Od 2010 r. Polska Rada Centrów Handlowych organizuje konkurs i galę PRCH Retail Awards. W tym czasie ponad 100 członków jury oceniło blisko 1000 aplikacji marketingowych i biznesowych, w najbardziej merytorycznym i wymagającym konkursie w branży centrów handlowych. Łącznie, w ciągu 13 lat, jury przyznało 138 nagród i 164 wyróżnienia. ISBnews jest partnerem medialnym wydarzenia.
Wręczenie nagród PRCH Retail Awards to zawsze zakończenie długiego procesu, który zaczyna się od działań obiektu handlowego, następnie przygotowania szczegółowych aplikacji, aż po ich wnikliwą analizę i ocenę przez członków jury. W ciągu 13 lat ponad 100 jurorów oceniło i nagrodziło blisko 1000 aplikacji. Wielu z nich, uczestniczyło w pracach jury w kilku edycjach, a Dominik Piwek jako jedyny, jest związany z PRCH Retail Awards od początku.
Łącznie sędziowie przyznali już 138 nagród, w tym 7 specjalnych. Wśród nich jest 55 złotych i srebrnych statuetek, które wręczane są od 2019 r. Jury zdecydowało również o nadaniu 164 wyróżnień, w tym 8 specjalnych.
– PRCH Retail Awards to konkurs jedyny w swoim rodzaju. Od początku jego wyznacznikiem jest wysoka jakość oraz wieloetapowy i transparentny proces oceny. Aplikujący muszą przygotować kompleksowe analizy, podać wskaźniki efektywności i udowodnić jury, że to ich projekt zasługuje na nagrodę. Wyróżnia go również walor edukacyjny, polegający na merytorycznej informacji dla aplikujących, gdzie opisane są mocne i słabe strony zgłoszonych projektów. – informuje Krzysztof Poznański, dyrektor zarządzający Polskiej Rady Centrów Handlowych.
Zwyczajowo, każdą edycję konkursu wieńczy uroczysta gala PRCH Retail Awards, na której ogłaszani są zwycięzcy. Wydarzenie zawsze gości we wnętrzach znanych, warszawskich obiektów: Hotelu Marriott, Fabryce Trzciny, Teatrze Capitol, Auli Wydziału Fizyki Politechniki Warszawskiej, a najbliższa odbędzie się w Centrum Praskim Koneser. Łącznie w dotychczasowych galach uczestniczyło około 3500 gości.
Jedynym wyjątkiem w historii konkursu PRCH Retail Awards był 2021 r. Wówczas, z uwagi na pandemię i lockdowny, zdecydowano, że zamiast zwyczajowej edycji konkursu powstanie specjalna publikacja, będąca wyrazem uznania dla działań i pomocy, jakie centra i sieci handlowe udzieliły lokalnym społecznościom, medykom, placówkom służby zdrowia i najemcom. W efekcie powstał przegląd działań branży zatytułowany „Mistrzowie Dobrych Praktyk”.