BoomBit obserwuje, że w jego obszarze gamingu, wielu wydawców wycofuje się z finansowania nowych projektów oraz studiów deweloperskich, co dla spółki jako „dużego wydawcy gier z solidną poduszką finansową, oznacza paradoksalnie korzystne otoczenie, w którym może finansować produkcję i wydawać nowe gry”, poinformował ISBtech członek zarządu Marek Pertkiewicz.
„8% roczny wzrost branży to w naszej ocenie optymistyczne prognozy. Zdaniem Newzoo w okresie najbliższych 3 lat powinniśmy spodziewać się wzrostu wielkości rynku gier mobilnych o ok. 12%, czyli ok. 4% rocznie” – powiedział ISBtech Pertkiewicz.
„Po dynamicznym rozwoju w poprzednich latach, obecnie rynek gamingowy przechodzi spowolnienie, na który składają się dwa główne czynniki, czyli zakończenie okresu pandemicznego i wynikająca z tego zmiana zachowania graczy, którzy rzadziej grają teraz w tygodniu oraz pogorszenie sytuacji na rynku reklamy mobilnej, co związane jest z ograniczaniem budżetów marketingowych przez e-commerce” – dodał członek zarządu BoomBit.
W rezultacie firmy gamingowe, które dopiero co weszły na rynek lub nie osiągnęły jeszcze break even mogą mieć problemy z pozyskaniem finansowania dla swojej działalności, wskazał Pertkiewicz.
„W obszarze, w którym funkcjonujemy widzimy, że wielu wydawców wycofuje się z finansowania nowych projektów oraz studiów deweloperskich. Dla nas, jako dużego wydawcy gier z solidną poduszką finansową, oznacza to, że paradoksalnie otoczenie jest dla nas korzystne. Chcemy i możemy finansować produkcję, wydawać nowe gry, a status spółki giełdowej sprawia, że jesteśmy wiarygodnym partnerem” – podkreślił członek zarządu BoomBit.
BoomBit to producent i wydawca gier mobilnych. Działa na rynku globalnym, produkując gry w formule free-to-play na platformy iOS oraz Android, a także gry na platformę Nintendo Switch. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od maja 2019 r.
(ISBnews)