Rafał Jakacki, Head of e-commerce w home.pl, w komentarzu eksperckim jak przygotować swój sklep na gorący przedświąteczny czas w e-biznesie.
Stopniowo przenosimy się z zakupami do sieci, a e-handel jest jedną z najbardziej dynamicznych gałęzi gospodarki w Polsce. Rynek e-commerce przyspiesza zwłaszcza w ostatnim kwartale roku, czego aktywatorami są cieszący się coraz większą popularnością Black Friday, jak również nadchodzące święta Bożego Narodzenia. Dla właścicieli sklepów internetowych to szczególny czas, dlatego powinni zadbać o swój e-biznes przygotowując go na zakupowe szaleństwo ostatnich tygodni roku.
Jak wynika z analizy wywiadowni gospodarczej Dun & Bradstreet, tylko w pierwszej połowie 2022 roku w Polsce zarejestrowano ponad 5 tys. nowych e-sklepów, a średnio przybywa nawet 350 takich podmiotów miesięcznie [1]. Konkurencja jest zatem duża i stale rośnie. Jak właściciele sklepów internetowych mogą przygotować się na gorący przedświąteczny okres i przekuć wzmożone zainteresowanie zakupami w zyski?
By sklep przynosił oczekiwane wyniki sprzedaży, warto zadbać nie tylko o jego szatę graficzną, ale i funkcjonalność. Szukając rozwiązań usprawniających prowadzenia sklepu internetowego warto skorzystać ze wsparcia firm dostarczających gotowe rozwiązania, takich jak home.pl.
W naszej ofercie udostępniamy klientom dodatkowe możliwości, takie jak m.in:
– Belki informacyjne w formie licznika pokazującego brakującą kwotę zapewniającą darmową dostawę. Kupującym gwarantują wygodę, a dla sprzedawców oznaczają większe prawdopodobieństwo zamówienia przez klienta dodatkowych produktów oraz zwiększenie wartości koszyka.
– Zakupowe rekomendacje, czyli wirtualny odpowiednik doradcy klienta ze sklepu stacjonarnego. Pasek informacyjny „Mogą Cię zainteresować” ma na celu przedstawienie nabywcy szerszej gamy asortymentu w innych kolorach czy podobnych wersjach. Może mieć on również charakter spersonalizowany. „Wybrane dla Ciebie” to opcja wyświetlająca wybrane produkty, bazująca na tych, które klient oglądał wcześniej.
– Moduł zbierania opinii. Wiarygodność każdego sklepu internetowego potwierdzają wypowiedzi klientów na jego temat, a same opinie mogą podnieść poziom sprzedaży nawet o 13 proc. Recenzje kupujących są również w stanie zwiększyć widoczność strony w wyszukiwarce Google dzięki odpowiednim wtyczkom. Narzędziem spełniającym te funkcje jest TrustMate, dostępne w darmowej wersji testowej.
– Opieka nad regulaminem sklepu, czyli dokumentem niezbędnym w e-biznesie. Prowadzenie sklepu internetowego nakłada na właściciela sporo dodatkowych obowiązków. Odpowiedzialność za regulamin i jego aktualizacje zawsze można oddać w ręce profesjonalistów. Odpowiednio skonfigurowane pakiety zapewniają nie tylko rok darmowych aktualizacji, ale także wsparcie prawników.
– Reklama internetowa. Stwierdzenie, że reklama jest dźwignią handlu, ma swoje odzwierciedlenie także w e-commerce. To inwestycja, która zdecydowanie się opłaci, jeśli zatrudnimy do jej wykonania odpowiednich specjalistów. Reklamy tekstowe, banerowe, produktowe, w Google, na Allegro, Facebooku czy YouTube. Nie zawsze wiemy, w którym kanale nasza reklama przyniesie realne korzyści, dlatego dobór odpowiedniej formy powinien być poprzedzony indywidualną konsultacją z doradcą. Tylko wtedy przyniesie ona oczekiwany zwrot z inwestycji.
Powyższe rozwiązania kierujemy zarówno do właścicieli sklepów internetowych uruchomionych za pośrednictwem home.pl, jak i tych pochodzących z innych platform.
home.pl to największy i najbardziej rozpoznawalny w Polsce dostawca usług internetowych dla klientów biznesowych i indywidualnych. Jako członek globalnej grupy United Internet home.pl jest liderem branży również w Europie. Oferowane serwery są “domem” dla połowy polskiego internetu – co druga strona WWW w Polsce zarejestrowana jest właśnie w home.pl.
[1] https://www.dlahandlu.pl/e-commerce/wiadomosci/krs-w-polsce-przybywa-blisko-350-sklepow-internetowych-miesiecznie,109770.html