Vivid Games wygenerowała w tym roku ponad 35 mln zł przychodów ze sprzedaży, w tym 2,1 mln zł w listopadzie. Zysk netto, narastająco, jest bliski 1,4 mln zł. Ebitda to 5,2 mln zł. Stan środków na rachunkach wynosił na koniec listopada 2,0 mln zł.
Obok poprawy zyskowności Real Boxing 2 i Eroblast, dużą uwagę przywiązano w listopadzie do optymalizacji wydatkowej, przede wszystkim w zakresie kampanii UA. Dzięki temu, Spółka zmniejszyła stratę do kwoty 592 tys. zł, tj. o 340 tys. zł wobec wyniku za październik. W listopadzie Zarząd zdecydował się też na reorganizację zespołu,co znajdzie odzwierciedlenie w wynikach I kwartału 2023 r.
Spółka przeprowadziła w listopadzie szereg działań, które poprawią jej zyskowność w kolejnych miesiącach. „Analiza rentowności poszczególnych tytułów i działów skłoniła nas w listopadzie, do optymalizacji kosztowej, uwzględniającej także redukcję zatrudnienia. Dzięki wprowadzeniu oszczędności na różnych poziomach, w kolejnych miesiącach zyskamy kilkaset tysięcy złotych. Co do zasady restrukturyzacja nie dotknęła zespołów produktowych odpowiedzialnych za marki Real Boxing i Eroblast. Spółka zamierza inwestować w tej przestrzeni i widzi dalsze perspektywy rozwoju dla obu gier. – podkreśla Piotr Gamracy, członek Zarządu Vivid Games.
W zakresie Eroblast, Spółka podkreśla nie tylko poprawę rentowności, ale również podniesienie ARPU (średni przychód z gracza) z USA do blisko 3 USD.
Listopadowe aktualizacje Eroblast są efektem pracy rozbudowanego, wewnętrznego zespołu. Dzięki zakończeniu współpracy z zewnętrznym developerem nie tylko przyspieszyliśmy, ale również zwiększyliśmy dochodowość tytułu. W połączeniu z optymalizacją kampanii płatnego pozyskiwania użytkowników zwiększyliśmy zysk o ponad 24%, i to mimo niewielkiego spadku liczby nowych pobrań. ARPU z kluczowego rynku jest obecnie na rekordowym poziomie niemal 3 USD. Grudniowy update skupia się, naturalnie, na okresie świątecznym. Oferujemy graczom m.in. kalendarz adwentowy oraz specjalne świąteczne paczki. Zakładamy, że największy wzrost przychodów powinien nastąpić w święta. – podkreśla Łukasz Kamiński, product owner Eroblast.
Na efekt tzw. świątecznego “golden day” liczy również Real Boxing 2.
W listopadzie decydowaliśmy się jedynie na najbardziej efektywne kampanie UA. Pozwoliło to zwiększyć rentowność tytułu, wobec października, jednak odbiło się na wysokości przychodów ze sprzedaży. W grudniu kontynuujemy to podejście. Liczymy na wzrost w okresie świątecznym, do którego przygotowujemy się od wielu tygodni. Obok nowych świątecznych postaci jak Rudolph i Bad Santa, równolegle rozwijamy funkcjonalności dedykowane najbardziej zaangażowanym i płacącym użytkownikom jak nowy profil gracza i tryb Kariera+, co powinno znaleźć odzwierciedlenie w przychodach w 2023 roku. – stwierdza Bartosz Biniecki, product owner marki Real Boxing.