epoint

W sobotę 27 maja zakończyła się pierwsza edycja największych w Europie międzyszkolnych rozgrywek esportowych – Predator Games 2023. Innowacyjny projekt adresowany do uczniów szkół podstawowych i średnich, organizowany przez Acer Polska, stworzył przestrzeń do rozwijania pasji i profesjonalizacji wśród młodych fanów esportu. Zwieńczeniem kilkumiesięcznych zmagań online był stacjonarny finał, w trakcie którego wyłoniono najlepszych graczy w Rocket League, Fortnite, League of Legends i Szachy. Udział w turnieju wzięło łącznie 16 384 uczniów z 1024 szkół, zaś łączna pula nagród wyniosła aż 3,2 mln zł.

Predator Games to największe w Europie międzyszkolne rozgrywki esportowe, które powstały z przekonania, że pasja do gamingu łączy, a związana z nimi rywalizacja rozwija. Ten innowacyjny w skali Polski turniej, za którym stoi Acer Polska, zaktywizował dotychczas uczniów i nauczycieli z ponad tysiąca szkół z całej Polski, a chętnych było dużo więcej. Do styczniowego sezonu na 128 zakładanych miejsc zgłosiło się 858 szkół. A w zakończonym właśnie sezonie pierwszym na 1024 sloty było ponad trzy razy więcej chętnych.

Predator Games to nie tylko turniej esportowy, ale przede wszystkim inicjatywa, która przyczyniła się do wzrostu świadomości i akceptacji esportu wśród młodego pokolenia. Dzięki temu projektowi, młodzi gracze mieli okazję do rozwijania swoich umiejętności, poznawania nowych osób o podobnych zainteresowaniach oraz doświadczenia prawdziwej atmosfery profesjonalnych rozgrywek. Ponadto dzięki szeroko zakrojonym działaniom edukacyjnym stworzyliśmy swoisty pomost komunikacyjny pomiędzy uczniami a ich rodzicami oraz nauczycielami i przybliżyliśmy im szereg korzyści, które wynikają z tych zainteresowań. Jestem przekonamy, że niejeden rodzic czy nauczyciel spojrzał przychylniejszym okiem na tę formę spędzania czasu przez swoich podopiecznych. Będąc na wydarzeniu finałowym, widziałem ogromną dumę i radość nauczycieli, którzy przyjechali ze swoimi uczniami na te finały. – mówi Łukasz Łopuszyński, Country Manager Acer Polska.

Najlepsi z najlepszych

W pierwszym sezonie Predator Games rywalizacja toczyła się w czterech grach. W League of Legends najlepsi okazali się uczniowie z Liceum Ogólnokształcącego im. Mikołaja Kopernika w Ostrowi Mazowieckiej. W Rocket League zwyciężyła drużyna z Zespołu Szkół Technicznych im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich w Grudziądzu, zaś w Fortnite – Szkoła w Chmurze. Na najwyższym podium w Szachach znalazło się natomiast Akademickie Liceum Ogólnokształcące Politechniki Wrocławskiej.

Ostateczna klasyfikacja generalna pierwszego sezonu Predator Games przedstawia się następująco:

1. miejsce — Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Ostrowi Mazowieckiej

2. miejsce — Szkoła w Chmurze

3. miejsce — Zespół Szkół Technicznych im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich w Grudziądzu

Osiągnięcia tych szkół, wraz z wyróżnieniem najbardziej wartościowych graczy w każdej z gier, świadczą o potężnym potencjale esportu w sferze edukacyjnej, otwierając nowe perspektywy dla firm zainteresowanych zaangażowaniem się w rozwój talentów i promowanie innowacyjnych rozwiązań.

Duże zainteresowanie finałem

Finał Predator Games zorganizowany w warszawskim ATM Studio śmiało można porównać do profesjonalnych turniejów esportowych. Rozgrywki pomiędzy najlepszymi w kraju zawodnikami każdej z czterech gier można było śledzić na popularnych platformach streamingowych, takich jak Twitch i YouTube, a także na stronie głównej Wirtualnej Polski i Onet. Ponadto finałowe rozgrywki Rocket League można było oglądać na żywo na antenie Polsat Games.

Transmisje finałowe Predator Games 2023 zdobyły spore zainteresowanie. Prowadzone przez nas streamy tylko na Twitchu oglądane były łącznie przez 9116 godzin i wygenerowały ponad 43 tysiące wyświetleń na żywo. Jeśli dodamy do tego wskaźniki oglądalności w telewizji i na innych kanałach czy portalach, to wyniki te będą znacznie większe. Cieszę się, że finały turnieju – co potwierdzają liczby – wzbudziły tego dnia tak spore zainteresowanie. Utwierdza nas to jeszcze mocniej w przekonaniu, że polska scena esportowa potrzebuje tego typu działań, a to jeszcze mocniej motywuje do pracy nad kolejną edycją. – komentuje Jeremi Rybak, Head of marketing, Acer Polska.

W wydarzeniu, mimo zamkniętej formuły, udział wzięło wielu gości. Poza przedstawicielami Sponsora Generalnego PKO Banku Polskiego oraz partnerów rozgrywek, młodych zawodników wspierali aktor Andrzej Woronowicz czy Justyna Orłowska z Centrum GovTech.

Doceniam inicjatywę Predator Games oraz zaangażowanie w rozwój młodzieży poprzez grę drużynową. Sama będąc miłośniczką gier, doskonale rozumiem wartość, jaką niesie ze sobą taka forma rozrywki. Predator Games to wydarzenie, które nie tylko promuje pasję do esportu, ale także podkreśla znaczenie grywalizacji i pracy zespołowej w młodym pokoleniu. Widzę ogromną wartość w tym, jak Predator Games, może inspirować młodzież do rozwijania umiejętności takich jak praca zespołowa, strategiczne myślenie i zdolność do szybkiego podejmowania decyzji. To nie tylko emocjonujące wydarzenie, ale również platforma, która wspiera rozwój kompetencji niezbędnych w dzisiejszym świecie. — komentuje Justyna Orłowska, Pełnomocnik Prezesa Rady Ministrów ds. GovTech oraz Pełnomocnik Ministra Edukacji i Nauki ds. Transformacji Cyfrowej.

Jako Sponsor Generalny pierwszego sezonu Predator Games, PKO Bank Polski jest niezmiernie dumny z udziału w tym znaczącym projekcie. Rozpoznajemy wartości edukacyjne, jakie niesie za sobą esport oraz potencjał rozwoju młodzieży, jaki drzemie w takiej formie rywalizacji. Predator Games to nie tylko kolejny turniej esportowy, ale wydarzenie, które stanowi kamień milowy na esportowej mapie Polski. Przykładamy ogromną wagę do wsparcia inicjatyw, które inspirują młodych ludzi do rozwijania umiejętności interpersonalnych, pracy zespołowej, a także rozwijają ich pasje i talenty. Naszym celem jest nie tylko promowanie esportu, ale również umożliwienie młodym osobom rozwinięcia umiejętności, które mają znaczenie w świecie biznesu i innowacji. Predator Games jest doskonałym przykładem, jak gra drużynowa i rywalizacja mogą prowadzić do rozwoju młodzieży, budując fundamenty dla ich przyszłego sukcesu. — mówi Marek Kozłowski, Dyrektor Departamentu Marketingu w PKO Banku Polskim.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments