W trzecim kwartale 2022 roku przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej Platige Image wyniosły ponad 100 mln zł, zaś skorygowana EBITDA 15 mln zł.
Portfel projektów wszystkich linii biznesowych jest dobrze zdywersyfikowany. Kontynuujemy współpracę z naszymi kluczowymi klientami, pozyskując jednocześnie zlecenia od nowych kontrahentów – wiodących firm, z takich rynków jak Chiny, czy region Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej. Platige Image konsekwentnie buduje także swoją obecność i rozpoznawalność na rynku amerykańskim, nawiązując relacje z wiodącymi agencjami reklamowymi oraz domami produkcyjnymi. – Dzięki działaniom spółki córki w USA wykonaliśmy projekty dla znanych marek, takich jak Jordan, Carmax czy Nasonex. Pozyskaliśmy także nowe projekty w obszarze efektów wizualnych VFX do seriali. – mówi Karol Żbikowski, Prezes Zarządu Platige Image.
Do dnia publikacji raportu Spółka zrealizowała największą w historii Platige Image reklamę, na potrzeby kampanii Australijskiej Izby Turystycznej.
Spółka ogłosiła także rozpoczęcie intensywnych prac nad wykorzystaniem sztucznej inteligencji do usprawnienia procesów produkcyjnych. Zapowiedziano także kontynuację rozpoczętych projektów oraz rozwijanie nowych w obszarze gamingu, oraz developmentów filmowych. Kilka tygodni temu miała miejsce premiera filmu w reżyserii Jacka Bławuta pt.„Orzeł. Ostatni patrol”. Platige Image zrealizowała ponad 100 ujęć efektowych do tej produkcji.
Publikując wyniki, przypomniano, że Platige Image po raz czwarty z rzędu zdobyła tytuł studia postprodukcyjnego roku w konkursie Klubu Twórców Reklamy, a projekty Resident Evil Village oraz Dying Light 2 otrzymały kolejne nagrody w prestiżowych konkursach animacji. Ponadto w raportowanym kwartale Platige Image zrealizowało m.in. kolejny cinematik w formie live action do tytułu Company of Heroes.
Warto dodać, że w tym roku Platige Image obchodzi 25-lecie istnienia. Z tej okazji przygotowano specjalny materiał z największymi realizacjami studia.