epoint

Big Cheese Studio ma na obecną chwilę informacje od partnerów, że Cooking Simulator wejdzie do Chin na przełomie maja i czerwca br. Obecnie studio pracuje nad trzema tytułami: Underdose, Cooking Simulator 2 oraz Pizza Empire, poinformował CEO spółki Łukasz Dębski. Najważniejsza dla studia jest wysoka jakość gier przed premierą i od tego uzależnione są ostateczne terminy, podkreślił. W najbliższych miesiącach Underdose i Cooking Simulator 2 dostaną strony na Steam, a wszystkie tytuły zostaną pokazane na Gamescom.

Łukasz Dębski, CEO Big Cheese Studio

Cooking Simulator na chiński rynek powinien trafić na przełomie maja/czerwca. Nie jest to jednak informacja wiążąca i wciąż zależna od czynników wewnętrznych oraz postępowań chińskiej strony projektu. Kolejne elementy marketingu i promocji są ustalane przez partnera Silkroad wraz ze stroną chińską. Gra diametralnie różni się od swojej zachodniej wersji, podporządkowana chińskim wymogom. Mam świadomość, że mówiliśmy, że to będzie I kwartał, ale tak się odnosiliśmy do informacji, którą my otrzymaliśmy po osiągnięciu numeru ISBN. To jak okazuje się, trzeba być bardziej cierpliwym we współpracy ze stroną chińską. W tej chwili nasz partner ze strony Chin i nasz partner Silkroad otrzymali informację, że cała ta inicjatywa powinna się odbyć na przełomie maja i czerwca, jeśli chodzi o wejście do Chin” – napisał Dębski w trakcie czatu inwestorskiego StockWatch.

Z kolei Cooking Simulator VR na Playstation VR jest gotowe, ale wciąż Big Cheese czeka na poprawki ze strony Sony. Najpewniej będzie miało to miejsce w lipcu. W planach jest również wersja na PSVR 2.

Projekt Underdose otrzyma 1 czerwca stronę na platformie Steam. W tym momencie odbywają się testy focusowe, aby zwalidować wymogi oraz uwagi graczy. Produkcja jest inspirowana takimi klimatami jak BladeRunner, Ghost in The Shell czy Papers Please. Ma być to gra narracyjna z elementami zarządzania, survivalu oraz z zagadkami logicznymi.

Jest to coś nowego w naszym obszarze. Chcieliśmy tego spróbować, plus uważamy, że jakość rozgrywki, casualowość sprawia, że będziemy mogli dotrzeć poprzez nasze community do graczy” – opisał projekt Dębski.

Fabuła została umiejscowiona w dystopijnej przyszłości, a głównym bohaterem będzie farmaceuta, próbujący przetrwać w upolitycznionym świecie. Całość mocno będzie się obracać wokół półświatka przestępczego oraz przygotowywania leków. Według zapowiedzi Underdose ma mieć 15 zakończeń, co ma zachęcić graczy do wielokrotnej rozgrywki.

Jeżeli nawet gracz nie wygra, to rozpoczynając kolejny kierunek progresji, dzięki drzewku progresu będzie mógł podjąć od momentu, w którym podjął błędną decyzję. Dzięki temu nie trzeba będzie od początku powtarzać rozgrywki” – opisał Dębski kwestię regrywalności.

Gra pojawi się na Gamescom. Wersja demonstracyjna powinna trafić na Steam we wrześniu. Premiera nie jest jeszcze odgórnie ustalona, bo deweloper chce doszlifować tytuł.

Cooking Simulator 2 będzie również zaprezentowany na Gamescom. Obecnie gra jest na etapie testowania oraz optymalizacji mechanik. Działania marketingowe są zaplanowane po wypuszczeniu strony sprzedażowej na Steam, która ma się pojawić 13 czerwca bieżącego roku. W grze znajdzie się element rozwoju postaci, a dużą zmianą będzie wprowadzanie blueprintów pod postacią nowych produktów do gotowania, co umożliwi graczom tworzenie własnych potraw oraz przepisów.

Skupiamy się bardzo mocno na składnikach w przypadku blueprintów. To sprawia, że dużo łatwiej i częściej będziemy mogli dostarczać nowy content, bo będzie to łatwiejsze, lżejsze i szybsze” –  tłumaczył Dębski.

W grze znajdzie się moduł sieciowy umożliwiający wspólną rozgrywkę 3-4 graczy. Na przełomie sierpnia i września zaplanowane są zamknięte testy Cooking Simulator 2. Gra ma jeszcze zadebiutować w 2023 roku, ale jest to zależne od wyników testów oraz feedbacku od graczy.

Jeżeli będzie jakikolwiek ślad tego, że to nie jest to, co ma być, lub musimy włożyć więcej pracy, to my wtedy nie ukrywamy, jakby to konfliktuje z planem motywacyjnym, ale naszym nadrzędnym celem jest doprowadzenie projektu do finalnego stanu. Dlatego jeśli do końca września gry nie wydamy, to wydamy ją w marcu 2024, czyli tak, jak powinno być” – podsumował plany wydawnicze CS 2 Łukasz Dębski.

W pierwszej kolejności tytuł zadebiutuje na PC, kolejne platformy będą rozważane na kolejnym etapie. Wersja VR będzie powstawać znacznie dłużej, o ile pojawią się chęci, aby ją stworzyć.

W trakcie Gamescom zaplanowany jest zamknięty pokaz prasowy Pizza Empire. Pod koniec roku ma się na Steam pojawić wersja demonstracyjna gry. Obecnie deweloperzy wdrażają oraz tworzą nowe elementy projektu. Projekt B-17 Squadron na ten moment został zawieszony i spółka rozważa co z nim zrobić. Nastąpi to jednak po ukończeniu pozostałych projektów.

Wszelkie działania marketingowe związane będą z publikacjami stron Steam. Big Cheese chce także regularnie udostępniać video-blogi, aby pokazać swoim odbiorcom, jak przebiegają prace nad poszczególnymi tytułami. Big Cheese planuje także obecność na tegorocznych imprezach gamingowych pokroju ZTGK, Gamescom czy ChinaJoy.

Zespół Big Cheese rozrósł się z 40 osób w 2022 roku do 57 w 2023 roku.

Big Cheese Studio to działający od 2018 roku producent i wydawca gier wideo z Łodzi. Większościowym akcjonariuszem Big Cheese Studio jest PlayWay. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.

(ISBnews)

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments