FRENZY, dom produkcyjny odpowiedzialny m.in. za tworzenie programów telewizyjnych dla kanału Polsat Games oraz międzynarodowe projekty esportowe, poszerza zakres swoich kompetencji, aby móc skutecznie odpowiadać na rosnące wyzwania rynkowe. Nowy kierunek zakłada ewolucję w agencję gamingową z własnym domem produkcyjnym specjalizującą się w produkcji wideo najwyżej jakości, transmisjach online oraz szeroko rozumianych działaniach z obszaru marketingu, komunikacji i kreacji.
Wraz ze zmianą strategii, marka zyskała również nową identyfikację wizualną. FRENZY od 2021 roku należy do kanadyjskiej spółki ESE Entertainment Inc., notowanej na Toronto Stock Exchange. W ubiegłym roku obrachunkowym ESE osiągnęło rekordowy roczny przychód w wysokości 58,82 mln USD, co stanowiło wzrost aż o 417% w stosunku do roku 2021. Rekordowy były także zysk brutto, który wyniósł 7,70 mln dolarów – wzrost o 569% rok do roku.
Wyższy poziom w 3 lata
Nowa strategia firmy jest oparta na dwóch filarach: agencji gamingowej oraz domu produkcyjnym. Jako agencja gamingowa, firma w ciągu trzech lat ma zamiar zrealizować szereg projektów marketingowych i komunikacyjnych, wprowadzających marki w świat gamingu i esportu. Działania zakładają m.in. prowadzenie kampanii w kanałach social media, aktywacje w grach (ingame), realizacji eventów oraz kampanii promocyjnych w świecie wirtualnym (Metaverse, Roblox). Drugim filarem działalności firmy pozostaje szeroko rozumiana produkcja telewizyjna, obejmująca tworzenie własnych programów i turniejów esportowych, realizację transmisji online, spotów reklamowych, reality show i materiałów opartych o silniki graficzne takie jak Unreal Engine.
Wizja ta wyrażona jest poprzez nowy logotyp, którego sygnet 3D nawiązuje do głównych obszarów działania firmy. Trzy płaszczyzny sześciokąta odnoszą się do klapsa filmowego, symbolu bezprzewodowej transmisji, a także drzwi do świata gamingu i esportu. Całość symbolizuje przestrzeń domu produkcyjnego.
Mocne gamingowe korzenie
FRENZY powstało w 2015 roku, stając się domem produkcyjnym obsługującym nowopowstający kanał Polsat Games. Z czasem kompetencje firmy zaczęły rosnąć, a marka m.in. poprzez partnerstwo z takimi producentami gier, jak Ubisoft, Riot Games i Electronic Arts stała się jednym z ważniejszych graczy w obszarze polskiego esportu. Od 2018 roku FRENZY organizuje największy w regionie turniej w grę League of Legends pod nazwą Ultraliga, który w ubiegłym roku awansował do rangi rozgrywek regionalnych. W 2022 roku turnieje spod szyldu Ultraliga miały ponad 10 mln wyświetleń i prawie 3,5 mln obejrzanych godzin w Internecie i na kanale telewizyjnym Polsat Games.
FRENZY było odpowiedzialne m.in. za telewizyjną premierę gry Cyberpunk 2077, turniej Hot Tab Hero realizowany dla Opera GX, reality show Farma i turniej Rainbow Six Masters. Zaufali nam między innymi: Blizzard, EPIC Games, CENEGA, BENQ, x-kom, Alior Bank, Grupa Żywiec, PKO Bank Polski, Red Bull i CD Projekt Red. Do dyspozycji firmy pozostaje kilka studiów telewizyjnych, w tym profesjonalna przestrzeń o powierzchni 500 m2, w której realizowane są programy, reklamy i zawody esportowe dla kanału Polsat Games oraz klientów komercyjnych.
Z raportu firmy badawczej Newzoo wynika, że w 2022 roku liczba graczy wzrosła o 4,6 proc., a grami interesuje się już ponad 3,2 mld ludzi na całym świecie. Rozrywka elektroniczna kusi coraz więcej marek, które zabiegają o uwagę tej bardzo licznej i atrakcyjnej z punktu widzenia marketerów społeczności – zaznacza Michał Brzemiński, Dyrektor Operacyjny FRENZY. FRENZY może z powodzeniem konkurować z firmami zagranicznymi, oferując najwyższą jakość realizacji formatów wideo. W połączeniu z wysokimi kompetencjami z obszaru marketingu i komunikacji chcemy stać się firmą pierwszego wyboru dla marek chcących docierać do graczy z emocjonujący contentem, budującym wiarygodny i atrakcyjny przekaz.