epoint

Billennium, polska spółka dostarczająca rozwiązania IT dla biznesu, zaprezentowała wyniki finansowe za 2022 rok. Firma zanotowała rekordowe 351 mln zł przychodu, co oznacza wzrost o 26 proc. r/r, a zatrudnionych zostało ponad 500 osób. W bieżącym roku Billennium planuje otwarcie nowych oddziałów zagranicznych w Holandii i Szwajcarii oraz debiut nowego produktu własnego przeznaczonego dla sektora MŚP.

Pomimo licznych i niespodziewanych wyzwań w ubiegłym roku, takich jak zmiany podatkowe w Polsce, wzrost inflacji czy wojna w Ukrainie, firma osiągnęła w tym czasie rekordowy dla siebie przychód na poziomie 351 mln zł (26 proc. wzrost r/r).

Transformacja, którą przeprowadziliśmy w drugiej połowie 2022 roku oraz stworzenie globalnej struktury macierzowej, efektywnej z punktu widzenia realizacji celów, opartej na trzech wymiarach: ofercie, kliencie i lokalizacji, pozwala nam działać zwinniej i skuteczniej oraz lepiej adresować potrzeby interesariuszy na poszczególnych rynkach. Dzięki przyjęciu nowego podejścia jesteśmy bardziej elastyczni, ale i również konkurencyjni w krajach, w których jesteśmy obecni i w których realizujemy projekty dla naszych Klientów. – powiedział Bartosz Łopiński, CEO Billennium.

Billennium zatrudnia obecnie na świecie blisko 1800 osób, z czego ok. 320 w swoich oddziałach w Indiach, Malezji, Kanadzie i Niemczech. W ubiegłym roku firma zatrudniła 542 osoby. Spółka planuje również dalszą ekspansję zagraniczną i otwarcie oddziałów w kolejnych krajach:

Cały czas śledzimy sytuację na konkretnych rynkach, na których widzimy największy potencjał do wzrostu biznesu. W ostatnich dwóch latach, otworzyliśmy oddziały w Kanadzie i Niemczech, co okazało się doskonałą decyzją, bo będąc na miejscu, bliżej naszych klientów, łatwiej nam zbudować trwałe relacje i odpowiedzieć na ich potrzeby biznesowe. Dzięki temu zyskaliśmy też dostęp do lokalnych rynków pracy i specjalistów IT, którzy dysponują odpowiednim dla nas zestawem kompetencji. Dlatego w najbliższych miesiącach otworzymy nowe oddziały – w Holandii i Szwajcarii, gdzie zbudujemy zespoły skoncentrowane na realizacji projektów dla naszych partnerów z danego regionu. Oczywiście cały czas będziemy rozbudowywali również nasze zespoły techniczne we wszystkich lokalizacjach, w których obecnie działamy. – dodaje Bartosz Łopiński.

W kontekście rozwoju usług i produktów, Billennium chce skupić swoje działania na trzech obszarach. Pierwszy z nich to wzmocnienie współpracy z najważniejszymi partnerami technologicznymi spółki i dostawcami technologii chmurowych – Microsoft, AWS, a także Salesforce. Drugi to dalszy rozwój systemu Inperly – aplikacji dla Microsoft Teams, służącej do weryfikacji użytkowników i składania podpisów elektronicznych, która zadebiutowała na rynku w grudniu 2021 r. Trzeci obszar to wsparcie Klientów we wdrożeniu i wykorzystaniu rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji (AI), które umożliwią im zwiększenie efektywności, konkurencyjności oraz osiągnięcie pożądanych celów biznesowych.

Spółka pracuje także nad kolejnym produktem własnym – aplikacją Billennium Box. System ten jest oparty na platformie Salesforce i służy do zarządzania relacjami z klientami oraz leadami sprzedażowymi. Rozwiązanie opracowane przez Billennium jest adresowane do małych i średnich przedsiębiorstw oraz start-upów, a jego debiut planowany jest na początku drugiego kwartału 2023 r.

Ostatnie lata to okres przyspieszonej transformacji cyfrowej, a chmura obliczeniowa jest naturalnym środowiskiem do budowania wszelkich aplikacji i systemów wspierających procesy biznesowe organizacji i podstawą dla zaawansowanych rozwiązań wykorzystujących technologię takie jak AI, blockchain, IoT czy big data. Rozwój kompetencji w tym obszarze i ścisła współpraca z najważniejszymi partnerami, czyli AWS, Microsoft czy Salesforce to dla nas cel nr 1. Jesteśmy obecnie na takim etapie, że nasi partnerzy często rekomendują Billennium swoim klientom do realizacji projektów opartych o swoje ekosystemy.

Cały czas rozwijamy też nasz produkt Inperly, który w ubiegłym roku, dzięki nawiązaniu współpracy IDnow oraz wejściu na Azure Marketplace, stał się rozwiązaniem globalnym, które można stosować w 200 krajach. W tym roku Inperly zyska kolejne nowe funkcje oraz partnerów usług zaufania. Już niedługo zaprezentujemy też nasz nowy produkt – Billennium Box, system CRM oparty na Salesforce, dopasowany do potrzeb w zakresie funkcji i możliwości finansowych firm z sektora MŚP oraz start-upów – podsumowuje Paweł Ćwieka, Chief of Delivery w Billennium.

W 2023 roku spółka będzie skupiać się w dalszym ciągu na globalizacji i ekspansji na rynki zagraniczne, dywersyfikacji portfela oraz zwiększaniu satysfakcji swoich pracowników i klientów.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments