Warszawski startup Petgram, który jako pierwszy na świecie połączył aplikację dla właścicieli i miłośników zwierząt z lokalizatorem GPS dla psów i kotów, po raz ostatni przedłuża termin trwającej oferty publicznej akcji. Zapisy w ramach transzy CrowdConnect będą przyjmowane do 9 stycznia, a cała oferta potrwa do 10 stycznia 2023 r. Celem emisji akcji jest pozyskanie od inwestorów kwoty do 3 mln zł.
Po raz trzeci podjęliśmy decyzję o przedłużeniu terminu naszej oferty publicznej akcji prowadzonej w formie kampanii crowdinvestingowej na platformie inwestycyjnej Domu Maklerskiego INC – CrowdConnect. Wynika to z aktualnie prowadzonych rozmów z potencjalnymi inwestorami. Wierzymy, że zakończą się one sukcesem. – mówi Jordan Wojsym-Antoniewicz, prezes zarządu Petgram S.A.
Instagram dla zwierząt” działa w prężnie rozwijającej się branży pet-tech, której misją jest pomoc właścicielom w opiece nad pupilami przy wykorzystywaniu nowinek technologicznych. Aplikacja Petgram łączy w sobie funkcje rozrywkowe, lojalnościowe i e-commerce, a po skolerowaniu jej z lokalizatorem GPS – pozwala ona także zadbać właścicielom o bezpieczeństwo ich podopiecznych.
Pozyskane przez spółkę od inwestorów środki finansowe zostaną przeznaczone na wzbogacenie aplikacji o nowe funkcjonalności, takie jak monitoring zdrowia, forum dyskusyjne i możliwość tworzenia postów wideo oraz na intensywne działania marketingowe, które pomogą firmie w ekspansji zagranicznej. Startupowi już udało się osiągnąć jeden z celów emisyjnych, jakim było przejęcie portalu Petopo.com, dzięki sukcesowi transzy skierowanej do dużych inwestorów. Witryna wspiera bezdomne zwierzęta w znalezieniu kochających domów.
W ramach emisji akcji Petgram S.A. oferowanych jest maksymalnie 448.000 akcji serii B po cenie emisyjnej ustalonej na poziomie 6,70 zł za jedną akcję. Kapitalizacja spółki przed emisją wynosi 16 mln zł. Kampania crowdinvestingowa Petgram S.A. na platformie CrowdConnect potrwa do 9 stycznia 2023 r., a zapisy w ramach transzy uzupełniającej do 10 stycznia 2023 r. Spółka zamierza również zadebiutować na rynku NewConnect. Rozpoczęcie procedury związanej z debiutem planowane jest w 2023 r.
Z badania Kantar Public „Zwierzęta w polskich domach” wynika, że ponad połowa Polaków, bo aż 52%, posiada zwierzę domowe. Mieszkańcy kraju wśród najczęściej posiadanych zwierząt wskazują psa i kota. Szacunki pokazują także, że w Europie aż 90 mln gospodarstw domowych posiada zwierzę domowe. Warszawski startup chce wykorzystać potencjał rynku i stać się liderem w branży pet-tech, której wartość w ubiegłym roku wyniosła ponad 5 miliardów dolarów.