Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora gamingowego z okresu 7-10 listopada br.
Kool2Play: Przesunął – w ramach aktualizacji planów wydawniczych – premierę gry „Uragun” w pełnej wersji na PC na I kw. 2023 r. z II kw. 2023, podała spółka. Premiera na Nintendo Switch, Xbox i PlayStation planowana jest na IV kw. 2023 roku. Dodatki DLC przewidywane są na IV kw. 2023 r.
Big Cheese Studio: Ruszy z kampanią marketingową gry „Cooking Simulator 2” na początku przyszłego roku, poinformował CFO Jakub Rafał.
Vivid Games: Zawarło z SG Mobile OOO, działającą pod nazwą handlową Shori Games, umowę dotyczącą wznowienia dystrybucji gry „Knight Fights 2” na platformach iOS i Android. Dystrybucja gry rozpocznie się jeszcze w listopadzie 2022 r. na obu platformach, podało Vivid Games.
Artifex Mundi: Odnotował szacunkowo 3 289 tys. zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży produktów grupy kapitałowej spółki w październiku 2022 r., co oznacza wzrost o 19% r/r, zaś poniesione przez grupę koszty akwizycji nowych graczy w przedmiotowym okresie osiągnęły poziom 1 080 tys. zł, co oznacza wzrost o 68% r/r, podała spółka.
BoomBit: Podjął uchwałę w sprawie wypłaty zaliczki na poczet przewidywanej dywidendy za rok 2022 w łącznej kwocie 3,78 mln zł, tj. 0,28 na jedną akcję, podała spółka.
Creepy Jar: Szacuje, że osiągnął 10,8 mln zł zysku netto (wzrost o 19% r/r), przy przychodach na poziomie 15 mln zł (wzrost o 6% r/r) w III kwartale 2022 r., podała spółka, prezentując wstępne dane.
CD Projekt: Rozwija aktualizację 1.61 do gry „Cyberpunk 2077”, która usuwa błędy w wielu misjach i zapowiada, że wkrótce będzie dostępna na PC, konsole i Stadia, podała spółka na LinkedIn.
Klabater: Michał Gembicki złożył rezygnację z pełnienia funkcji członka zarządu Klabatera i dołączył do jego rady nadzorczej, podała spółka. Jego obowiązki przejmie współzałożyciel firmy i obecny członek zarządu – Robert Wesołowski. Wspólnicy podpisali porozumienie, które zakłada m.in. zgodne głosowania na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy oraz przyznanie uprawnienia Robertowi Wesołowskiemu do nabycia od Michała Gembickiego 1 328 mln akcji spółki, do 2025 roku. Dotychczasowa strategia firmy będzie kontynuowana.
QubicGames: Planuje wydać 5 gier na konsoli Nintendo Switch w Ameryce Północnej, Europie i Australii w listopadzie 2022 roku oraz przeprowadzić kampanię „Hot Friday”, skierowaną do użytkowników konsoli Nintendo Switch, która będzie realizowana w dniach 11-30 listopada 2022 roku, podała spółka. Z dniem rozpoczęcia kampanii spółka planuje wydanie czterech gier: „Pocket Mini Golf 2”, „Run Sausage Run!”, „Sausage Wars” i niezapowiadany wcześniej tytuł „Arcade Machine: Gopher’s Revenge”. Dodatkowo 25 listopada br. planowana jest premiera gry „Pocket Pool”. Zakładany budżet całej kampanii będzie wynosił do 40 tys. USD.
BoomBit: Przychody z gier Grupy BoomBit wyniosły 23,66 mln zł w październiku 2022 r. co oznacza spadek o 2,2% m/m, podała spółka. Łączna liczba pobrań gier grupy wyniosła 20,6 mln.
Art Games Studio: Premiera gry „Climber: Sky is the Limit” w wersji na PC została wyznaczona na 21 listopada 2022 r. Spółka w odniesieniu do powyższej produkcji pełni rolę współtwórcy i współwydawcy. Gra zostanie wydana w pełnej wersji przy cenie 21,99 USD oraz 20-proc. zniżce w okresie 21-29.11.2022.
3R Games: W okresie od premiery (07 lipca) do 31 października gra „Thief Simulator: Greenview Street VR”, wydana na platformę Meta (Oculus) Quest 2 została sprzedana w liczbie 66 233 sztuk netto. Wartość brutto sprzedaży 1 324 100 USD, w tym wartość netto sprzedaży przypadająca 3R Games to 693 129 USD.
Klabater: Wypracował 0,73 mln zł przychodów netto w trzecim kwartale br. Narastająco przychody netto wyniosły prawie 3 mln zł. Największy wpływ na wynik miały przychody ze sprzedaży gier wideo na konsole (70%). W raportowanym okresie zespół koncentrował się na promocji autorskiej produkcji „Moonshine Inc.”. Grudniowa premiera gry to jedno z najważniejszych tegorocznych wydarzeń dla Klabatera. Obecna wishlista projektu przekroczyła 36 tys. Jednocześnie studio rozwija back-katalog i segment portingu. Poza „Moonshine Inc.” w tegorocznym harmonogramie wydawniczym spółki są jeszcze trzy gry.
Games Incubator: Gra „Ship Graveyard Simulator 2” została oficjalnie zapowiedziana na platformie Steam.
Xbox: Zimowa aktualizacja Halo: Infinite jest już dostępna, przynosząc największą od czasu premiery update do kampanii i wariantu wieloosobowego free-to-play. Gracze mogą wziąć udział w oczekiwanych trybach, takich jak Forge Beta, kampania sieciowa Co-Op i Mission Replay, odblokować nagrody z darmowego, 30-poziomowego Battle Passa i wiele więcej.
Sony Interactive Entertainment: Gra „God of War: Ragnarök” od Santa Monica Studio zadebiutowała w ramach globalnej premiery.
Games Incubator: Gra „Monuments Flipper” w wersji early access będzie dostępny od 14 listopada na Steam z 9 monumentami: wieża Eiffel’a, katedra Notre Dame, zamek Azay-le-Rideau, akwedukt Pont du Gard, Kaplica Notre Dame de la Garde, Kaplica Saint-Michel d’Aiguilhe, starówka Jerozolimy.
Źródła: depesze ISBnews, serwis ISBtech.pl, informacje ze spółek i organizacji
(ISBnews/ISBtech)