Jeszcze pół dekady temu nasze tożsamości fizyczne i cyfrowe oraz służbowe i prywatne były zupełnie odrębne. Dzisiaj w efekcie szybkiego postępu technologicznego i zmieniającej się kultury pracy – nie tylko w zakresie elastyczności wykonywania obowiązków – te światy łączą się w tempie, który mało kto potrafiłby przewidzieć. I wszystko wskazuje na to, że owe mieszanie światów („blending”) stanie się istotnym elementem naszego życia.
Najnowsze dane pokazują nieustannie zmieniające się podejście do pracy. W corocznym Barometrze Zaufania Edelmana (Trust Barometer), 63% respondentów z całego świata zadeklarowało, że wykorzystywanie technologii w miejscu pracy daje ludziom przestrzeń do wykonywania obowiązków w sposób jeszcze bardziej przemyślany.
Z kolei wyniki badań HP w Wielkiej Brytanii wskazują, że 89% pracowników biurowych uważa, że praca hybrydowa zapewnia szansę na poprawę samopoczucia i równowagi między życiem zawodowym a prywatnym.
Technologia przełamuje bariery również w świecie rozrywki. Obecnie komputery PC są projektowane w taki sposób, aby móc uruchamiać gry zarówno z dysku, jak i w ramach rozwiązań chmurowych, dzięki czemu gracze mogą liczyć na dostęp do większej liczby produkcji. Drukowane avatary 3D coraz częściej przekraczają linię między światem rzeczywistym a cyfrowym, nie wspominając już o gamingowych urządzeniach peryferyjnych, które służą zarówno celom rozrywkowym, jak i pracy (jak można zauważyć na spotkaniach na Zoomie).
Postępujące mieszanie sfer, które do tej pory były twardo rozdzielone, sprawi, że w 2023 roku zobaczymy coraz więcej spersonalizowanych możliwości, prawdziwie hybrydowych innowacji oraz nowych rozwiązań dla pracowników. W HP nieustannie śledzimy warunki rynkowe, aby mieć pewność, że będziemy sprawnie odpowiadać na zmieniające się potrzeby naszych Klientów. A jakie dokładnie trendy w technologiach będą królować w 2023 roku według naszych ekspertów?
Innowacje umożliwiające inkluzywniejsze i bezpieczniejsze łączenie świata online i offline
Obecnie prowadzone prace badawczo-rozwojowe koncentrują się na redukcji trudności w komunikowaniu się za pośrednictwem technologii – od rozwiązań dla sal konferecyjnych po laptopy biznesowe obsługujące wiele kamer.
Chociaż bycie widzianym i słyszanym jest ważne, w centrum tego trendu znajduje się również inkluzywność. Przykładowo, tylko 10% pracowników zdalnych wierzy w możliwość awansowania przy pracy spoza biura – cztery razy więcej osób (42%) wciąż wierzy, że lepiej jest być w biurze, aby być branym pod uwagę przy awansach. Pokazuje to, jak ważną rolę odegra technologia, pomagając w obalaniu pewnych barier.
W 2023 roku można oczekiwać również coraz częstszego wykorzystania sztucznej inteligencji do nowych zastosowań, na przykład czuwanie, aby ruchy naszej twarzy zawsze wyświetlały się w centralnej części ekranu. Funkcjonalności bazujące na AI, takie jak HP Smart Sense, mogą obserwować i optymalizować wykorzystanie energochłonnych komponentów laptopa, dzięki czemu użytkownik będzie mógł wydłużyć trwałość baterii, wentylatora czy procesora. Z kolei najnowsze rozwiązania służące do ochrony przed złośliwym oprogramowaniem będą wykorzystywać sztuczną inteligencję, aby być o krok przed cyberprzestępcami.
Większa elastyczność i wygoda w miejscu pracy dzięki odpowiednim usługom i rozwiązaniom
Dla firm o międzynarodowym zasięgu, w których pracownicy wykonują obowiązki z domu, biura lub skądkolwiek indziej, wygoda i elastyczność są kluczowe. Daltego też produkty i usługi powinny umożliwiać prowadzenie hybrydowego stylu życia, ułatwiając organizacjom zarządzanie coraz bardziej rozproszonymi grupami pracowników.
Zunifikowane usługi i rozwiązania obejmujące komputery, drukarki i urządzenia mogą pomóc zmniejszyć presję, z jaką borykają się zespoły IT. Dzięki oprogramowaniu dla przedsiębiorstw, takiemu jak HP Anyware, pracownicy mogą zachować najwyższą produktywność poprzez zabezpieczony dostęp do swoich cyfrowych przestrzeni roboczych i to bez konieczności korzystania z sieci VPN.
Więcej opcji personalizacji dla graczy
W ciągu ostatniej dekady rynek gier odnotował niezwykłą trajektorię wzrostu. Z wyceną na poziomie 184,4 mld dolarów w 2022 roku, już teraz wyprzedził tradycyjne branże rozrywkowe, takie jak filmy czy muzyka. Wraz ze zwiększeniem czasu przebywania w wirtualnych światach, wymagania graczy stają się coraz bardziej wyszukane (oczekuje się, że do 2027 roku aż 70% mieszkańców Wielkiej Brytanii będzie można nazwać graczami).
Co za tym idzie, obserwujemy rosnący popyt na specjalistyczny sprzęt, taki jak personalizowane klawiatury czy myszki, a nawet okulary filtrujące niebieskie światło i zarazem pełniące rolę okularów przeciwsłonecznych. Natomiast zestawy słuchawkowe klasy premium z wielokierunkowym dźwiękiem i wibracją umożliwiają bardziej immersyjne i komfortowe doznania.
Przewiduje się, że w 2023 roku wśród graczy wzrośnie potrzeba na wyrażanie siebie poprzez rozwiązania, które wykraczają poza ekran. Będą to m.in. spersonalizowane akcesoria drukowane technologią 3D czy funkcjonalności oświetlenia RGB stosowane przy różnych urządzeniach, które umożliwiają sprawne odnalezienie się w świecie gry.
Zrównoważone innowacje wspierające firmy na ich drodze do zerowych emisji
Coraz większa liczba firm deklarująca dążenie do zerowych emisji oraz konsumentów dbających o środowisko oznacza, że biznesy z branży technologicznej – a także innych sektorów – w 2023 roku będą musiały jeszcze intensywniej zwiększyć swoje kompetencje w zakresie zrównoważonego rozwoju.
Oprócz opracowania najbardziej zrównoważonego portfolio PC na świecie, od 2019 roku HP wykorzystało ponad 450 milionów kilogramów materiałów pochodzących z recyklingu. Firma aktualnie kontynuuje wdrażanie innowacji, przykładowo oferując usługi komputerowe neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla. Wszystko po to, aby pomóc organizacjom na całym świecie w jeszcze lepszym zarządzaniu własnym śladem węglowym.