Nitesh Banga, President & Chief Executive Officer, GlobalLogic, w rozmowie z ISBtech o trendach technologicznych, planach rozwojowych i polskim rynku. (English version below)
1. Jakie są najważniejsze wyzwania stojące przed Panem na nowym stanowisku?
Przede wszystkim trzeba zauważyć, że wyzwania od dawna postrzegamy jako szanse. Tego typu stwierdzenie można zapewne usłyszeć od wielu liderów firm, ale dla nas – dla GlobalLogic – to kluczowy element dotychczasowego rozwoju. Ponadto, ze względu na charakter naszej działalności, wiele wyzwań, z którymi mierzymy się jako firma, stanowi jednocześnie wyzwania naszych klientów, oczekujących od nas pomocy w ich rozwiązaniu.
Dlatego bardzo ważne jest, abyśmy dobrze inwestowali w identyfikowanie, definiowanie i rozwiązywanie wszelkich problemów w drodze innowacji i przyszłościowych strategii, które będzie można powielać. Wierzę, że jako firma jesteśmy we właściwym miejscu we właściwym czasie.
W tym kontekście za najważniejsze wyzwania stojące przed naszą firmą w nadchodzących miesiącach i latach uważam:
● Pozyskiwanie i rozwój utalentowanych pracowników: Rozwiązanie, które prowadzi do sukcesu naszych klientów i nas samych, opiera się na rozwijaniu przez naszą firmę odpowiedniej bazy kadrowej. Podczas gdy niedobór utalentowanych pracowników jest przedmiotem obaw i dyskusji wśród liderów rynku, my podchodzimy do tego inaczej, poszukując takich dróg rozwoju naszej firmy, aby:
○ uzyskać dostęp do nowych zasobów utalentowanych kadr;
○ przyciągać i zatrzymywać odpowiednich, utalentowanych pracowników poprzez właściwe połączenie pożądanej kultury, modelu pracy, szkoleń, możliwości rozwoju i celu;
○ łatwiej było nam wdrażać funkcjonalne i efektywne programy szkoleń wewnętrznych.
● Bardziej restrykcyjna polityka budżetowa: Nie jest tajemnicą, że z powodu inflacji firmy są obecnie w trakcie ograniczania budżetów. My natomiast postrzegamy tę sytuację jako niesamowitą szansę. To właśnie w takiej sytuacji do gry wchodzą modele przyspieszenia i wydajności – dwa narzędzia, które czerpią z dostarczanych przez nas rozwiązań technologicznych.
Jestem głęboko przekonany, że pomimo ostrożnej polityki budżetowej przedsiębiorstwa będą nadal inwestować w transformację cyfrową, szukając sposobów na to, by łatwiej przetrwać w obecnym środowisku finansowym. My z kolei będziemy w stanie lepiej je wspierać, jednocześnie dążąc do wdrażania naszych technologii w celu realizacji własnych
zamierzeń.
● Zmieniające się oczekiwania konsumentów: Przechodzimy od modelu posiadania do modelu konsumpcji. „Wszystko jako usługa” to nowy sposób na życie. Musimy zadbać o to, aby w naszych innowacjach, w rozwoju naszego portfolio uwzględniane były metodologie i innowacje, które pozwolą klientom odnaleźć się w tej nowej rzeczywistości.
● Cyberzagrożenia: Oczywiście nie jest tajemnicą, że wraz z postępem cyfryzacji rośnie zagrożenie cyberprzestępczością. Musimy zadbać o to, aby nadal wdrażać realne zabezpieczenia w zakresie własnej działalności, jak również przeznaczone dla klientów. Nasza przewaga pod tym względem to doświadczenie w wykonywaniu usług na rzecz wiodących światowych firm z branży cyberbezpieczeństwa i współpraca z nimi, dzięki czemu zbudowaliśmy solidny zasób specjalistycznej wiedzy w tym sektorze.
● Odpowiedzialny, inteligentny rozwój: W zakresie dwóch powyższych kwestii potrzebujemy dalszego rozwoju, aby móc sprostać własnym wyzwaniom i jednocześnie wspierać klientów w tych, które stoją przed nimi. Będzie to wymagało inteligentnego, odpowiedzialnego rozszerzania naszej działalności. Analizujemy sposoby dalszej inteligentnej integracji zasobów, skali i aktywów firmy Hitachi, co pozwoli łatwiej wprowadzać na rynek kolejne innowacje.
