Lime, największa firma na świecie oferująca współdzielone pojazdy elektryczne, stała się jednocześnie pierwszą w dziedzinie mikromobilności, która odnotowała pełny dochodowy rok. Dla Lime to był najlepszy rok w historii, z rekordowymi 466 milionami dolarów wartości przejazdów w 2022 roku (ang. Gross Bookings), co stanowi wzrost o 33% w stosunku do 2021 roku.
Ponadto firma osiągnęła skorygowany zysk EBITDA1 w wysokości 15 milionów dolarów. Lime był rentowny również biorąc pod uwagę nieskorygowane EBITDA. Firma udostępnia współdzielone e-rowery i e-hulajnogi w ponad 250 miastach w prawie 30 krajach, kontynuując swoją misję dekarbonizacji transportu na całym świecie i służąc jako alternatywa dla samochodu.
Najważniejsze informacje finansowe za 2022 r.:
• 446 mln USD – rekordowa wartość przejazdów w 2022 r., co stanowi wzrost r/r o 33%
• 15 mln USD – skorygowany zysk EBITDA
• Utrzymana rentowność także przy nieskorygowanej EBITDA
• W każdym kwartale ponad 20% wzrostu wartości przejazdów r/r
• Blisko 120 milionów ukończonych przejazdów w 2022 roku (średnio 4 przejazdy na sekundę w skali roku), zwiększając łączną liczbę przejazdów do 400 milionów
• Ponad 35 rynków podwoiło liczbę przejazdów rok do roku
• 2022 był pierwszym rokiem w historii, w którym Lime pozyskał 1,5 miliona nowych użytkowników. Także po raz pierwszy w jednym miesiącu liczba aktywnych użytkowników Lime przekroczyła próg 4 milionów
• Wygrana w ponad 90% przetargach miejskich
Jestem dumny i wdzięczny, że razem z naszymi użytkownikami i miastami-partnerami osiągnęliśmy rekordowy rok dla Lime i nasze wysiłki na rzecz zastąpienia podróży samochodowych czystszymi formami transportu przyniosły zamierzone efekty. To dla nas ogromna motywacja, gdy pracujemy nad dekarbonizacją transportu i widzimy ponad 20-procentowy wzrost liczby rezerwacji brutto rok do roku w każdym kwartale ubiegłego roku. – powiedział Wayne Ting, CEO Lime.
Zobowiązanie wobec społeczności lokalnych
Firma Lime jest zaangażowana w społeczności, które tworzy. W 2022 roku zainwestowała ponad 140 milionów dolarów na całym świecie, aby zwiększyć lokalne zatrudnienie. Poprzez wiodący w branży program Lime Access, firma oferuje atrakcyjne cenowo przejazdy dla osób uprawnionych. Lime Assist umożliwia jazdę użytkownikom o różnych poziomach sprawności, zaś Lime Hero zachęca do wspierania lokalnych organizacji społecznych.
Lime w liczbach:
• E-rowery i e-hulajnogi dostępne w ponad 250 miastach w prawie 30 krajach
• 400 milionów przejazdów
• Zastąpionych 85 milionów podróży samochodowych
• Zaoszczędzonych 32 tys. ton emisji CO2
• 675 mln przejechanych kilometrów
• 11 mln litrów zaoszczędzonej benzyny
Podczas gdy kraje na całym świecie walczą ze spowolnieniem gospodarczym, my nadal się rozwijamy i postrzegamy nasze współdzielone e-rowery i e-hulajnogi jako nie tylko element walki z kryzysem klimatycznym, ale także bardziej przystępną i wygodną alternatywę dla samochodów. Dążymy do zapewnienia naszym użytkownikom oraz miastom najlepszych doświadczeń związanych ze współdzielonymi pojazdami elektrycznymi i zbliżamy się do wypełnienia naszej misji. – powiedział Wayne Ting.
Lime w Polsce – najważniejsze liczby:
• Polska przez ostatnie trzy lata generowała dodatni wynik EBITDA, także podczas pandemii.
• Od momentu rozpoczęcia działalności w Polsce w październiku 2018 r., użytkownicy Lime odbyli 17 milionów przejazdów.
• W 2022 r. ponad 1 mln użytkowników w Polsce odbyło co najmniej jedną podróż e-hulajnogą.
• Lime posiada flotę ponad 22 000 e-hulajnóg w ponad 50 polskich miastach.
• W 2022 r. dzięki użytkownikom Lime, emisja CO2 została zredukowana o 391 tys. kg.
• Łącznie użytkownicy przejechali 7,4 mln km, co jest równowartością 184 podróży dookoła globu.
Zbudowaliśmy zaangażowaną społeczność entuzjastów Lime w Polsce. Szczególnie cieszy nas fakt, że w minionym roku już ponad 1 mln osób skorzystało co najmniej raz z naszych e-hulajnóg, a z roku na rok te statystyki są coraz bardziej satysfakcjonujące. Wierzymy, że wspólnie możemy zadbać o przyszłość naszych miast i przyczyniać się do znacznej redukcji emisji CO2. – komentuje Michał Borek, General Manager, Lime Poland.