epoint

PKP Intercity stale rozwija swoją aplikację mobilną. W najnowszej wersji możliwe jest już płacenie z użyciem Apple Pay oraz wyszukiwanie stacji z funkcją metastacji. Aplikacja cieszy się dużą popularnością wśród użytkowników – przez pierwsze trzy miesiące jej funkcjonowania pasażerowie kupili w niej 300 tysięcy biletów.

W aplikacji PKP Intercity można płacić już z użyciem Apple Pay, czyli jednego z najpopularniejszych systemów płatności internetowych na świecie. Wcześniej podróżni mogli skorzystać z płatności kartą, systemu BLIK, a od początku marca również z Google Pay.

Do aplikacji została również wprowadzona funkcja metastacji, która jest dużym udogodnieniem dla podróżnych, bowiem dzięki niej w wyszukiwarce nie trzeba wpisywać dokładnej nazwy stacji. Wystarczy wpisać wyłącznie nazwę miejsca, w którym rozpoczyna i kończy się podróż, a system pokaże wszystkie połączenia dostępne z danego miasta czy miejscowości. To przydatna funkcjonalność, która usprawni proces zakupu biletu, a tym samym wpłynie na komfort podróżowania.

W praktyce oznacza to, że jadący z Warszawy do Krakowa podróżny nie musi wpisywać w wyszukiwarce „Warszawa Centralna”, a wystarczy, że wpisze frazę „Warszawa (dowolna stacja)”. Aplikacja pokaże wszystkie pociągi odjeżdżające z różnych stacji w stolicy. Podobnie jest z celem podróży – zamiast wpisywać „Kraków Główny” wystarczy wpisać „Kraków (dowolna stacja)”, a aplikacja pokaże pociągi zatrzymujące się na różnych stacjach w stolicy Małopolski. Nowa funkcjonalność zapewni pasażerom bardziej elastyczne planowanie podróży oraz szybsze i wygodniejsze sprawdzenie dostępnych połączeń dla wybranych miast.

Intensywnie pracujemy nad tym, aby stale ulepszać naszą aplikację mobilną. Chcemy, aby wyszukanie dogodnego połączenia, zakup biletu na nie oraz korzystanie z aplikacji podczas podróży było proste, intuicyjne i wygodne. Ostatnie tygodnie pokazują, że pasażerowie coraz częściej korzystają z aplikacji PKP Intercity. – mówi Tomasz Gontarz, członek zarządu PKP Intercity.

Do dostępnej od początku roku nowej aplikacji PKP Intercity systematycznie dodawane są nowe funkcjonalności i ulepszenia. Na początku marca pasażerowie zyskali możliwość graficznej rezerwacji miejsc w wybranych składach wagonowych Express InterCity, możliwość płatności Google Pay i graficzną prezentację frekwencji.

W kolejnych wersjach dodane zostaną takie udogodnienia jak m.in. możliwość udostępnienia biletu w formacie .pdf, sprzedaż biletów międzynarodowych czy możliwość dodania biletu do kalendarza. W niedalekiej przyszłości aplikacja pokaże stacje pośrednie na trasie przejazdu, informacje o opóźnieniach oraz umożliwi zakup biletu z więcej niż jedną przesiadką w jednej transakcji, oraz udział w offsecie ekologicznym.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments