Łukasz Łopuszyński, Country Manager w Acer Poland i marki Predator, w komentarzu dla ISBtech o zaangażowaniu marki w polski esport.
Acer to jeden z głównych producentów sprzętu gamingowego, który na rynku dostępny jest pod marką Predator. Niemniej jednak naszym założeniem jest nie tylko dostarczanie wysokojakościowych urządzeń i akcesoriów dla graczy, ale także mocny nacisk na działania edukacyjne, będące jednym z zasadniczych trendów na rodzimym rynku esportu.
Założenia te realizujemy za pośrednictwem Predator Games 2023 – największych w Europie Międzyszkolne Rozgrywek Esportowych. To nasz autorski projekt, którego celem jest budowanie pomostu pomiędzy młodzieżą, szkołą i rodzicami. Założenia mamy bardzo ambitne. Chcemy zmienić optykę postrzegania graczy i ich pasji oraz pokazywać mocne strony esportu. W tym przede wszystkim jego wpływ na rozwój kompetencji, myślenia strategicznego, czy budowanie relacji społecznych.
To, co na polskiej arenie nadaje dynamiki gamingowi, to – oprócz wspomnianej wcześniej edukacji – również podniesienie immersji, którą definiujemy jako poziom zaangażowania gracza w wirtualną rzeczywistość. Ten osiągamy m.in. za pomocą urządzeń pozwalających doświadczać jeszcze mocniej, bardziej, lepiej. Dobrym przykładem jest tutaj jeden z naszych flagowych produktów, czyli profesjonalnych fotel gamingowy – Predator Thronos, przenoszący graczy w zupełnie inny wymiar esportu.
Mówiąc o trendach, warto wspomnieć także o coraz mocniejszym wykorzystaniu ekosystemu sprzętowego i softwarowego w celu poprawienia performance’u graczy oraz stawianie na własne formaty mediowe. Dynamiki w rozwoju nadają także kolejne sukcesy polskich zawodników i drużyn esportowych. Ci coraz mocniej zaznaczają swoją pozycję nie tylko na arenie polskiej, ale i międzynarodowej, pokazując tym samym, że także na gamingu można budować profesjonalną karierę.