Dwie szwajcarskie, ikoniczne marki – Nespresso i Hublot nawiązały wyjątkową współpracę, która umożliwiła stworzenie pierwszego na świecie zegarka wykonanego z przetworzonych kapsułek i fusów po kawie Nespresso.
To już kolejne działanie marki w ramach inicjatywy Second Life. Nespresso od 1991 roku prowadzi program recyklingu, który daje drugie życie – zarówno aluminium, jak i fusom po kawie. Kawa bierze udział m.in. w produkcji biogazu, a aluminium jest ponownie wykorzystywane w przemyśle metalurgicznym.
Czasami wraca także w formie długopisu, scyzoryka, a nawet roweru! Jako kolejne działanie w ramach inicjatywy Second Life, Nespresso nawiązało współpracę z luksusową marką zegarków Hublot. Jej efektem jest wyjątkowy, zielony zegarek Big Bang Unico Nespresso Origin, łączący innowacyjność, doskonałość i zrównoważony rozwój. Marki przekształciły zużyte fusy po kawie z kapsułek Nespresso w paski do zegarków, a aluminium z kapsułek stało się kopertą, bezelem, koronką i przyciskiem wyjątkowego gadżetu. Takie działania udowadniają, że surowce pochodzące z recyklingu mogą mieć wysoką wartość i być częścią obiegu zamkniętego.
Luksusowy zegarek, którego wartość jest oszacowana na 24 100 USD, sygnowany jest kultowym monogramem Nespresso „N”, wygrawerowanym na koronce, a kolor pozostałych elementów został zainspirowany kapsułką kawy Master Origins Peru Organic. Poddawanie zużytych kapsułek recyklingowi jest ważnym elementem zaangażowania Nespresso w zrównoważony rozwój. Marka od 25 lat inwestuje w dedykowany system, zachęcając swoich konsumentów do oddawania wykorzystanych kapsułek w butikach Nespresso lub przekazywania ich bezpośrednio kurierowi, który dostarcza zamówione przez Internet kapsułki.
W 2022 roku Nespresso otrzymało certyfikat B Corp, który odzwierciedla 30-letnie zaangażowanie marki w produkcję wysokiej jakości produktów, która jest realizowana z poszanowaniem środowiska i społeczności.