epoint

Grupa LEGO poinformowała dziś o wysokim poziomie zysków wypracowanych za rok 2022, znacznie wyprzedzając rynek zabawek i zwiększając udział w rynku. Przychody za cały rok wzrosły o 17 proc. do 64,6 mld DKK w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku, z uwzględnieniem wpływu kursów walutowych.

Wyniki były napędzane przez silny popyt na portfolio firmy, partnerstwem z klientami detalicznymi zarówno internetowymi, jak i sklepowymi, solidną platformę e-commerce oraz sprawną globalną sieć łańcucha dostaw.

Rok 2022 był przełomowy dla Grupy LEGO, ponieważ obchodziliśmy 90. rocznicę powstania firmy. Nasze świetne wyniki pokazują, że LEGO System in Play jest bardziej istotny i atrakcyjny niż kiedykolwiek. Jestem bardzo zadowolony z naszych wyników. Osiągnęliśmy dwucyfrowy wzrost przychodów i zakończyliśmy rok powyżej oczekiwań na fali wyjątkowego wzrostu w zeszłym roku i pomimo trudnych warunków rynkowych. To efekt siły naszej marki, atrakcyjnego, zróżnicowanego portfolio, inspirujących doświadczeń zakupowych i znakomitej realizacji działań ze strony naszych zespołów. – powiedział Dyrektor Generalny Grupy LEGO, Niels B. Christiansen.

Zysk operacyjny wzrósł o 5 proc. do 17,9 mld DKK, w porównaniu z 17 mld DKK w 2021 roku. Zysk netto wyniósł 13,9 mld DKK, co oznacza wzrost o 5 proc. z 13,3 mld DKK w ubiegłym roku. Wyniki te zostały osiągnięte pomimo nadzwyczajnego wzrostu inflacyjnego mającego wpływ na koszty materiałów, transportu i energii. Wartość wolnych przepływów pieniężnych wyniosła 9,3 mld DKK wobec 12,9 mld DKK w 2021 r., co było spowodowane zwiększonymi inwestycjami kapitałowymi w takich obszarach jak możliwości produkcyjne.

Wysoka atrakcyjność zróżnicowanego portfolio

Sprzedaż konsumencka wzrosła o 12 proc. w 2022 roku, osiągając wzrost we wszystkich głównych grupach rynkowych, przy szczególnie dobrych wynikach w obu Amerykach i Europie Zachodniej. Firma dotarła ze swoim dużym i zróżnicowanym portfolio do większej liczby dzieci niż kiedykolwiek wcześniej. 48 proc. produktów stanowiły nowości, zaprojektowane z myślą o budowniczych w każdym wieku, z różnymi pasjami i zainteresowaniami. Wśród najważniejszych tematów znalazły się rodzime serie, takie jak LEGO® City, LEGO® Icons i LEGO® Technic, jak również tematy z udziałem partnerów w zakresie własności intelektualnej, takie jak LEGO® Star Wars™ i LEGO® Harry Potter™.

Inicjatywy strategiczne wspierające silną dynamikę

W 2022 roku Grupa LEGO kontynuowała wzrost inwestycji w inicjatywy strategiczne, takie jak kanały detaliczne, innowacje produktowe, własne i partnerskie platformy detaliczne w sklepach i online, moce produkcyjne, digitalizacja i zrównoważony rozwój.

Dynamika, którą obserwowaliśmy w ostatnich latach, utrzymała się w 2022 roku. Była ona napędzana przez inwestycje realizowane w tym czasie, które procentują już teraz, jak i tworzą fundament dla długoterminowego, zrównoważonego wzrostu. W najbliższych latach planujemy przyspieszyć inwestycje w inicjatywy strategiczne, aby budować długoterminowe znaczenie i wzrost naszej marki. – powiedział Christiansen.

W ciągu roku Grupa LEGO otworzyła 155 nowych sklepów pod marką LEGO, osiągając łączną liczbę 904 sklepów na całym świecie. Firma poczyniła także dalsze postępy w realizacji projektów zwiększania mocy produkcyjnych w trzech swoich fabrykach, położyła kamień węgielny pod budowę nowej fabryki o neutralnej emisji dwutlenku węgla w Binh Duong w Wietnamie i ogłosiła plany budowy fabryki o neutralnej emisji dwutlenku węgla w Richmond w stanie Wirginia w USA, aby zaspokoić przyszły popyt w obu Amerykach. Firma przyspieszyła również inwestycje w transformację cyfrową w całym biznesie, co przyniosło szerokie korzyści, w tym lepsze doświadczenia online dla kupujących i partnerów oraz rozszerzone doświadczenia budowlane dla konsumentów.

Firma spodziewa się jednocyfrowego wzrostu przychodów w 2023 roku, wyprzedzając globalny rynek zabawek i będzie nadal przyspieszać inwestycje w ramach inicjatyw strategicznych.

Tworzenie pozytywnego wpływu dla przyszłych pokoleń

W 2022 roku Grupa LEGO kontynuowała prace nad uczynieniem swojej działalności i produktów bardziej zrównoważonymi. Firma rozpoczęła przejście na papierowe torby w pudełkach LEGO, co stawia ją na drodze do tego, by do końca 2025 r. wszystkie jej opakowania pochodziły z bardziej zrównoważonych źródeł. W swoich fabrykach kontynuowała inwestycje w redukcję odpadów, bardziej energooszczędne funkcjonowanie oraz rozszerzenie produkcji i wykorzystania energii słonecznej.

Grupa LEGO angażuje się w poprawę reprezentacji i usuwanie stereotypów dotyczących płci w swoim portfolio i działalności marketingowej. W ciągu ostatniego roku firma wprowadziła do swoich zestawów LEGO postacie z niepełnosprawnością, a seria LEGO Friends została na nowo zaprojektowana, aby uczcić różnorodność i optymizm współczesnych dzieci.
W ramach działań z zakresu odpowiedzialności społecznej firma dotarła do ponad 9,8 mln dzieci i rodzin w potrzebie dzięki programom Learning through Play realizowanym w lokalnych społecznościach przez takich partnerów, jak Save the Children i UNICEF.

Jesteśmy wdzięczni, że nasz finansowy rozwój umożliwia dalsze wspieranie dzieci w potrzebie i daje więcej możliwości nauki przez zabawę dzieciom na całym świecie. – podsumował Christiansen.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments