epoint

Rynek mediów i rozrywki systematycznie rośnie i budzi coraz większe zainteresowanie odbiorców i inwestorów. Nic dziwnego, bo inwestowanie w rozrywkę, ze względu na rosnącą popularność branży i niezwykle szybko rozwijające się technologie, staje się coraz popularniejszym sposobem lokowania kapitału.

W 2022 roku wartość światowego rynku mediów i rozrywki wyniosła 2,51 biliona dolarów, a przewiduje się, że w tym roku jego wartość wzrośnie nawet do 2,64 biliona dolarów. W ciągu ostatnich lat branża rozrywkowa wykazywała stały wzrost, będąc jednocześnie jednym z najszybciej rozwijających się sektorów gospodarki, co przekłada się bezpośrednio na wzrost zainteresowania inwestycjami w tym obszarze.

Szybki rozwój branży rozrywkowej to w dużej mierze zasługa usług streamingowych — jednej z najbardziej dynamicznych gałęzi przemysłu muzycznego. Wraz z rozwojem technologii i wzrostem liczby użytkowników Internetu, platformy takie jak Spotify, Apple Music i Amazon Music osiągnęły imponujący wzrost w ostatnich latach. Według raportu opublikowanego przez Międzynarodową Federację Przemysłu Fonograficznego (IFPI) w 2022 roku, przychody ze streamingów stanowiły 67%2 całkowitej wartości globalnego rynku muzyki.

Największy rozwój usług streamingowych odnotowano podczas trwania pandemii, kiedy dostęp do tradycyjnych form rozrywki tj. kina, koncertów i innych imprez masowych został mocno ograniczony. W tym czasie użytkownicy zaczęli poszukiwać alternatywnych źródeł rozrywki, a usługi streamingowe stały się jednym z najpopularniejszych wyborów. Dzięki nim można w łatwy sposób posłuchać ulubionej muzyki, a także uczestniczyć w wydarzeniach online. To spowodowało znaczny wzrost liczby subskrypcji i przychodów platform streamingowych i pojawienie się trendu, który utrzymuje się do dziś.

Pandemia stworzyła warunki do rozwoju nowych technologii w branży rozrywkowej, ale także mocno dotknęła silnie związaną z nią branżę eventową. Po blisko trzech latach, zarówno artyści, jak i agencje koncertowe próbują odrobić straty i wszystko wskazuje na to, że tradycyjna branża rozrywkowa zaczyna powoli wracać do życia.

Branża rozrywkowa ma tendencję do szybkiego ożywienia po okresach spadków i kryzysów, co może stanowić atrakcyjne okazje dla inwestorów z dłuższą perspektywą czasową i większym apetytem na ryzyko. Jednak warto pamiętać, że branża ta jest również bardzo zmienna i wrażliwa na zmiany w trendach oraz wystąpienie nieprzewidzianych zdarzeń, jak pokazała to, chociażby pandemia. Z tego powodu przy inwestowaniu w branżę rozrywkową kluczowa jest odpowiednia dywersyfikacja swojego portfela i umiejętne zarządzanie ryzykiem inwestycyjnym. mówi Olena Bondar, dyrektor biura Freedom Finance Europe Poland.

Jak wynika z danych opublikowanych przez Live Nation Entertainment, w I kwartale 2023 roku, firma zarobiła rekordowe 3,1 miliarda dolarów, co stanowi o 73% więcej, niż w ubiegłym roku. Co więcej, w organizowanych przez nich wydarzeniach w tym okresie wzięło udział ponad 19 milionów ludzi w 45 krajach na całym świecie. Z zebranych danych wynika, że sprzedano 90 milionów biletów na koncerty w I kwartale 2023 roku, czyli o 20% więcej niż w tym samym czasie w 2022 roku. To tylko potwierdza, że branża rozrywkowa najtrudniejsze czasy ma już za sobą, a jej perspektywiczny charakter i dynamiczny rozwój sprawiają, że będzie bacznie obserwowana przez inwestorów.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments