SEG 2025

WorkTrips.com, polski startup, który opracował przełomowe narzędzie do zarządzania podróżami służbowymi, wykorzystał odbicie rynku po pandemii. Obroty rok do roku wzrosły 10-krotnie, do 40 mln zł. Ten rok firma zaczęła równie mocno: została zaproszona do programu rozwojowego grupy Emirates w Dubaju i zaczęła budować sieć sprzedaży w Stanach Zjednoczonych.

Od początku pandemii światowe wydatki na podróże służbowe spadły ponad dwukrotnie. Ale w 2022 r. zaczęła się odbudowa branży – Global Busienss Travel Assosciation szacuje wartość rynku już na prawie bilion dolarów.

Jak zauważył Michał Szeksztełło, współzałożyciel oraz dyrektor ds. rozwoju WorkTrips.com, ten trend wykorzystała spółka. – Okres pandemii, kiedy branża się zatrzymała, poświęciliśmy na planowanie strategii rozwoju i wdrażanie nowych funkcjonalności w naszym rozwiązaniu. Dzięki temu powrót podróży służbowych i naszą szansę wykorzystaliśmy perfekcyjnie. Nasze obroty zwiększyły się 10-krotnie w stosunku do poprzedniego roku i osiągnęły 40 mln zł.

2022 r.: co się udało osiągnąć

W gronie klientów WorkTrips.com jest wielu światowych gigantów, jak Google czy Vodafone – 2022 r. pokazał, że firmy szukają takiego rozwiązania jak nasze. Przed pandemią mieliśmy kilkunastu kontrahentów. Teraz mamy ich kilkuset i ciągle przybywają nowi – mówi Filip Błoch, współzałożyciel i prezes WorkTrips.com.

W 2022 r. użytkownicy uzyskali dostęp również do bazy noclegowej Booking.com, co w sumie oznacza bazę ponad 2 milionów 200 tysięcy miejsc noclegowych na całym świecie. W 2023 r. ma być wprowadzone również integracja z aplikacją Uber, która pozwoli zamawiać przejazdy bezpośrednio z narzędzia WorkTrips.com.

Był to również czas wprowadzenia nowego, rozszerzonego ubezpieczenia podróży wspólnie z AXA Partners. Obejmuje ono m.in. zachorowania, nieszczęśliwe wypadki czy zagubienie bagażu. W odpowiedzi na obecne, niepewne czasy, gdy podróże służbowe obarczone są coraz większym ryzykiem, koniecznością stało się rozszerzenie ochrony ubezpieczeniowej.

2023 r.: WorkTrips.com zaczyna być globalnym graczem

Jak powiedział Michał Szeksztełło, w ubiegłym roku spółka wyznaczyła nowe cele strategiczne. – Naszym celem na 2023 rok i kolejne jest szeroka ekspansja na rynki zagraniczne USA oraz Bliski Wschód i Afrykę Północną. Właśnie to ma pozwolić nam osiągnąć obrót na poziomie 200 mln złotych w tym roku.

W związku z tym do zespołu dołączył Piotr Bystrek, który zbuduje zespół sprzedażowy na rynek USA. Piotr ukończył Uniwersytet Warszawski oraz Uniwersytet w Nowym Jorku. Koordynował projekty, komunikację i sprzedaż w Stanach Zjednoczonych, dzięki czemu ma niezbędną wiedzę i wieloletnie doświadczenie w sprzedaży rozwiązań SaaS oraz branży travel.

– Podróże służbowe czy to spotkania z klientami czy udział w konferencjach stanowią bardzo ważną część protokołu większości firm. Tylko w USA podróżujących służbowo jest 1,3 mln dziennie. Spotkania wirtualne nie znikną. Mimo, iż Covid znacznie zmniejszył ilość takich podróży substytuujac 18% z nich spotkaniami online, to szacuje się że do końca tego roku liczba to wzrośnie nawet do czasów przedpandemicznych. Co ciekawe, mimo wzrostu cen hoteli i transportu wiele firm powróciło a nawet przekroczyło liczbę podróży niż zprzed 2020. Zdecydowana większość to małe i średnie firmy co może wskazywać na wieksze wykorzystanie tanich linii lotniczych. Szacuje się, że średni koszt podróży służbowej w USA to ok 950$. Mimo szalejącej inflacji w do 2028 r liczba podróży w USA ma się niemal podwoić. Wiele firm już przekracza liczbę podróży służbowych niż w latach przed Covid. Wydaje nam się dość naturalnym wejść na ten rynek z naszym rozwiązaniem przy rosnącej świadomości poszukiwania oszczędności, optymalizacji czasu pracy oraz pozostawiania śladu węglowego. Nie zapominajmy o Bleisure. Praca zdalna otworzyła dzrzwi do pracy z praktycznie dowolnego miejsca. Hotele są do tego przygotowane, oferując szybkie WiFi i wygodne miejsca do pracy. Ponad połowa podróżujących w USA zamierza przedłużyć wyjazd służbowy w przeciągu 6 miesięcy. Daje im to możliwość połączenia albo przedłużenia pobytu w związku z prywatnymi celami. Nasza platforma uwzględnia też i te rosnące potrzeby – mówi Piotr Bystrek, kierownik ds. sprzedaży międzynarodowej w WorkTrips.com.

Na początku roku, WorkTrips.com otworzyło przedstawicielstwo w Dubaju i zostało zaproszone do programu rozwojowego grupy Emirates – Intelak. Obejmuje on 3-miesięczne działania dla wybranych uczestników, które dadzą im możliwości rozwoju i skalowania na rynku turystycznym na Bliskim Wschodzie.

Akceleracja w Dubaju już przynosi pierwsze efekty i kolejne usprawnienia. WorkTrips.com nawiązało współpracę z Travaxy – startupem, który pomaga organizować podróże dla osób z niepełnosprawnościami. Kolaboracja będzie polegała na połączeniu interfejsu WorkTrips.com z API Travaxy, który pozwoli bezpośrednio z narzędzia wybrać i zaplanować podróż dostosowaną do osoby z niepełnosprawnością.

ESG to przyszłość

Raportowanie ESG to aktualnie jedne z największych wyzwań dla firm. Od tego zaczynają się teraz rozmowy biznesowe. Przedsiębiorstwa muszą być świadome zrównoważonego rozwoju i wdrażać narzędzia, które im w tym pomogą. A takim narzędziem jest WorkTrips.com – mówi Filip Błoch.

Jest to istotne z tego powodu, że Komisja Europejska pracuje nad tym, aby od 2025 r. wszystkie firmy, które zatrudniają powyżej 250 osób, wdrożyły raportowanie ESG (propozycja Corporate Sustainability Reporting Directive, CSRD). Nad surowszymi wytycznymi raportowania ESG pracuje również SEC (United States Securities and Exchange Commission – Amerykańska Komisja Papierów Wartościowych i Giełd).

Jak mówi Maciej Stopierzyński, współzałożyciel i dyrektor ds. technicznych WorkTrips.com, indywidualna polityka podróży może zastrzec, że na krótszych trasach, na przykład z Brukseli do Paryża, pracownik powinien wybrać pociąg. Nasi użytkownicy już teraz mogą sprawdzić ilość wyemitowanego śladu węglowego podczas planowania podróży jakimkolwiek środkiem transportu. A już niedługo będzie to dostępne dla całego wyjazdu służbowego, uwzględniając również np. wpływ pobytu w hotelu na środowisko. Pracujemy nad tym, żeby nasi klienci mogli rozszerzyć parametry swoich polityk podróży, uwzględniając ilość pozostawianego śladu węglowego.

epoint
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments