Hubert Wichrowski, MCI
epoint

Fundusz MCI.PrivateVentures (Grupa MCI Capital) dokupił 2,4 proc. akcji giełdowego e-sklepu Answear.com. Łącznie ma teraz 23,4% akcji.

Fundusz MCI.PrivateVentures FIZ widzi długoterminowy potencjał tego aktywa poparty silnym wzrostem sprzedaży w 2022 roku i jako element strategii zakłada akumulację akcji. Do tej pory poprzez subfundusz TechVentures MCI posiadało 21 proc. akcji e-sklepu – mówi Hubert Wichrowski, investment manager w MCI.

MCI uważa, iż obecne wyceny spółek e-commerce są na bardzo atrakcyjnym poziomie, w szczególności wyceny liderów swoich sektorów, jakim jest Answear.

Ta spółka, w związku z jej dynamiką wzrostu, niskim zadłużeniem sytuacją konkurencyjną oraz bardzo sprawnym zarządzaniem jest bardzo interesującym podmiotem na tle innych spółek w branży „fashion online” a także w całym e-commerce. Dlatego też Euro.Ventures zdecydował się na rozpoczęcie budowania pozycji inwestycyjnej w spółce – dodaje przedstawiciel MCI.

MCI zainwestował w Answear z funduszu Tech.Ventures w 2013 roku w celu „umocnienia pozycji platformy w Polsce, a także budowy jej międzynarodowego zasięgu”.

Answear.com to wiodący multibrandowy podmiot e-commerce w regionie Europy Środkowo-Wschodniej oferujący markową odzież, obuwie i akcesoria. Spółka powstała w 2011 roku i obecnie prowadzi działalność w 11 krajach w regionie, sukcesywnie wchodząc na nowe rynki. Przeważającą część oferty Answear.com stanowi moda damska, a wśród łącznie 206 tys. dostępnych produktów coraz bardziej dominuje segment „premium”. W ofercie znajdują się kolekcje od ponad 500 światowych marek oraz własna marka – Answear Lab.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments