EFG Esports Forum to międzynarodowa biznesowa konferencja towarzyszącą finałom Intel® Extreme Masters w Katowicach. Tegoroczne spotkanie branży esportowej potrwa dwa dni i odbędzie się w Międzynardowym Centrum Kongresowym.
Pierwszego odbędą się otwarte prelekcje ekspertów branżowych poświęcone przyszłości branży esportowej, a także prezentacje case studies projektów Gucci Gaming Academy i Snapdragon Pro Series.
10 lutego: Esports Elevated. Trends and Perspectives
Prelegenci podzielą się najnowszymi badaniami i przedstawią kluczowe trendy w rozwoju branży esportowej. Eksperci EFG omówią zagadnienie diversity and inclusion w esporcie, a także najciekawsze kampanie i plany organizacji na kolejny esportowy rok.
• 10:00 – 11:00 – EFG – Worlds Beyond Gameplay, Aleksander Szlachetko, Dyrektor Zarządzający, EFG Poland
• 11:00 – 12:00 – Case Study of Gucci Gaming Academy, Giulia Zecchini, Commercial Strategy Director, EFG
• 12:00 – 13:00 – How the Games Industry is Changing, Tony Habschmidt, Head of Consulting, Newzoo
• 13:00 – 13:30 – przerwa kawowa
• 13:30 – 14:00 – Case Study of Snapdragon Pro Series, Simon Eicher, Director Game Ecosystems Mobile, EFG
• 14:00 – 15:00 – Diversity and Inclusion Panel – Julia Hiltscher, Director Corporate Responsibility, EFG; Urszula Klimczak, Performance Coach; zawodniczki ESL Impact
11 lutego: Gry wideo i esport: szansa na cyfrową przyszłość Europy. Przykład Polski
Drugi dzień Forum organizowany wspólnie z Interactive Software Federation of Europe (ISFE) – Esports odbędzie się pod hasłem „Gry wideo i esport: szansa na cyfrową przyszłość Europy. Przykład Polski”. Ta część konferencji skupiać się będzie na polskim ekosystemie gier wideo i esportu oraz wpływie branży na rozwój gospodarki cyfrowej i kompetencji społecznych w UE. W wydarzeniu udział wezmą zaproszeni przez EFG przedstawiciele instytucji publicznych, lokalni i unijni politycy oraz eksperci branży gamingowej i esportowej.
W ramach konferencji odbędą się dwa panele dyskusyjne. Spotkanie odbywać się będzie w języku polskim, z tłumaczeniem na angielski. Panele poprowadzi Paweł Hekman, producent gier i publicysta gamingowy.
Inicjatywy Parlamentu UE: szansa dla gier wideo i esportu? | EU Parliament Initiatives: a chance for video games and esports? | 11:30 – 13:00
• Anna Krupka – Sekretarz Stanu, Ministerstwo Sportu i Turystyki
• Nepomuk Nothelfer – Badacz esportu dla Komisji Kultury i Edukacji Parlamentu Europejskiego, SKW Schwartz
• Dominika Urbańska-Galanciak – Dyrektor Zarządzająca, Stowarzyszenie Producentów i Dystrybutorów Oprogramowania Rozrywkowego
• Sergi Mesonero – Przewodniczący ISFE Esports (Interactive Software Federation of Europe)
Polska: europejska potęga w dziedzinie gier wideo i e-sportu | Poland: a European video games and esports powerhouse | 14:00 – 15:30
• Joanna Sekuła – Senator RP z Sosnowca, wiceprzewodnicząca senackiej Komisji Nauki, Edukacji i Sportu
• Jakub Mazur – Wiceprezydent Wrocławia
• Mariusz Jankowski – Dyrektor Wydziału Obsługi Inwestorów, Katowice
• Wojciech Maroszek – Prokurent, Zastępca Dyrektora ds. HUB, Katowice Inwestycje S.A.
• Aleksander Szlachetko – Dyrektor Zarządzający, EFG Poland
• Mariusz Klamra – Prezes, GRY-Online
• Dariusz Grzywaczewski – Business Development Manager, CD Projekt Red
Kolejne nazwiska i szczegóły znane będą w najbliższych dniach. Wstęp na konferencję jest otwarty, warunkiem jest rejestracja lub posiadanie biletu na IEM.