AR-Labs.io nie zwalnia tempa i ciągle zaskakuje rynek swoimi rozwiązaniami. Dzięki nim swobodą przymierzania oprawek w wybranym przez siebie miejscu i czasie mogą cieszyć się obecnie klienci Kodano – drugiej firmy optycznej w Polsce, która posiada 79 sklepów stacjonarnych, 99 soczewkomatów i jeden z największych e-commerce w branży optycznej.
Grono firm, które rozumieją, że wraz z pędzącym naprzód światem, zmieniają się również wymagania klientów, nieustannie się powiększa. Ostatnio dołączyło do niego Kodano, wicelider rynku optycznego w Polsce, który sprzedaje okulary i soczewki zarówno w sklepie internetowym, jak i w sieci kilkudziesięciu salonów w całym kraju.
Początek roku 2023 jest dla tej firmy niezwykle pracowity, ponieważ wprowadza ona wirtualną przymierzalnię oprawek okularowych. Rozwiązanie to jest oparte na technologii rozszerzonej rzeczywistości, którą w swoich aplikacjach wykorzystuje AR-Labs.io. Dzięki nim, każdy klient kupujący okulary korekcyjne, czy przeciwsłoneczne w sklepie internetowym, może je przymierzyć i sprawdzić, jak w nich wygląda – bez konieczności wizyty w salonie stacjonarnym.
Innowacyjne rozwiązanie dla zapracowanych i nie tylko
Problemy ze wzrokiem dotykają już co drugą osobę na świecie. Wielu z nas szuka okularów korekcyjnych lub tych przeciwsłonecznych, które będą jednocześnie stylowe i dopełnią nasz wizerunek w życiu prywatnym i zawodowym. Właśnie z tego powodu branża optyczna w Polsce prężnie się rozwija, wprowadzając coraz to nowe rozwiązania. Kodano jest drugim pod względem wielkości sklepem w naszym kraju, który oferuje klientom soczewki, okulary przeciwsłoneczne oraz korekcyjne. Produkty te można kupić stacjonarnie oraz online. To właśnie na potrzeby użytkowników tej drugiej opcji powstała przymierzalnia 2D.
Lubimy nowe technologie, szybko się rozwijamy, chcąc nadążyć za potrzebami rynku. Uruchomiliśmy Laboratorium Optyczne, gdzie produkujemy soczewki okularowe, a we współpracy z AR-Labs.io wdrożyliśmy wirtualną przymierzalnię dla naszych klientów, którzy preferują zakupy online. – mówi Mateusz Matula, prezes Kodano.
Kodano to duża firma, która operuje dziesiątkami tysięcy przesyłek miesięcznie. Dzięki możliwości wirtualnego przymierzania, klienci mogą dokładniej przemyśleć swój wybór, a to wpływa na spadek liczby zwrotów. To istotna zaleta rozwiązań AR-Labs.io, które m.in. w ten sposób optymalizują koszty działania firm, sprzedających swoje produkty online.
Wirtualne lustro w salonie Kodano
Dodatkowo klienci warszawskiego Centrum Handlowym Janki mieli na przełomie roku szansę na wypróbowanie działania wirtualnego lustra, dzięki któremu mogli przymierzyć wybrane oprawki z oferty Kodano.
Lustro stojące w Centrum Handlowym Janki było kolejną szansą na przekierowanie ruchu do naszego salonu i umożliwienie klientom wcześniejszego przymierzenia oprawek oraz dokonania wstępnego wyboru. Chcieliśmy, by nasi odbiorcy znaleźli u nas to, czego szukają, czyli nie tylko duży asortyment okularów korekcyjnych i przeciwsłonecznych, ale także technologię na miarę XXI wieku. – mówi Tomasz Serafin, Dyrektor Marketingu i E-commerce Kodano.
AR-Labs.io, czyli doświadczenie i innowacyjność
Choć polski start-up AR-Labs.io działa na rynku dopiero niecałe dwa lata, zdobył już duże uznanie. Znalazł się on w rankingu 50 Kreatywnych w biznesie magazynu „BRIEF”, został także doceniony w Konkursie Modern Retail Awards, gdzie otrzymał nagrodę w kategorii Retailtech Start-up. Specjaliści z AR-Labs.io posiadają duże doświadczenie w zakresie wykorzystania technologii AR w biznesie, a w gronie jego klientów znajdują się m.in. Medicover, Eva Minge Eyewear, Belutti, Avocado Glasses czy też Briju. Z rozwiązań polskiego startupu korzystają także firmy w UK, czy USA.
Bardzo się cieszę, że „oswajamy” rozszerzoną rzeczywistość i możemy oferować naszym klientom kolejne rozwiązania. Nasze wirtualne przymierzalnie są dziś dostępne dla wszystkich firm – zarówno tych, które oferują kilka tysięcy oprawek, jak Kodano, jak i dla tych mających w ofercie kilkadziesiąt sztuk. Pomagamy klientom, których odbiorcy korzystają z aplikacji, szukają rozwiązania webowego oraz sklepom stacjonarnym. Nasza najnowsza propozycja wykorzystuje modele 2D produktów, co pozwala firmom na szybkie, tanie i samodzielne przygotowanie swojego asortymentu do przymierzalni. Cieszę się, że wicelider rynku optycznego docenia zalety wirtualnej przymierzalni, a tym samym ułatwia zakupy swoim klientom. – mówi Beata Badzyńska, CEO AR-Labs.io.
Wirtualne przymierzalnie wprowadzają zakupy online na wyższy poziom. Firmy, które je oferują udowadniają, że są innowacyjne i dostarczają klientom nową jakość doświadczeń z marką. Jest jeszcze jeden argument przemawiający za tym, że warto korzystać z nowych technologii – dzięki nim możemy także zadbać o środowisko – redukując liczbę zwrotów, zmniejszamy ślad węglowy.