RCMG zadebiutowała na rynku NewConnect prowadzonym przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie w dniu 4 października 2022 (symbol giełdowy: RCM). RCMG jest operatorem dwóch kanałów telewizyjnych (Red Carpet TV oraz Red TOP TV), a także platformy VOD – RED GO. RCMG ogłosiła, po raz pierwszy jako spółka publiczna, raport okresowy obejmujący trzy kwartały roku 2022.
Wyniki RCMG za okres 9 miesięcy zakończony 30 września 2022 r. charakteryzują się trzycyfrowym wzrostem we wszystkich podstawowych wartościach finansowych, w stosunku do analogicznego okresu roku 2021. Przychody ze sprzedaży wyniosły 6,6 mln zł, co stanowi wzrost o 109,65% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Z kolei zysk netto wzrósł o 165% do 2,4 mln zł. Bardzo wysoką progresję przychodów i zysku potwierdzają dane za III kwartał: RCM wykazała w nim 2,7 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 215% w porównaniu z trzecim kwartałem 2021 r; zysk netto wzrósł w trzecim kwartale br. o 349% , tj. z 240 tys. zł w trzecim kwartale 2021 r. do 1.076 tys. zł w trzecim kwartale 2022 r.
W układzie rodzajowym struktura przychodów RCMG okresie trzech kwartałów 2022 r. prezentuje się następująco:
1) Przychody ze sprzedaży czasu reklamowego i sponsoringu – 39,5%
2) Przychody dystrybucyjne (abonamentowe) – 17,5%
3) Przychody z źródeł: sprzedaż praw licencyjnych, subskrypcja VoD, PPV (pay-per-view) – 27,5 %
4) Inne źródła przychodów – 15,5 %
Jestem zadowolony z wyników finansowych, jakie osiągnęliśmy dotychczas w roku 2022 r. Trafnie odczytaliśmy nie tylko charakter i kierunek, ale również dynamikę rewolucyjnych zmian na rynku mediów i rozrywki, co zaowocowało uruchomieniem platformy streamingu uzupełniającej nasze kanały telewizji linearnej. Jeśli chodzi o dynamikę tak imponujących wzrostów przychodów i zysku w stosunku do roku 2021, to wynikają one przede wszystkim ze wzrostu oglądalności kanałów linearnych, w tym rozpoczęcia sprzedaży czasu reklamowego w kanale RED TOP TV, co ma bezpośrednie przełożenie na wysokość przychodów ze sprzedaży czasu reklamowego i sponsoringu. Zakupy wysokoratingowego kontentu w postaci licencji filmowo-serialowych PREMIUM zaowocowały wzrostem bezpośrednich przychodów z komercyjnego oferowania treści w modelu VOD. – powiedział Leszek Kułak, Przewodniczący Rady Nadzorczej Spółki.
Kluczowym projektem, który został wdrożony w drugim kwartale 2022 r. jest uruchomienie platformy streamingu filmowego RED GO. Ponadto spółka znacząco poszerzyła ofertę treści dostępnych na wszystkich kanałach nadawczych, głównie w obszarze filmu i sportu.
Jesteśmy już obecnie wyjątkowo mocni, jeśli chodzi o oferowanie polskiemu widzowi produkcji filmowych z obszaru hiszpańskojęzycznego. Zapewniamy też dostęp do tytułów-legend, takich jak serial Moda na Sukces, budując tutaj długotrwale podstawy oglądalności – niedawno nabyliśmy prawa do kolejnych 250 odcinków Mody na Sukces. Będziemy także rozwijać usługę typu pay-per-view. Poza tym w ostatnich miesiącach weszliśmy energicznie w projekt docierania z naszymi treściami do nowych odbiorców w Ameryce Północnej, o czym informowaliśmy już w komunikatach giełdowych. – stwierdził Leszek Kułak.
Spółka prowadzi aktywną politykę informacyjną i komunikację z inwestorami, publikując giełdowe raporty bieżące i okresowe, a także poprzez media społecznościowe oraz media elektroniczne i tradycyjne, zarówno finansowo-biznesowe, jak i branżowe.