To niezwykle ekscytujące wyzwanie, gdyż w zgraniu umiejętności i ekosystemu firmy Hitachi z naszymi własnymi dostrzegam szanse zastosowania koncepcji technologicznych, o których mówiło się od dziesięcioleci, do rozwiązywania rzeczywistych problemów dnia codziennego. Razem naprawdę możemy przesuwać granice cyfrowych możliwości. Konieczne jest również ograniczenie wpływu na środowisko. To nie tylko kwestia, którą musimy się zająć, aby wspierać naszych klientów. Pracujemy także nad sposobami włączania zrównoważonych strategii do działalności naszej firmy.
2. Na jakie kluczowe trendy technologiczne chce Pan przygotować firmę? Jaką strategię chciałby Pan wdrożyć?
Zrównoważony rozwój cyfrowy: To nowa mantra, którą powtarzamy w GlobalLogic, a także doniosły aspekt z punktu widzenia transformacji naszych klientów. Method – nasz pion projektów strategicznych – tworzy plan, który odpowie na pytanie, co to naprawdę może oznaczać zrównoważony rozwój cyfrowy… i czym naprawdę może się stać dla naszych klientów.
Cieszymy się wyjątkową pozycją na rynku, ponieważ mamy doświadczenie w płynnym przechodzeniu od chipa do chmury, od chmury do aplikacji. Możemy dostarczać rozwiązania od technologii wbudowanych, poprzez platformy chmurowe, po te przeznaczone dla użytkowników w postaci aplikacji na różne urządzenia. Wyobrażamy sobie i tworzymy przyszłość poprzez inżynierię cyfrową opartą na projektowaniu i danych. Odwołując się do tego DNA i stosując je w szeroko zakrojonych i dogłębnych strategiach zrównoważonego rozwoju, pomożemy klientom w stopniowym przekształcaniu się we wpływowe i odpowiedzialne organizacje, ukierunkowane na osiągnięcie celu.
Serwicyzacja: „Wszystko jako usługa” staje się rzeczywistością; klienci zwracają się ku temu podejściu z różnych powodów – od kontroli budżetu i zwiększania wydajności operacyjnej po wzmocnienie pozycji pracowników i konsumentów.
Jesteśmy firmą zajmującą się inżynierią cyfrową, dlatego – z natury – często budujemy i stosujemy procesy w modelu usługowym lub procesy automatyzacji w ramach programów tworzonych dla klientów, jako część większego rozwiązania. Analizujemy sposoby na wyodrębnienie tych integralnych elementów jako produktów, z których nasi klienci będą mogli korzystać do nowych zastosowań. Wykorzystujemy przy tym powiązane/naturalne umiejętności w celu wprowadzania w nowej odsłonie bardziej zaawansowanych technologii, takich jak uczenie maszynowe (ML) i sztuczna inteligencja (AI) – w formie zmodernizowanych narzędzi zautomatyzowanych lub w modelu usługowym.
Rozwiązania dla łańcucha dostaw: Ten obszar bardzo mnie pasjonuje. To naprawdę jeden z tych problemów, które możemy rozwiązać, korzystając z naszych możliwości. Patrzymy na całokształt: od sposobów wprowadzania technologii cyfrowej do środowiska produkcyjnego, aż po zwiększanie wglądu w produkcję i dostawę przy jednoczesnej optymalizacji rozwiązań do monitorowania i śledzenia. Najważniejszy wniosek jest taki, że świat odchodzi od ERP i przechodzi do sfery cyfrowej. Dzięki zastosowaniu technologii blockchain, zdecentralizowanych ksiąg rachunkowych i innych rozwiązań mamy niesamowitą szansę na przekształcenie fundamentalnego mechanizmu światowej gospodarki. A my już teraz stawiamy czoła temu wyzwaniu na kilka sposobów w ramach unikalnych programów
tworzonych dla naszych klientów.
3. Jakie są plany GlobalLogic w skali światowej, a także jeśli chodzi o polski rynek?
Jak wspomniałem powyżej, rozszerzanie działalności jest kluczem do naszego rozwoju technologicznego, rozwoju naszej firmy i rozwoju jej klientów. Nieustannie poszukujemy aktywnych ośrodków na całym świecie, które będą lukratywne nie tylko z perspektywy pozyskiwania klientów, ale także ze względu na szansę uzyskanidostępu do utalentowanych kadr.
Z tych względów mocno stawiamy na Europę, która jest naszym drugim co do wielkości rynkiem. W planach jest nie tylko rozwój działalności biznesowej, ale także poszerzanie zasięgu geograficznego oraz zwiększanie bazy utalentowanych kadr na rynku europejskim.
ENGLISH VERSION
What do you consider as the most important challenges you will be facing at your new position?
