PureCity, operator innowacyjnej sieci nośników cyfrowej reklamy zewnętrznej dedykowanej markom, stawiającym na realizację celów ESG, zrealizowała kolejny element strategii rozwoju. Spółka, która uruchomiła już pierwsze elektostacje w Warszawie podpisała umowy ze szwedzką firmą adtechową DoohClick oraz z MyLED. Dzięki temu wdraża pionierskie na rynku rozwiązanie, które umożliwi zbieranie i analizowanie danych dot. Grona odbiorców na elektrostacjach i uruchomienie kampanii w modelu programmatic.
PureCity to nowatorska sieć nośników cyfrowej reklamy zewnętrznej (DOOH), będących jednocześnie stacjami ładowania pojazdów elektrycznych. Spółka dynamicznie się rozwija. We wrześniu pozyskała łącznie 4 mln zł kapitału zalążkowego od funduszu Freya Capital na budowę sieci Pure City i zawiązała dwa partnerstwa technologiczne – z Elocity oraz stacjeladowania.com. Uruchomiła już dwa pierwsze nośniki w Warszawie, a do końca maja 2023 r. sieć będzie obejmowała 50 nośników w różnych częściach kraju, głównie w parkach handlowych w miastach o liczbie powyżej 20 tys. mieszkańców.
Nie zwalniamy tempa i dynamicznie rozwijamy naszą sieć, zarówno w obszarze umów na lokalizacje, jak i technologii i partnerstw pozwalających na oferowanie efektywnych i nowatorskich kampanii dla firm stawiających na ESG. Partnerstwo z DoohClick oraz MyLED przyczyni się do optymalizacji procesów biznesowych i znaczącego wzrostu konkurencyjności naszej oferty. Partnerstwo z DoohClick, z którego platformy korzysta Ocean Outdoor Nordics, daje nam doskonałe narzędzie do zarządzania naszym biznesem DOOH. Z kolei nowatorskie, wdrożone już przez nas pilotażowo w Warszawie, rozwiązanie AraHUB od MyLED będziemy sukcesywnie uruchamiać w kolejnych nośnikach. Nasza oferta po uzupełnieniu jej o model programmatic będzie jeszcze bardziej atrakcyjna. – podkreśla Wojciech Bieńkowski, prezes Pure City.
Dzięki umowie z DoohClick, Pure City zyskało dostęp do platformy służącej do zarządzania klasyczną reklamą zewnętrzną (OOH) oraz jej cyfrową wersją (DOOH). Z platformy DoohClick korzysta jeden z liderów na rynku reklamy zewnętrznej oraz cyfrowej reklamy zewnętrznej premium – Ocean Outdoor Nordics. MyLED natomiast zajmuje się przygotowaniem i realizacją kampanii DOOH na cyfrowych nośnikach LED. W ramach partnerstwa z MyLED, PureCity zyska dostęp do nowoczesnego systemu ARA, służącego do zbierania i analizowania w czasie rzeczywistym danych na temat osób poruszających się w zasięgu nośników stacji PureCity.
Do końca tego roku Miejska Sieć Elektrostacji PureCity planuje podpisać łącznie 20 umów na lokalizacje. Natomiast do końca maja 2023 r. planuje mieć łącznie 100 umów i zrealizować 50 instalacji. Do końca sierpnia 2023 r. planuje mieć 100 elektrostacji w całej Polsce. To element konsekwentnie realizowanego planu, by do końca 2025 r. zielona sieć nośników cyfrowej reklamy zewnętrznej składała się z ponad 750 elektrostacji w miastach o wielkości pow. 20 tys. mieszkańców w całej Polsce.
Po trzech kwartałach 2022 r. segment cyfrowej reklamy zewnętrznej wzrósł o 89,5% względem tego samego okresu w 2021 roku. Tym samym jest to najdynamiczniej rozwijający się segment branży reklamy zewnętrznej w Polsce. Na rynkach dojrzałych cyfrowa reklama zewnętrzna osiąga udział 50% w całości reklamy zewnętrznej. W Polsce, według danych za III kw. 2022 r., udział ten wynosi dopiero 18%. Analitycy szacują, że polski rynek cyfrowej reklamy zewnętrznej w najbliższych latach będzie rósł, w tempie przewyższającym prognozowany wzrost dla tego segmentu w ujęciu globalnym (CAGR 13,2% do 2030 r.). Oznacza to, że pomimo dynamicznych wzrostów, jakie obserwujemy w tym segmencie, cyfrowa reklama zewnętrzna w Polsce nadal posiada ogromny potencjał do dalszych wzrostów w przyszłości.