epoint

 Zapraszamy na drugą część wywiadu z Markiem Głazowskim, prezes IFS Poland & EE o rozwoju oferty firmy i rynku ERP w Europie Środkowej. Część pierwsza w tym linku.

Marek Głazowski, IFS Poland

IFS Polska odpowiada nie tylko za nasz kraj, ale rozwój IFS w całym regionie. Jakie macie plany rozwoju w Europie Środkowo-Wschodniej?

Mocno będziemy inwestować w kierunku Rumunii. Kraj ma bardzo ambitne plany rozwoju,
szczególnie w obszarze digital. Duża część środków, skutecznie wyegzekwowanych z UE,
ma zostać zainwestowana w digitalizację. Na pewno nie jest to rynek łatwy, gdyż
konkurencja już silnie się rozwija, ale nie pierwszy rynek, który udaje nam się adresować w
wymagającym otoczeniu konkurencyjnym. Jest to kierunek, który chcemy znacząco
wzmocnić.

Ponadto od stycznia do naszego regionu dołączają kraje bałtyckie. Mamy tam sporo
referencji w energetyce. IFS ufa naszym zespołom, naszemu kierunkowi i dynamice rozwoju, aby zaktywizować również rynki Pribałtyki.

Czy można już pokusić się o wnioski co zmieniło wprowadzenie IFS Cloud do Waszej oferty?

Rozwiązania IFS w segmentach ERP, field service są rozwijane z punktu widzenia obszarów
biznesowych od lat. Natomiast IFS Cloud dostosował nas do rynku w obszarze
najnowocześniejszych technologii z punktu widzenia możliwości, elastyczności rozwoju, czy
statusu „evergreen”, gdzie tradycyjny upgrade zostaje wyparty przez systematyczne
dostarczanie paczek rozwojowych, przynajmniej 2 razy do roku. Produkt jest naprawdę
dostosowany do potrzeb rynku. Jest efektem wysłuchania klientów i spełnienia ich
oczekiwań. Teraz skupiamy na jego skutecznej implementacji.

Faktycznie ostatnio wręcz zaskoczyliśmy rynek wprowadzeniem wielu nowości i zmian. Adoptujemy je do rozwiązań cloud. Choć oczywiście dajemy klientom wybór czy chcą wersję chmurową czy wdrożenie na własnej infrastrukturze, to niemniej kierunek cloud jest na przyszłość nieunikniony. Nasza platforma technologiczna i zmiana warstwy spowodowały, że elastyczność dostosowania zmian i aktualności tego rozwiązania jest realizowana praktycznie w czasie rzeczywistym.

Czy dostrzegacie w związku z tym zmianę modelu działania?

W zakresie modelu świadczenia usług obserwujemy, że klienci są coraz częściej
zainteresowani pakietem, żeby nie rozróżniać warstwy technologicznej, aplikacyjnej,
dostarczania usług, implementacji. Chcą upraszczać model, tak jak to jest np. w streamingu – opłata per user, per month – usługa sprzedawana jako serwis. Modele sprzedażowe idą w tym kierunku i dostosowujemy się do tego, tym bardziej, że outsourcing jest istotnym kierunkiem.

Firmy mają świadomość cybezagrożeń, ciągłej konieczności dostosowywania się do rynku, więc oprogramowanie, które jest kręgosłupem i układem nerwowym firmy musi się w rzeczywistości dynamicznie dostosowywać do zmian. Na utrzymywanie i rozwój zespołów od warstwy sprzętowej, technologicznej, systemowej, cybersecurity stać tylko wielkie korporacje, bo pociąga to olbrzymie koszty. Co ważne, sprzedając nasze usługi w rodzaju subskrypcji, musimy dbać aby klient je wykorzystywał. Z naszej strony pojawia się wyzwanie, aby klient dokonywał bieżących aktualizacji i podążał za rozwojem aplikacji. Zwłaszcza, że opóźnienia rodzą kolejne koszty. W 2022 podpisaliśmy kilkanaście umów na realizację usług w modelu subskrypcyjnym. Uruchomiliśmy w ramach tego modelu także ofertę Premium Engagement, gdzie jesteśmy dostępni dla klienta w trybie 24/7.

Można się spodziewać kolejnych nowości z Waszej strony?

Będzie dużo nowości w obszarze EAM. IFS podjął na poziomie globalnym decyzję o sporej
inwestycji w tym obszarze. Wynika to m.in. ze zmian w układzie konkurencyjnym w branży.
Ponadto mija już półtora roku od implementacji IFS Assist – jest to rozwiązanie z zakresu IT service management. W ubr. zrealizowaliśmy pierwszą sprzedaż tego produktu w Polsce do dużej organizacji.

Co ciekawe, firmy zwróciły uwagę na IFS Assist ze względu na to, że dotyczy nie tylko wsparcia procesów „ticketingu”, rozwiązywania problemów i serwisu w obszarze IT, ale również dotyczy procesów HR, procesów finansowych wewnątrz organizacji. To jest czysto cloud’owe rozwiązanie w modelu SaaS, który implementuje się bardzo szybko i sprawnie. W efekcie tu również upatrujemy chęci zaadresowania rynku, bo czujemy że jesteśmy tu konkurencyjni.

Jak rozwija się ekosystem partnerów?

Dalej mocno budujemy rynek partnerski. W poprzednich dwóch latach zasoby partnerskie
urosły prawie dwukrotnie pod względem ilości ludzi. Ostatnio pozyskaliśmy także 2 nowych
partnerów, w tym dynamicznie rozwijającą się grupę Euvic. Tu kluczowe jest żeby nie tylko
sprzedać, ale i skutecznie wdrożyć produkt. Zmieniamy model zarządzania kanałem, z celem zwiększania współpracy rynku partnerskiego.

Pomoże nam w tym Tomasz Piechota, który od nowego roku objął stanowisko dyrektora pionu partnerskiego i marketingu. W ramach zaktualizowanej strategii zarządza procesem chanel’owym, czyli pozyskiwaniem partnerów i ich rozwojem. W obszarze konsultingu dołączył do nas Tomasz Majcherek, który zarządza działem customer success services. Odzwierciedla to zmianę kierunku świadczenia usług kierunku subskrypcyjnym.

A jak wyglądają Wasze planowane aktywności w obszarze CSR?

Promujemy z reguły globalne projekty CSR naszej firmy, ale w Polsce będziemy w tym roku
kłaść duży nacisk na współpracę z uczelniami biznesowymi i informatycznymi, aby
doprowadzić do sytuacji, w której IFS będzie dla studentów naturalnym wyborem miejsca
pracy. Póki co współpracujemy z SGH w tym zakresie. W ramach wspierania ambitnej
młodzieży, partnerstwo mamy też z organizacją młodych, unijnych parlamentarzystów EYP
Poland. Realizujemy oczywiście również projekty wsparcia dla Ukrainy.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments