SEG 2025

Globalny przemysł gier wideo kontynuuje szybki wzrost. Eksperci twierdzą, że będzie wart 321 mld USD do 2026 roku, przy czym rynki wschodzące, takie jak Afryka, mają największy potencjał wzrostu.

Szacunki mówią, że 3 mld osób na całym świecie zagrać na urządzeniach mobilnych, konsolach lub PC w tym roku. Branża, która wygenerowała 215,6 mld USD przychodów w 2021 roku, posiada ogromny potencjał ekonomiczny na kolejne lata. Najnowszym motorem wzrostu przychodów i graczy jest sektor gier mobilnych – szacuje się, że w tym roku 61% graczy wybierze urządzenia mobilne.

Dane pokazują, że największa szansa na wzrost należy do rynków wschodzących, takich jak Afryka (8,2% r/r), które będą napędzać większość wzrostu w 2022 roku i później, podczas gdy dojrzałe regiony, takie jak Europa (3,4% r/r) i Ameryka Północna (2,6% r/r) zaczynają zmierzać do stagnacji. Afryka z 1,2 mld ludzi, jest najmłodszą populacją na świecie, z 70% Afryki Subsaharyjskiej w wieku poniżej 30 lat, oferuje ogromne niewykorzystane możliwości.

Niewykorzystany potencjał rynku

Przewiduje się, że w nadchodzącej dekadzie Afryka będzie globalnym regionem o największym potencjale dla e-handlu – zarówno dóbr fizycznych, jak i cyfrowych. Podczas pandemii Covid-19, e-handel rozkwitł w Afryce i przewiduje się, że do 2025 roku będzie nadal rósł o oszałamiające 56%. Gry mobilne są również związane ze wzrostem rynku afrykańskiego o 10,8% przychodów tylko w tym roku.

Możliwości te są wspierane przez szybki rozwój infrastruktury: w wielu krajach penetracja telefonów komórkowych sięga 80% i więcej populacji. Bank Światowy szacuje, że w Afryce jest ponad 650 mln użytkowników telefonów komórkowych. W 2021 r. kontynent afrykański będzie liderem w wykorzystaniu internetu mobilnego z wynikiem o 13% wyższym niż średnia światowa i o 5% wyższym niż zajmujący drugie miejsce region Azji.

Płatności mobilne są wszechobecne

Ma to również wpływ na preferencje płatnicze. Podczas gdy dostęp do kont bankowych i kart jest bardzo niski – tylko 40% Afrykanów posiada konto bankowe – Afryka jest domem dla najbardziej udanych rozwiązań mobilnych na świecie. Firmy telekomunikacyjne takie jak Vodafone, MTN, Airtel czy Orange oferują swoim milionom abonentów łatwy sposób płacenia zarówno w punktach sprzedaży jak i w Internecie. Afryka posiada obecnie 562 mln zarejestrowanych kont mobilnych pieniędzy, co stanowi wzrost o 12% w r/r.

Niedawny raport Visa wymieniał 'ograniczony wybór preferowanych metod płatności’ jako jeden z głównych powodów niezadowolenia wśród graczy online. Oferując odpowiednie Lokalne Metody Płatności przemysł gier wideo może dotrzeć do milionów nowych klientów i otworzyć niespotykane dotąd nowe strumienie przychodów. W Nikulipe stworzyliśmy ekosystem, który może sprawić, że lokalne metody płatności Fast Growing & Emerging markets staną się dostępne dla przemysłu gier” – mówi Frank Breuss, dyrektor generalny fintecha Nikulipe.

Nowe środowisko dla globalnych marek gier

Afryka wciąż pozostaje gospodarką opartą na gotówce, a większość populacji nie posiada jeszcze konta bankowego. Penetracja kart debetowych sięga 18%, podczas gdy penetracja kart kredytowych spada do bardzo niskiej średniej 3% dla całego kontynentu. Afryka Południowa i Mauritius są liderami na kontynencie afrykańskim ze średnią 88% populacji posiadającej konta bankowe, następnie Kenia z 79%, Nigeria z 47%, Maroko z 42% i Egipt z 27% populacji zaangażowanej w produkty bankowe.

Większe możliwości otwierają się w regionie wraz z szybkim przyjęciem technologii i penetracją Internetu w niektórych regionach (szacunkowo do 67%). Chociaż rynek ma wiele różnic, duża część populacji Afryki jest chętna do połączenia się z globalną gospodarką.

W Nikulipe jesteśmy zmotywowani do pracy w ekosystemie, który może ułatwić dostęp do zunifikowanych lokalnych płatności dla globalnych firm, budując w ten sposób silniejsze połączenia między szybko rozwijającymi się i wschodzącymi rynkami i kwitnącymi globalnymi branżami” – wskazuje Breuss.

 

epoint
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments