Tomasz Szpiner, prezes Iron VR w rozmowie z ISBtech o perspektywach rynku VR, a także planach giełdowych i rozwojowych spółki.
Czym zajmuje się Iron VR?
Od 2020 roku tworzymy mniejsze gry VR na własnych IP, oparte o zaawansowany koncept rozgrywki VR. Naszym pierwszym projektem, osadzonym w świecie wirtualnej rzeczywistości, była gra Holy Chick! Tytuł we wczesnym dostępie zadebiutował w marcu 2021 roku na PC VR. Gracze zyskali humorystyczną rozgrywkę opartą na różnego rodzaju łamigłówkach i pułapkach.
Jakie są prognozy dla rynku gier VR? Czy wirtualna rzeczywistość to jeszcze nisza, czy już wysoce rozwinięta podkategoria branży gier?
Gracze każdego roku szukają nowych trendów, rozwiązań i możliwości cyfrowej zabawy, a na ich potrzeby często odpowiedzią jest świat Metaverse i wirtualna rzeczywistość. Według MarketsandMarkets wydatki na rozwiązania AR i VR pójdą w górę 3-krotnie w ciągu 5 lat z 37 mld dol. w 2022 r. do 114,5 mld dol. w 2027 r.
Wirtualna rzeczywistość to obecnie jedna z najprężniej rozwijających się gałęzi gamingu, do której dołączają prawdziwi giganci branży gier. Takie tytuły jak „Fortnite”, czy „Minecraft” rozpowszechniły ideę wirtualnych światów, a zaangażowanie w tę technologię dawnego Facebooka, czy Sony wyraźnie pokazuje, jaka może być przyszłość. W najbliższym czasie w VR może zaangażować się także Apple, który niebawem zaprezentuje własne gogle.
Na rynku NewConnect jest już kilku przedstawicieli gier VR, kiedy do tego grona zamierza dołączyć Iron VR?
Wejście Iron VR na rynek NewConnect to nadal jeden z kamieni milowych w rozwoju naszej firmy. W tym celu w marcu tego roku złożyliśmy Dokument Informacyjny do Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Tak jak informowaliśmy, jesteśmy po kilku rundach pytań, natomiast z uwagi na aktualny sentyment na rynku kapitałowym oraz wciąż niepewną sytuację geopolityczną, z debiutem planujemy jeszcze chwilę się wstrzymać.
Naszym zdaniem podjęliśmy odpowiedzialną i przemyślaną decyzję, a motywem tego jest minimalizacja wszelkich potencjalnych ryzyk z tym związanych. Z wejściem na NewConnect celujemy mniej więcej na połowę przyszłego roku. Obserwujemy rynek i wyciągamy wnioski. Wszystko po to by nasz debiut był udany. Z tego też względu obecnie duży nacisk kładziemy na intensyfikację naszych działań operacyjnych, prowadzimy szereg negocjacji z właścicielami platform VR i pracujemy nad naszym najnowszym produktem pt. Home Together. Liczymy, że udana premiera, czy też zawarcie nowych umów deweloperskich, znajdzie odzwierciedlenie w naszych wynikach finansowych, a także pozytywnie wpłynie na proces upublicznienia.
Jednym z założeń jest by debiutowi Iron VR towarzyszyła premiera naszej produkcji Home Together. Liczymy, że uda nam się to tak ułożyć.
Jakie są plany Iron VR, nad jakimi projektami obecnie pracuje spółka?
Obecnie nasz zespół, który ciągle rozwijamy i poszerzamy, pracuje nad tytułem Home Together. To gra z gatunku horror nastawiona na krótkie, intensywne sesje w trybie multiplayer. Dostrzegamy wysoki potencjał sprzedażowy tego tytułu, ponieważ gracze chętnie wybierają tytuły, które oferują tryb wieloosobowy. Dodatkowo przy tworzeniu Home Together mamy wsparcie naszego partnera – Carbon Studio, który pełni rolę wydawcy.
Z początkiem przyszłego roku rozpoczniemy kampanię marketingową tytułu, a z premierę na Meta Quest celujemy na 2023 rok. Równolegle team Iron finalizuje prototyp nowego, niezapowiedzianego jeszcze, tytułu. Mamy nadzieję, że niedługo będziemy mogli podzielić się z Państwem nowymi informacjami dotyczącymi projektu.