Operator Chmury Krajowej zaprezentował nowe logo i stronę internetową, stawiając w komunikacji na używanie skrótu OChK. Odświeżenie wizerunku najbardziej wyspecjalizowanego dostawcy rozwiązań chmurowych na polskim rynku jest konsekwencją ewolucji modelu biznesowego, ugruntowanej obecności we wszystkich kluczowych segmentach rodzimego rynku oraz planów rozwoju za granicą.
Nowe logo OChK i claim “We know the cloud” ma podkreślić kompetencje zespołu i wielowymiarowe doświadczenia zgromadzone w zrealizowanych już projektach chmurowych, które są jednym z kluczowych wyróżników firmy. Ilustruje to animacja.
W ciągu zaledwie czterech lat obecności na rynku zbudowaliśmy zwinną organizację o unikalnych kompetencjach, która realizuje projekty chmurowe w każdym segmencie rynku z firmami różnej wielkości, od korporacji po szybko rosnące startupy. Wiele z nich z sukcesem prowadzi działalność także poza Polską lub ma zagranicznych inwestorów, co stwarza nam okazję do wspólnego poszukiwania nowych szans biznesowych na innych rynkach. Nowe, proste logo będące skrótem naszej nazwy, wspiera spójną komunikację do obecnych i przyszłych klientów, niezależnie od tego gdzie prowadzą swoją działalność. – mówi Michał Potoczek, CEO OChK.
Ewolucja modelu biznesowego OChK
Po niespełna czterech latach od rozpoczęcia działalności operacyjnej, OChK dostarcza usługi dla ponad 200 firm, a przychody ze sprzedaży usług przekroczyły w 2022 roku 200 mln zł. Zespół firmy składa się obecnie ze 150 wysokiej klasy ekspertów i ekspertek specjalizujących się m.in. w doradztwie transformacyjnym, projektowaniu architektury, migracji i modernizacji aplikacji, usługach zarządzania i bezpieczeństwa IT, chmurowym compliance oraz budowie i rozwoju natywnych aplikacji w chmurach publicznych. Firma ma także certyfikację ISO w zakresie kluczowych z punktu widzenia realizacji projektów chmurowych norm: ISO 27001, ISO 22301, ISO 27017, ISO 27018.
OChK od początku swej działalności wspiera podmioty z szeroko rozumianego rynku publicznego, systemowo ważne w swoich segmentach rynku, m.in. Ministerstwo Finansów, Centrum e-Zdrowia czy Krajową Izbę Rozliczeniową. Równocześnie od 2020 roku sukcesywnie buduje swoją obecność we wszystkich istotnych segmentach rynku komercyjnego. Z usług OChK korzystają zarówno firmy produkcyjne i usługowe jak VOX, Animex czy Veolia, instytucje finansowe jak ING Bank Śląski, SGB-Bank, Europa Ubezpieczenia czy Trigon, a także marki działające w sektorze e-commerce jak Modivo, Morele czy eBilet. Coraz większą grupę klientów stanowią też szybko rosnące młode polskie firmy, dla których rynki zagraniczne są kluczowym obszarem działania, a nowoczesne technologie głównym czynnikiem budowania przewag konkurencyjnych, jak Synerise, Booksy, Brainly czy Spyrosoft.
OChK szeroko otworzył się na współpracę z tzw. digital natives. Współpracuje z software house’ami i niezależnymi dostawcami oprogramowania (ISV) tworząc własny Solution Hub, a także rozwija program dla startupów i scaleupów “Let’s get (c)loud”, który już w pierwszym roku funkcjonowania zgromadził społeczność ponad 100 firm nastawionych na rozwój swoich produktów i usług w środowisku chmurowym.
Wybór zamiast vendor-locka
Firma rozpoczęła działalność operacyjną wiosną 2019 roku i już w ciągu pierwszych dwunastu miesięcy funkcjonowania podpisała strategiczne partnerstwa z Google i Microsoft, dzięki czemu obaj globalni dostawcy podjęli decyzje o inwestycjach w polski rynek i otwarciu na terytorium RP tzw. regionów chmury publicznej, należących do ich ogólnoświatowej sieci. Region Google Cloud został uruchomiony w 2021 roku, a otwarcie regionu Microsoft Azure planowane jest na 2023 rok.
OChK zapewnia dostęp zarówno do usług swoich globalnych partnerów, jak i do autorskiej Platformy OChK zbudowanej od podstaw przez własny zespół inżynierski firmy. To połączenie daje swobodę wyboru między dostępnymi wariantami adopcji rozwiązań chmurowych od chmury prywatnej, przez hybrydową aż do środowiska multicloud.