TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił dziś, że wprowadzi znacznie ulepszone mapy, zbudowane na nowej TomTom Maps Platform. Oferują one szersze pokrycie geograficzne, rozszerzony zestaw obsługiwanych typów danych oraz szybsze cykle aktualizacji. Firma oczekuje, że produkt ten wzmocni jej konkurencyjność i pozwoli wejść na nowe rynki.
Rynek technologii lokalizacyjnych szybko się rozwija. Jest to podstawowa technologia, dzięki której ludzie i rzeczy mogą poruszać się bezpieczniej, płynniej i z większą wydajnością. Korzyści wynikające z zastosowania produktów opartych na lokalizacji sprawiają, że zapotrzebowanie na precyzyjne dane nie maleje. W tym samym czasie użytkownicy, aplikacje, czujniki i społeczność open-source produkują ogromną liczbę sygnałów. Nasza nowa Maps Platform ma za zadanie połączyć te światy w spójny sposób, aby zasilić najbardziej wymagające aplikacje. Maps Platform łączy własne dane firmy TomTom z nowymi, ważnymi źródłami, takimi jak obserwacje pochodzące z czujników i dane z open-source. Udostępniamy również naszą technologię innym podmiotom, aby mogły gromadzić własne dane na spójnej mapie bazowej, co umożliwia ich łatwą integrację. Te działania wspierają naszą strategię dotyczącą przyspieszania innowacji oraz wizji, w której świat łączy się, aby stworzyć najinteligentniejszą mapę planety. – powiedział Harold Goddijn, TomTom CEO.
Dzięki Maps Platform firma TomTom przyspieszy swój rozwój, zarówno w segmencie Enterprise, jak i Automotive. To ważny element w spełnieniu ambicji firmy, aby w 2025 roku wygenerować przychody z technologii lokalizacyjnych w wysokości 600 milionów euro, co oznacza łączną roczną stopę wzrostu przekraczającą 10%.2 Dzięki szybszemu wzrostowi firma TomTom powinna skorzystać z dźwigni operacyjnej, co pozwoli na osiągnięcie do 2025 r. wskaźnika wolnych przepływów pieniężnych na poziomie 10% przychodów grupy. Tymczasem rekordowy backlog firmy TomTom w branży Automotive o wartości 2,4 mld euro stanowi silny fundament dla wzrostu przychodów. Backlog Automotive wzrósł o 500 mln euro w porównaniu z końcem 2021 roku.
Nasza technologia będzie siłą napędową dla szybszego tworzenia innowacji. Jesteśmy zafascynowani możliwościami, jakie TomTom Maps Platform oferuje naszym klientom i partnerom. Spodziewamy się, że zostanie ona wprowadzona na rynek w drugim kwartale 2023 roku.– powiedział Goddijn.