First and foremost, it is important to note that we have a long history of viewing challenges as opportunities. I’m sure many company leaders make the same claim, but to us –to GlobalLogic – it is a crucial element of our historic growth. And, because of the nature of our business, many of the challenges/issues we may see as a company are also the challenges/issues our clients are asking us to help them solve.
So, it’s very important we invest well on identifying, defining, and resolving any issues through innovation and forward- looking strategies that can be replicated. I believe as a business we are in the right place at the right time.
Within that context, I view the following as the most important challenges facing our business in the coming months and years:
● Talent Acquisition and Development: The solution to our clients’ success as well as our own hinges on us growing the right employee base. However, while market leaders are worried and debating about talent shortages, we are instead seeking ways to evolve our business in a way that:
○ Gives us pipelines into new talent pools.
○ Allows us to attract and retain the right talent via the right mix of desirable culture, working model, training, growth opportunities, and purpose.
○ Helps us establish functional and effective in-house training programs.
● Fiscal Tightening: It’s no secret that companies are in the process of tightening their budgets due to inflation. But, we see this as an incredible opportunity. This is where acceleration and efficiency models come into play–two tools that are driven by the technology solutions we deliver. Despite fiscal conservatism, I firmly believe companies will continue to invest in digital transformation in an effort to help them survive this current financial environment. And, we will be able to better support them as we look to deploy our technologies to our own end.
● Changing Consumer Expectations: We are moving from owning to consuming. Anything/Everything as a service is a new way of life. We need to ensure that our innovations, our portfolio evolution includes methodologies and innovations that enable our clients to address this new reality.
● Cyber Threats: Again, it’s no secret that with the advancement of digitalization, comes the increased threat of cybercrime. We need to ensure that we continue to deploy viable protections for our own business as well as our clients’. We have an advantage here in that we have experience working for and with some of the world’s leading cybersecurity companies and have developed strong expertise in this sector.
● Responsible, Smart Growth: With respect to the above two issues – we need to continue growing to solve our challenges while helping customers solve their own. This will require smart, responsible expansion.
We are looking at ways to continue integrating the resources, scale, and assets of Hitachi in intelligent ways that will help us bring new innovations to market. This is an incredibly exciting challenge as, through the alignment of Hitachi’s skills and ecosystem with ours, I see opportunities to use technology concepts that have been talked about for decades to solve real problems today. Together, we can truly change what’s possible on the digital frontier.
Reducing environmental impact is also an imperative. It’s not just a concept we need to address for our clients. We are working on ways to incorporate sustainable strategies into our operations, as well.
What are the key technological trends that you want to prepare the company for? What strategy would you like to implement?
Sustainability Digital: This has become a new mantra at GlobalLogic. It is a seminal transformative aspect for our clients. Our strategic design arm, Method, is defining a blueprint of what that can truly mean…what that can truly become for our customers. We have a unique position in the market in that we have a pure chip-to-cloud, cloud-to-app heritage. We can deliver solutions from embedded engineering through to cloud platforms through to consumption via apps on various devices.
We imagineer the future through design-led digital engineering powered by data. By taking that DNA and applying it to broad and deep sustainability strategies, we will help clients evolve into impactful, responsible, and purpose-driven organizations.
Servitization: Anything-as-a-Service is happening; it is in demand by clients for reasons ranging from budget control and operational efficiencies to employee and consumer empowerment.
As we are a digital engineering firm, we, by nature, often build and employ as-a-service or automation processes in our client programs as part of the broader solution. We are looking at ways to extract those innate steps as products our clients can use in new capacities while using our related/inherent skills to re-introduce more advanced technologies such as ML and AI as modernized automated or as-a-service tools.
Supply Chain Solutions: This is an area I am very passionate about. It really is one of the right problems for our capabilities to solve. We are looking at the whole picture: how you bring digital into the manufacturing environment through to how you increase visibility into
production and delivery while optimising tracking and tracing solutions. The bottom line is the world is moving away from ERP and into the digital realm.
Through the use of blockchain, decentralised ledgers, and more–we have an incredible opportunity to reshape a fundamental mechanism of the world economy. And, we are already tackling that challenge in several ways through unique client programs.
What are GlobalLogic plans globally and on Polish market?
As referenced above, expansion is key to our technological growth, our corporate growth, and our clients’ growth. We continue to identify active hubs around the world that are lucrative not just from a client acquisition perspective but also a talent acquisition perspective.
To that end, we have a big focus on Europe as it is our second largest market. We plan on not just growing business but also geographic and talent growth across the European market.