epoint

Dofinansowanie posiłków w pracy stało się w 2022 roku pożądanym benefitem. Potwierdzają to ubiegłoroczne wyniki badań SmartLunch, platformy food B2B delivery, która w ciągu jednego dnia potrafiła sprzedać nawet 40 tys. obiadów dla prawie 500 współpracujących z nią firm.

Wśród trendów w branży HR na nadchodzący rok coraz częściej podkreśla się rosnące znaczenie praktycznych benefitów wśród pracowników. W raporcie „Trendy HR 2023” zainteresowanie dofinansowaniem do jedzenia w pracy wskazało aż 46 proc. badanych, co stawia ten benefit na pierwszym miejscu najbardziej pożądanych świadczeń. W minionym roku tylko 18 proc. pracujących Polaków mogło korzystać z tego typu rozwiązań, jednak rosnące ceny żywności sprawiają, że coraz więcej firm decyduje się na zapewnienie pracownikom dostępu do posiłków, często bez konieczności posiadania własnej stołówki.

SmartLunch bije kolejne rekordy

O rosnącej popularności tego rozwiązania świadczą dane SmartLunch z 2022 roku. Platforma, która pracownikom swoich klientów umożliwia zamówienie ciepłego dania z poziomu aplikacji, wydała w zeszłym roku aż 7 mln posiłków. Łatwo przeliczyć, że to ponad 25 tys. porcji wydawanych dziennie, w każdym dniu roboczym. Wynik jest o tyle spektakularny, że w ciągu pierwszych 7 lat swojego funkcjonowania, a więc w latach 2014-2021, firma dostarczyła łącznie 10 mln.

Ostatnie lata przyniosły zmianę zarówno potrzeb pracowników w kontekście posiłków pracowniczych, jak również samego procesu organizacji zbiorowego żywienia. Dzięki SmartLunch firmy optymalizują cały proces żywieniowy, a pracownicy mogą zamówić jedzenie zarówno przez intuicyjną aplikację i stronę WWW, jak również za pomocą terminali SmartBox, czy coraz popularniejszych Lunchomatów usprawniających odbiór zamówionych dań. – mówi Mateusz Tałpasz, CEO SmartLunch.

Z rozwiązania SmartLunch korzysta obecnie prawie 90 tys. pracowników zatrudnionych w niemal 500 firmach. Trafiają do nich zestawy obiadowe z 450 restauracji, z którymi firma współpracuje. W pierwszym kwartale 2023 r. start-up planuje przekroczyć liczbę 20 mln wydanych posiłków, a w dalszej części roku konsekwentnie realizować strategię rozwoju opartą na rozszerzeniu sieci gastronomicznych lokali partnerskich oraz na powiększeniu liczby klientów biznesowych.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments