Eurocash liczy, że e-supermarket Frisco utrzyma dwucyfrowy wzrost sprzedaży, zaś sieć marketów alkoholowych Duży Ben osiągnie próg rentowności w tym roku, poinformował ISBnews prezes Paweł Surówka.
„Frisco jako lider rynku polskiego osiąga świetne przyrosty sprzedaży. W czwartym kwartale był to wzrost na poziomie 32%. Spodziewamy się nieco niższego, ale dwucyfrowego tempa wzrostu. Naszą ambicją jest, żeby Frisco do końca obecnej perspektywy strategicznej – do 2025 roku – jako spółka stała się rentowna. Jest to wyzwanie, ponieważ Frisco bardzo agresywnie inwestuje w to, by nie tylko umacniać swoją pozycję, ale również w marketing, żeby powiększać rynek e-grocery, docierać do Polaków, by zakupy żywności online stały się powszechne” – powiedział Surówka w rozmowie z ISBnews.
Wyjaśnił, że intencją grupy jest, by pokazać, że Frisco nie jest usługą premium, a rozwiązaniem, do którego dostęp ma każdy.
„To tak naprawdę bardzo mądry, ekonomiczny sposób, żeby kupować żywność cyklicznie, powtarzalnie oszczędzając czas i pieniądze. W tym roku otwieramy nowy magazyn w Warszawie, ale ta inwestycja będzie też wspomagała inne miasta i dzięki temu Frisco przejdzie na kolejny poziom możliwości dystrybucyjnych i wzrostu. Sądzę, że te mocne trendy sprzedażowe będą się utrzymywały” – podkreślił prezes.
W 2022 r. sprzedaż Frisco wzrosła o 38% r/r do 384 mln zł, z czego na czwarty kwartał przypadło 109 mln zł (+32% r/r). Frisco od 15 lat dostarcza zakupy mieszkańcom Warszawy i okolic, a teraz także Poznania, Wrocławia, Krakowa, Trójmiasta, Katowic i Bydgoszczy.
„Spółką, która – mamy nadzieję – jeszcze w tym roku przekroczy próg rentowności, jest Duży Ben. Osiąga on bardzo dobre przyrosty sprzedażowe. To jest format, który został bardzo dobrze przyjęty. Widzimy, że ma ogromny potencjał w skali całej Polski” – powiedział także Surówka.
Sieć Duży Ben na koniec 2022 roku liczyła 305 sklepów wobec 204 rok wcześniej. Jej sprzedaż w czwartym kwartale wzrosła o 60% r/r do ponad 93 mln zł, przy wzroście sprzedaży dla tej samej liczby placówek (LFL) na poziomie 20%. W całym 2022 roku sprzedaż sieci Duży Ben sięgnęła 296 mln zł, co oznacza wzrost o 63% r/r.
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których blisko 60 tys. stanowią niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce, których Eurocash wspiera w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji. Grupa Eurocash to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: ABC, Delikatesy Centrum, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama i Duży Ben. Grupa Eurocash jest także właścicielem Frisco – największego supermarketu internetowego w Polsce. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.
Renata Oljasz
(ISBnews)