epoint

Strategiczny zakup Phos jest kolejnym krokiem w rozwoju Ingenico w kierunku usług opartych na oprogramowaniu, po niedawnym przejęciu firmy przez fundusze inwestycyjne zarządzane przez podmioty stowarzyszone z Apollo Global Management we wrześniu 2022 r.

Ingenico ogłasza przejęcie 100% udziałów w firmie Phos, wiodącym dostawcy rozwiązań typu Software-only Point of Sale (SoftPoS).

Phos to przodujący gracz w szybko rozwijającej się przestrzeni SoftPoS, dostarczający najlepsze w swojej klasie, wysoce elastyczne rozwiązania dla wielu agentów rozliczeniowych i dostawców usług płatniczych. SoftPoS umożliwia smartfonom i tabletom przejęcie roli terminali płatniczych przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa płatności.

Zastosowania SoftPoS są liczne i różnorodne. Umożliwiają małym handlowcom i przedsiębiorcom prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą przyjmowanie płatności cyfrowych w świecie, w którym maleje liczba płatności gotówkowych. Z SoftPoS mogą skorzystać także klienci korporacyjni, którzy mogą wyposażyć swoich sprzedawców w urządzenia typu tablet do akceptacji płatności na terenie sklepów, ale przed kasami fiskalnymi. Rynek tego typu rozwiązań rozwija się dynamicznie. Obecnie szacuje się, że liczba zainstalowanych terminali SoftPoS wzrośnie z 3,1 mln na świecie w 2022 roku do prawie 12 mln w 2027 roku.

Firma Phos opracowała własną platformę do zarządzania i koordynacji systemów komputerowych, aplikacji i usług związanych z SoftPoS, która zapewnia szerokie możliwości połączeń z elastycznymi interfejsami użytkownika. Dzięki pełnemu pakietowi dostępnych usług, w tym integracji z agentem rozliczeniowym i certyfikacji jako usługi, Phos szybko, łatwo i bezpiecznie wprowadza nowe opcje łączności dla swoich partnerów. Rozwiązanie umożliwia dowolną formę płatności zbliżeniowej kartą z wykorzystaniem głównych międzynarodowych systemów płatności, a także portfeli cyfrowych, takich jak Apple Pay i Google Pay oraz transakcji opartych na kodach QR.

Phos oferuje w swojej aplikacji zarówno dynamiczny branding oparty na profilu użytkownika, jak i czystą wersję white-label. Jednocześnie użytkownikom zapewnia się integracje umożliwiające konwersję z aplikacji do aplikacji oraz witryn internetowych do środowiska aplikacji. Firma udostępnia także unikalny zestaw narzędzi dla programistów niezbędny w tworzeniu aplikacji (SDK) służący do akceptacji płatności wbudowanych. Phos wdrożył ponadto niezbędne połączenia z usługami finansowymi w miejscach, w których działa. Prowadzi także aktywne projekty na rzecz aktywacji klientów i partnerów na wszystkich rynkach o wysokim wzroście.

Podjęta współpraca to kolejny krok w kierunku dalszej ekspansji Ingenico szukającej nowych sposobów obsługi swoich klientów i wzmacniającej swoją rolę jako twórcy ekosystemu płatniczego. Rozwiązanie dostarczone firmie przez Phos jest uzupełnieniem platformy PPaaS (Payments Platform as a Service) należącej do Ingenico. PPaaS umożliwia klientom, takim jak agenci rozliczeniowi, dostawcy usług płatniczych i niezależni dostawcy oprogramowania, projektowanie i niezakłóconą obsługę płatności i usług dodatkowych w punkcie sprzedaży na urządzeniach Ingenico i innych.

Brada Hyetta, Dyrektora generalnego Phos, dot. współpracy: Partnerstwo z Ingenico ma dla nas strategiczne znaczenie. Transakcja ta stanowi znaczący krok w rozwoju Phos. Od momentu założenia firmy byliśmy pionierem w naszej dziedzinie i widzimy naturalne dopasowanie do Ingenico, biorąc pod uwagę ich silne skupienie na dostarczaniu najlepszych w swojej klasie innowacyjnych rozwiązań płatniczych as-a-service. Widzimy duże zapotrzebowanie klientów, co potwierdza dwucyfrowy wzrost rynku SoftPoS na całym świecie. Nie zatrzymujemy się jednak i chcemy dalej zwiększać nasz udział w tym segmencie usług, co będzie możliwe dzięki integracji z Ingenico mającej dostęp do milionów klientów na całym świecie. Mamy nadzieję na owocną współpracę i przyspieszenie naszej działalności wraz z zespołami Ingenico w nadchodzących miesiącach.

Gulio Montemagno, Dyrektora generalnego obszaru PPaaS w Ingenico: Nasi klienci i partnerzy z całego świata wskazują SoftPoS jako jedno z najbardziej obiecujących rozwiązań, z jakich korzystają. Uważają, że SoftPoS to pionierska technologia pozwalająca na zaangażowanie nowych segmentów klientów oraz rozwój i testowanie innowacyjnych przypadków użycia w dowolnej skali, przy minimalnych inwestycjach w IT i sprzedaż. Ingenico, jako zaufany partner w dziedzinie akceptacji płatności, ma im w tym pomóc. Jesteśmy bardzo podekscytowani możliwością dostarczenia tej wysokiej jakości platformy naszym cenionym klientom poprzez współpracę z utalentowanymi zespołami w Phos.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments