Polski SentiOne jako pierwszy w branży monitoringu Internetu uruchomił aktualizowany codziennie ranking 100 najpopularniejszych marek w Internecie SentiCharts. Oprócz zestawienia ogólnego dostępne są również listy top 10 w dwunastu kategoriach.
SentiCharts są dostępne dla każdego za darmo i obejmują również informacje takie jak sentyment wokół marki czy stosunek liczby wypowiedzi pozytywnych do negatywnych. Dotychczas tego typu informacje były trudne do uzyskania, a podobne zestawienia publikowane wyłącznie w ujęciu miesięcznym lub rocznym. SentiCharts pozwalają m.in. śledzić na bieżąco efekty działań firm – np. pozycje marek Only Bio i E. Wedel w swoich branżach znacząco wzrosły po ogłoszeniu współpracy, a Motorola po wypuszczeniu na rynek nowego smartfona podskoczyła w rankingu ogólnym o sześć miejsc.
SentiOne, polska firma wspierająca marki w monitoringu Internetu i automatyzacji obsługi klienta z pomocą zaawansowanej sztucznej inteligencji, jako pierwsza na świecie uruchamia darmowy, ogólnodostępny i aktualizowany codziennie ranking popularności marek w Internecie SentiCharts. Opracowany przez SentiOne algorytm sztucznej inteligencji codziennie zbiera i analizuje ponad 150 mln wzmianek z publicznych domen, takich jak media społecznościowe, fora, serwisy informacyjne czy blogi, na podstawie których przygotowuje aktualne zestawienie.
Ranking prezentuje 100 najpopularniejszych marek w polskim Internecie oraz listy top 10 w dwunastu kategoriach: motoryzacja, napoje, elektronika użytkowa, e-commerce, moda, finanse i bankowość, artykuły spożywcze, zdrowie i uroda, elektronika domowa, handel, technologie i gry wideo. Miejsce w rankingu wyliczane jest na podstawie wielu różnych czynników, m.in. liczby wzmianek, ich wydźwięku emocjonalnego i źródeł dyskusji. To rozwinięcie i poszerzenie zestawienia Social Index, które dotychczas SentiOne publikował raz do roku.
Chcemy, by SentiCharts było tym dla monitoringu Internetu, czym Google Maps stało się dla nawigacji i odkrywania nowych miejsc. To znacznie więcej niż zwykły ranking popularności – to rewolucja w podejściu do marketingu i zarządzania marką. Publiczne źródło danych, które pozwala każdemu sprawdzić np. jak wprowadzenie nowego produktu albo kryzys PR-owy wpłynęły na postrzeganie firmy. Do tej pory wiele agencji badawczych publikowało tego typu zestawienia w ujęciu miesięcznym albo rocznym. Teraz można śledzić sytuację w zasadzie w czasie rzeczywistym i jednym kliknięciem sprawdzać dane, które dotychczas były trudne do uzyskania, jak sentyment emocjonalny czy wskaźnik Brand Health Index, czyli stosunek liczby pozytywnych wzmianek do negatywnych. – mówi Wojciech Łuszczyński, Head of Marketing w SentiOne.
Obecnie analizą objętych jest ponad 1000 marek działających na polskim rynku, a ich lista jest stale poszerzana. Zainteresowani mogą również sprawdzić szczegóły, takie jak najpopularniejsze wypowiedzi na temat marki, rozkład wzmianek w czasie czy wskaźnik Brand Health Index z ostatnich 30 dni. Obecnie SentiCharts są dostępne również w językach angielskim i hiszpańskim.
Na Wielkanoc rośnie popularność producentów majonezów
SentiCharts umożliwia również wychwytywanie trendów z danych branż. W minionym tygodniu wyraźnie widać było, jak istotną rolę na polskich świątecznych stołach odgrywa majonez – w kategorii „Żywność” pierwsze miejsce zajęła marka Winiary, czyli producent popularnego Majonezu Dekoracyjnego, natomiast znana m.in. z Majonezu Babuni marka Hellmman’s podskoczyła aż o trzy pozycje.
Kilka firm zyskało dużą popularność w efekcie wdrożenia nowych produktów. Informacja o połączeniu sił producenta kosmetyków Only Bio oraz marki E. Wedel, które wspólnie wypuściły na rynek limitowaną serię produktów pielęgnacyjnych o zapachu czekolady, sprawiła, że Only Bio zajęło trzecią pozycję w kategorii „Zdrowie i uroda”, a E. Wedel piątą w kategorii „Żywność”. Z kolei producent słodyczy Kinder, dzięki wprowadzeniu jajek-niespodzianek Kinder Joy z figurkami z Harry’ego Pottera, przeskoczył o cztery pozycje i zajął drugie miejsce w kategorii „Żywność”. We wprowadzaniu nowego produktu na rynek sukces odniosła też Motorola, która po wypuszczeniu nowego modelu smartfona podskoczyła w rankingu ogólnym aż o sześć miejsc.
Jak działa monitoring Internetu?
Aplikacja SentiOne Listen do monitoringu Internetu daje możliwość m.in. śledzenia w jednym miejscu zaawansowanych statystyk oraz komentarzy ze wszystkich kanałów w mediach społecznościowych danej marki i szybkiego reagowania na nie, a także stworzenia Profilu Idealnego Klienta na podstawie informacji demograficznych o obserwatorach.
Pozwala na sprawdzanie w ramach jednego projektu nieograniczonej liczby słów kluczowych i dzielenie się wynikami analizy z innymi użytkownikami. Algorytmy SentiOne rozumieją ludzkie intencje na poziomie 96 proc. i są w stanie wskazać towarzyszące im emocje – radość, smutek, złość, rozczarowanie czy sarkazm.