić średnio- i długoterminowe cele wzrostu przychodów w przypadku, gdy otoczenie gospodarcze pozostanie takie jak obecnie lub się osłabi. Nasza firma jest unikalna i nawet jeśli sytuacja gospodarcza pozostanie niepewna, wyjdziemy z tego okresu z silniejszą organizacją, zdolną do przyspieszenia wzrostu. – mówi Paweł Wieczyński.
Powyższe wyniki finansowe stanowią szacunki uzyskane w trakcie sporządzania śródrocznego skonsolidowanego sprawozdania finansowego, w związku z czym nie można wykluczyć możliwości zmiany wartości wskazanych w niniejszym raporcie bieżącym. Publikacja raportu okresowego nastąpi w dniu 22 listopada 2022 roku. Tego samego dnia odbędzie się telekonferencja zarządu DataWalk podsumowująca wyniki.